De Macan! Gaat porsche te commercieel of niet?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Macan De Macan! Gaat porsche te commercieel of niet?

• Maker
    Discussie

• Ollie
    Deelnemer

Ondertussen is de teaser van de nieuwe Macan online. Dus misschien het moment om even in de groep te gooien:
      Is Porsche hier te ver gegaan, Macan later met 4 cylinder op basis van een Audi Q5?! verloochent Porsche hier zijn idealen of speelt het juist goed in op de tijdsgeest? Kleiner, effiënter, zuiniger…
      Graag jullie mening :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
      • Hilarisch !

[quote=”WES-RS” post=149202] 9/10 koopt namelijk een Porsche omdat het hun een gevoel geeft van meer te zijn dan iemand anders, niet voor liefde voor het merk of geschiedenis. /quote]

porsche.jpg

Say no more

Wie weet hé… De V6 Diesel komt ook uit een Audi dus… 🙂
            Ik zie het liever niet maar zoals je zelf al zegt “Kan het ons eigenlijk een flikker schelen wat Porsche doet ? Zolang ze maar briljante sportwagens blijven bouwen voor ons liefhebbers !” Het verwateren van de sportwagens en cru gezegd het merk Porsche “ein Wagen für das Volk” maken zal wel niet gebeuren. 9/10 koopt namelijk een Porsche omdat het hun een gevoel geeft van meer te zijn dan iemand anders, niet voor liefde voor het merk of geschiedenis. En voor hier iemand vurig reageert, ik doel niet op iemand van hier. 😉 Iemand die tijd steekt in een Porscheforum is duidelijk een liefhebber! :up:

[quote=”bccars” post=149199][quote=”Mushroom” post=149198]Zoals bvb de machtige 7-traps manuele versnellingsbak schrappen om er zo’n saaie PDK in te steken? :sarcastisch :mrgreen:[/quote]

Gij se stouterik 😉
              Da’s stoffering voor een ander forum, hier heb ik te weinig medestanders daarvoor LOL[/quote]
              Lol!! :up: 😉

[quote=”WES-RS” post=149190]Iemand een Macan BlueMotion? :mrgreen:[/quote]

Mijn eerste reactie was LOL … maar inderdaad … giet daar eens een Porsche sausje over … smijt daar eens een hybride aandrijving in die je tegen een fikse premium prijs kan verkopen …

Gij se stouterik 😉
                  Da’s stoffering voor een ander forum, hier heb ik te weinig medestanders daarvoor LOL

Zoals bvb de machtige 7-traps manuele versnellingsbak schrappen om er zo’n saaie PDK in te steken? :sarcastisch :mrgreen:

Kan het ons eigenlijk een flikker schelen wat Porsche doet ? Zolang ze maar briljante sportwagens blijven bouwen voor ons liefhebbers !
                      En Porsche kennende zullen de niet-sportwagens ook wel primus zijn/worden in hun respectievelijke klasse !

Enige gevaar wat ik zie is dat ze op den duur de sportieve modellen gaan laten verwateren ten voordele van de massaproducten. En dat zou ik verdomd spijtig vinden !

Porsche zal wel moeten commercieel gaan, als het van de 911 types moet afhangen zou Porsche al lang niet meer bestaan. Zoals de 924, 944 Porsche gered heeft in de jaren ’70 zo zal cayenne, panamera, macan,… nu de boel ook draaiende houden.

Wim

[quote=”bccars” post=149185]Heb gewoon gewezen op een mogelijkheid dat in de toekomst zich mensen gaan aanmelden met interesses die niet noodzakelijk karakteristiek zijn voor de huidige porscheforum.be goegemeente.[/quote]

Die sturen we dan door naar het 4X4 of SUV forum :mrgreen:

Iemand een Macan BlueMotion? :mrgreen:

[quote=”bccars” post=149159]
                              MAAR … de dag gaat komen dat er hier eentje zich gaat aanmelden met zijn Macan 4cylinder diesel met 170 pk …[/quote]

Wees gerust, we keuren zijn posts nooit goed! :sarcastisch :mrgreen:

@ de rest: Ik denk dat bccars niet wou neerkijken op iemand die zich “maar” een Macan met 170 PK kan kopen maar wel dat ‘t een spijtige teneur is dat Porsche zulke wagens uitbrengt.
                              De lichtste is idd 211 PK (althans zo lees ik het hier toch), maar bccars wou (terug imo) maar aanklagen dat -moest het Porsche goed uitkomen- ze ook nog wel eens een nog lichtere motor in de Macan zouden durven stoppen.

[quote=”bccars” post=149159]Als Porsche dit nodig heeft om te overleven, en om voor ons sportwagens te kunnen blijven bouwen, so be it, dan ga ik daar niet over zagen.

MAAR … de dag gaat komen dat er hier eentje zich gaat aanmelden met zijn Macan 4cylinder diesel met 170 pk …[/quote]

Opgelet jongens, ik heb hiermee geen waardeoordeel uitgedrukt. Heb gewoon gewezen op een mogelijkheid dat in de toekomst zich mensen gaan aanmelden met interesses die niet noodzakelijk karakteristiek zijn voor de huidige porscheforum.be goegemeente.

(en als je mijn vorige posts in dit topic bekijkt kan je zien dat ik pro macan ben !)

+2

+1
                                    En niet vergeten dat er hier 911’kes zijn die dat dieselke niet eens zullen kunnen bijhouden.
                                    Les gouts et les couleurs ne se discutent pas…(gelukkig maar)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.