De kogel is door de kerk!

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht De kogel is door de kerk!

• Maker
    Discussie
  • Voor diegenen die mijn zoektocht gevolgd hebben zal het vermoedelijk wel ongelofelijk op de zenuwen gewerkt hebben, dat ik maar niet kon beslissen… 😳
    Het was altijd wel iets: ofwel geen Targa, ofwel motor vettig, ofwel niet de juiste kleur, ofwel eerst nog een keuring, ofwel…. 😥

Een dikke merci aan allen die mij zijn blijven helpen tijdens mijn zoektocht met tips en met goede raad, (“the chase is better than te catch”, “of met verstand kopen en niet met het hart”, etc). Ik heb in de negen ( ❗ ) maanden die ik actief aan het zoeken was een pak wijsheid opgedaan en ook één en ander geleerd.

En inderdaad, de kogel is door de kerk :relaxman:

Ik heb met een goed gevoel (en ook met wat achtergrond uiteraard. zo kennen jullie mij 😎 ) direct toegehapt.
    De auto komt van iemand van ‘t Forum, wat ook al hielp om de beslissing te nemen. En trouwens ook nog eens aanbevolen door nog iemand anders van ‘t Forum.
    Er is wat roest op de gekende plaatsen, doch technisch staat de auto in orde. Bij Rescue 911 in Kontich vorig jaar nog onder handen genomen.

Voor de geïnteresseerden: Targa Carrera 3.0 van 1977, chassisnummer 9117610292. Is nummer 292 van de 646 in 1977 geproduceerde Targa’s.

Heb via een Nederlandse collega, wiens vrouw werkt bij Pon (invoerder Porsche Nederland),
    nog extra informatie opgevraagd.

De auto wordt nu terug origineel gezet (stuur en radio) en gekeurd.
    Daarna … :driver:

Can’t wait :relaxman: :relaxman: :relaxman:

Gertie

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
  • Wim

[quote=”porsche” post=102181]
      Het is ook niet alleen het Targa dak dat moet geregeld worden, het is een combinatie van de ramen en dak:[/quote]

Eindelijk iemand die eens gegoogeld, het is inderdaad een kwestie van die drie dingen die afgesteld moeten worden.

En heb er zelden gezien waar het correct is gedaan. Vooral als ze voor het dak immi rubbers besteld hebben, dan is het helemaal een ramp.
      Dak ligt dan te hoog, dus stellen ze de ruit naar boven, maar driehoek raampje haalt dit niet, met gevolg van eerder geposte foto.

[quote=”bladerunner” post=102110]Wat het afstellen betreft, hier is al in verschillende draadjes over geschreven, doch niemand antwoord op mijn vraag hoe je een Targadak dan wel moet afstellen? Ik zie in elk geval nergens geen stelmoeren, schroeven of wat dan ook. [/quote]
        Misschien helpen deze 3 tips:
        Klik hier

Het is ook niet alleen het Targa dak dat moet geregeld worden, het is een combinatie van de ramen en dak:
        klik hier

En dan nog een paar trucjes voor de waterinsijpeling en gerammel:
        klik hier

[quote=”bladerunner” post=102110]Wat het afstellen betreft, hier is al in verschillende draadjes over geschreven, doch niemand antwoord op mijn vraag hoe je een Targadak dan wel moet afstellen? Ik zie in elk geval nergens geen stelmoeren, schroeven of wat dan ook. 😯 :shock:[/quote]

Niet zeer duidelijk maar het beste wat ik gevonden heb:

[attachment]Targaroofrepairs.pdf[/attachment]

Edit: kan bestand niet uploaden. Is meer dan 10MB. Te groot?
          Stuur je mailadres per PM en ik stuur het je door via WeTransfer.

Hey Gertie, ik heb mijn Targadak helemaal zelf gedaan en heb dit ergens beschreven maar ik weet zelf niet meer waar het draadje staat, vermoedelijk ergens bij luchtgekoeld 911.

Als je tips wilt mag je mij altijd contacteren.

Wat het afstellen betreft, hier is al in verschillende draadjes over geschreven, doch niemand antwoord op mijn vraag hoe je een Targadak dan wel moet afstellen? Ik zie in elk geval nergens geen stelmoeren, schroeven of wat dan ook. 😯 😯

Rocco,

Ik zal eerst eens werk maken van een paar mooiere foto’s.
              De foto’s die ik nu heb zijn genomen met mijn GSM!

Als de zondvloed in West-Vlaanderen even zou ophouden en het zonnetje erdoor komt, dan heb je dezelfde dag nog foto’s :relaxman:

PB

[quote=”Rocco” post=102098]Gertie het eerste werk is altijd om voor foto’s te zorgen voor hongerige forumleden :lekker:[/quote]

+1

Gertie het eerste werk is altijd om voor foto’s te zorgen voor hongerige forumleden :lekker:

PB

Idd eerst genieten nu het weer het toelaat. :driver:
                    De winter is lang genoeg om alles in orde te zetten. 😎

Het wachten is het waard geweest :relaxman: Het is een supergevoel te rijden in de Porsche waar ik al zo lang naar op zoek was. :driver:

Ik heb mezelf voorgenomen om deze zomer te genieten en geen kosten te maken.

Eens de winter er aan komt zal ik peu à peu beginnen met de “mankementen” aan te pakken.

Zoals daar zijn: het targadak herstellen en afstellen. Ik meen mij te herinneren dat iemand van hier dit al zelf heeft gedaan met een kit besteld via het net. Ik kan echter het draadje niet meer vinden. Wie kan mij helpen?

Fuchsen eens een beurt geven. Zal eens bij RubenB te rade moeten gaan veronderstel ik?

Mijn C3 heeft een full leder uitvoering. Dus ook hoedenplank, deurpanelen en ook dashboard zijn in leder. Het leder op het dashboard is echter aan een naad gescheurd.
                      Is helamaal in het zicht en val erg op. Iemand een tip hoe, of bij wie, ik dit zou kunnen laten herstellen? Is dit zelf te doen?

Dank voor jullie tips!

Rocco, ge hebt nog niet veel te klagen in Hulst, daar zijn het ‘grensgevallen’… :mrgreen:

PB

@Rocco positieve discriminatie zeg je?

ik zie hier anders geen RLC ten voordele van al de dakloze hier op ‘t PFB hoor. :happy:

alleen een hersendokter kan daarover oordelen porschky, een echte gek denkt dat hij normaal is en de rest zot … volgens mij ben ik normaal :relaxman:

ja funny eens je over de grens komt dan zie je pas rare snuiters :happy:

+1 Porschky , Rocco wordt gek van die Nederlanders en af en toe draait hij zijn vijzen maar eens aan . :happy:
                              Btw heb jij daar nog geen last van ? 😉

zeker dat het aan de 993 is dat de vijzen dienen gecontroleerd te worden? :mrgreen:

Patrick dit is ‘positieve’ discriminatie van de onderdrukte witten, maar je mag altijd komen kijken he :mrgreen:

Funny je bent welkom, die dag drinken we witte van hoegaarden en de grand cru, maar eerst nog een paar vijzen vastdraaien aan mijn 993 :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.