De Macan! Gaat porsche te commercieel of niet?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Macan De Macan! Gaat porsche te commercieel of niet?

  • Maker
    Discussie

  • Ollie
    Deelnemer

      Ondertussen is de teaser van de nieuwe Macan online. Dus misschien het moment om even in de groep te gooien:
      Is Porsche hier te ver gegaan, Macan later met 4 cylinder op basis van een Audi Q5?! verloochent Porsche hier zijn idealen of speelt het juist goed in op de tijdsgeest? Kleiner, effiënter, zuiniger…
      Graag jullie mening :respect2:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
      • De mods kunnen (en kennen) dat niet. Is een taakje voor de admin…

          Ook Porsche zal mee moeten met de ontwikkeling van de modellen naast de 911 enz.
          Commercieel gezien een goede zet.
          Hebben een goede reputatie om degelijk te zijn dus naast je 911 zou deze niet misstaan.
          Als mijn BMW 525 aan vervanging toe is ga ik zeker eens kijken.

            als voor deze stadsparkkrosser :happy: even weinig animo komt op het forum als voor de kjn en panamera, dan kunnen de forumbouwers voor de macan mss beter een appendix maken bij de KJN ?

              Deze week in carrera motors gehoord: De macan is nu zon twee weken echt bestelbaar, en in die twee weken zijn er al net 20 besteld :coolness:
              Is het trouwens niet tijd dat de macan ook een eigen topic krijgt? Iets voor onze mods? 😉
              http://ww2.autoscout24.be/nl-be/info/magazine/test/porsche-macan/knalt-hard-zowel-op-asfalt-als-in-modder/4319/399631?magcid=mag-nl&extcidm=BE-NL-1-CW51-2013

                  [quote=”Marc356″ post=149213]Mijne Porsche heeft maar 90 PK , van 0 tot 100 in 11 sec. En toch ben ik daar fier op .
                  De macan spreekt mij ook wel aan ,ik ga zeker eens kijken als hij ergens in ‘n toonzaal staat . Denk er zelfs aan eentje te kopen.
                  Gr. Marc[/quote]


                  @Marc356
                  , gelijk heb je! En het siert je dat je hier in deze “discutie” dit wil neerschrijven! :applaus:

                    Zoals igordiver zegt, zijn er hier veel vergeten dat een mens nog andere dingen moet doen dan enkel met de sportwagen toeren. Dan is de suv een goede afwisseling om toch bij het merk te blijven, maar de kinderen mee te kunnen nemen, hobby’s, werk,…
                    Ik ging er mijn bestellingen voor het restaurant mee halen, ging er mee gaan windsurfen, ging er op reis mee met het gezin, deed er af en toe eens zot offroad mee, en gaf de meeste negen elfjes het nakijken op de ritten. :mrgreen:
                    Moest het zijn dat ik niet aan een kleine 1000e naft per maand zat voor die wagen alleen reed ik er ongetwijfeld nog mee :first:
                    Langs de andere kant zal de macan ongetwijfeld al veel minder uitstoten, en het verbruik ook betrekkelijk lager liggen dan mijn oudere cyn.
                    Moest mijn vrouw een nieuwe voiture nodig hebben, mag ze kiezen tussen de macan turbo of de cyn turbo vrees ik 😎

                      Mijn vorige dd was een cyn turbo model 2009. Om op u vraag te antwoorden, bied dit meer plezier?
                      Telkens als ik in de wagen stapte was het zoiets van: [url=http://www.forumsmilies.nl]
                      Anderzijds, telkens(toch wekelijks) ik naar de pomp moest was het zoiets van: [url=http://www.forumsmilies.nl]

                        [quote=”Igordiver” post=149297]Vreemd dat er weinigen stil staan bij het praktische nut.[/quote]

                        Mee eens! Dit zou voor mij en mijn vrouw en 3 kids ook een mogelijkheid zijn om samen P te rijden.

                        Vraagje, los van het geld, is een Macan Turbo vandaag de dag realistisch, turbo benzine in dit type wagen?
                        Ik dacht om het zo veel mogelijk P ervaring te krijgen steek er dan een vette benzine motor in met sound en veel power.

                        Wat denken jullie, financiële zelfmoord wegens inruilwaarde van een Turbo?!
                        Als je weet dat 99% diesel zal rijden, zal de restwaarde van de diesel die van de turbo waarschijnlijk overschrijden.

                        Ik zal misschien in de toekomst een Macan overwegen als DD, alleen weet ik het niet of een turbo extra emotie is de wagen steekt of niet tov een diesel
                        Kortom, went een turbo als DD en bied dit meer plezier?
                        Iemand ervaring?

                          Vreemd dat er weinigen stil staan bij het praktische nut…
                          Ik ben beroepsmuzikant en moet regelmatig een 4X12 speaker kast en grote flightcase meezeulen. Buiten de 928 is sportduiken mijn hobby. Ik heb nu als DD een A4 avant, de Macan is een prima alternatief lijkt me…

                            De U van SUV, dus wel te overwegen als bvb
                            -het vrouwke in een Porsche haar boodschappen wil doen…
                            -je zelf je oudere knoken niet meer in en uit een lage 911 oid kunt hijsen en toch P-rijder wil blijven…

                              [quote=”bccars” post=149159]Als Porsche dit nodig heeft om te overleven, en om voor ons sportwagens te kunnen blijven bouwen, so be it, dan ga ik daar niet over zagen.

                              MAAR … de dag gaat komen dat er hier eentje zich gaat aanmelden met zijn Macan 4cylinder diesel met 170 pk …[/quote]

                              De Macan is heel geslaagd ! :applaus:
                              En als er zich hier iemand voorstelt met een Macan 4cylinder dan is hij welkom . :up:
                              Zoals je zelf schrijft Porsche en andere merken moeten de Co2 uitstoot naar beneden krijgen !
                              De persoon die zich met een Macan met x-cylinder hier voor stelt heeft interesse en affiniteit met het merk .
                              Wie weet heeft hij geen 911 staan of is hij niet op zoek naar een Boxster ,Cayman of 911 .
                              Beter dit of met een ……te rijden .

                                Mijne Porsche heeft maar 90 PK , van 0 tot 100 in 11 sec. En toch ben ik daar fier op .
                                De macan spreekt mij ook wel aan ,ik ga zeker eens kijken als hij ergens in ‘n toonzaal staat . Denk er zelfs aan eentje te kopen.
                                Gr. Marc

                                  Mijne Porsche heeft maar 90 PK , van 0 tot 100 in 11 sec. En toch ben ik daar fier op .
                                  De macan spreekt mij ook wel aan ,ik ga zeker eens kijken als hij ergens in ‘n toonzaal staat . Denk er zelfs aan eentje te kopen.
                                  Gr. Marc

                                    voor mij waren dit de eerste bewegende beelden van een niet gecamoufleerde

                                    [video width=425 height=344 type=dailymotion]x17f8cr[/video]

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.