Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Macan › De Macan! Gaat porsche te commercieel of niet?
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
10 oktober 2013 om 20:34
Ondertussen is de teaser van de nieuwe Macan online. Dus misschien het moment om even in de groep te gooien:
Is Porsche hier te ver gegaan, Macan later met 4 cylinder op basis van een Audi Q5?! verloochent Porsche hier zijn idealen of speelt het juist goed in op de tijdsgeest? Kleiner, effiënter, zuiniger…
Graag jullie mening :respect2: -
MakerDiscussie
-
Ik zou er alvast eentje willen. :happydance: :happydance:
Stukje uit de RDW site.
Range Rover Evoque verkoopaantallen in stuks in Nederland (bron: RDW)
Gemiddelde verkopen: 67 stuks per maand, totale verkopen: 1.463 stuks
Verder is de auto bij ons nog uitgeroepen tot beste lease auto van het jaar.
Dus weet niet hoe de verkopen in België liggen, misschien leuk om even te vergelijken.
[quote=”porsche” post=149080]Natuurlijk is dat commercieel gezien van Porsche.
Audi heeft zijn Q7 en kleine Q5, Range heeft zijn Evoque die succesvol is [/quote]
En die is meer dan over succesvol, hebben nog nooit zoveel verkoop gehad bij Range Rover. 8)
Natuurlijk is dat commercieel gezien van Porsche.
Audi heeft zijn Q7 en kleine Q5, Range heeft zijn Evoque die succesvol is dus Porsche wil een deeltje van de koek en mikt op een publiek voor the little Cayenne 😀
Je bent voor of tegen maar er zal zeker een markt voor zijn.
de prestaties van de macan turbo zijn ook weer de trendzetter! :up:
3 motoren:
3.0 V6 diesel = Macan S diesel
3.0 V6 biturbo = Macan S
3.6 V6 biturbo = Macan TurboAllen dus met een S erbij, en de gewone Macan dan? :think:
Om dan nog maar te zwijgen over de benzine S en Turbo, de S heeft ook een turbo dus… :think:Ik ben benieuwd hoe deze er irl gaat uitzien, maar het is en blijft een P dus teleurstellen zal ie zeker niet. 😉 :up:
Daar gaan we weer op het gladde ijs: is het een wagen de naam Porsche waardig? Is het een zgn. echte?
ruzie
Net als de 911, 912, 914, 924, 944, …. is dit een echte Porsche. Is dit een fun-wagen? Dat denk ik niet.
Lelijk ziet deze er volgens mijn bescheiden mening niet uit. Kan zeker een succesverhaal worden. Maar IRL kan het nog steeds tegen vallen, afwachten tot er eentje te zien is.[quote=”porsche4ever” post=149057]http://www.porschecentrumeindhoven.nl/actueel-nieuws/2013/porsche-presenteert-nieuwe-macan.html[/quote]
Ik vind dat toch geen mis bakske. Vergelijk dat eens met zo ne stomme evoque, de keus is rap gemaakt !
[quote=”bccars” post=145387]Laat ze maar doen. Zulke modellen genereren cash flow, co2 respijt en ademruimte voor de sportievere modellen in de line-up. Ik denk dat er geen Porsche meer zou zijn zonder de bread and butter modellen. Zolang ze maar genoeg Porsche blijven en zich onderscheiden met de normen en waarden van het merk tov de concurrenten.[/quote]
:applaus: :up:ik vind deze, net zoals de cayenne, een te groot ‘me too’ gehalte hebben.
maar we weten ook allemaal dat zonder deze modellen, ook in het verleden trouwens, het merk niet kan overleven op de laagvolume modellen 911, 918, carrera GT, …Here in a nutshell is the 944’s history: Introduced in the US in 1982 as a 1983 model. There were huge waiting lists from 1982 until 1985. Much more than today’s Boxster. Don’t ever think the 944 was unpopular…it was a wild success. What killed the 944 was that by 1987 it was no longer an affordable “entry level” car. The car was well over $40,000.00 USD and was being attacked on all fronts by cheaper, knock-off versions engineered in Japan (the RX-7 and Supra to name a few) and with the economy turning south, who could afford a 40K spare car? The thing that irritates “purists” most is the fact that the 944 single handedly saved Porsche from sure bankruptcy. There would be no Porsche today without the 944. And as we like to remind these “purists” daily. They have finally come around and joined us…the 944 saved their past and became their future!
The Porsche Boxster was the car that saved Stuttgart. Near bankruptcy in the early 1990s, Porsche hit upon the idea of creating a cheap sports car, one that would use the front end of the then-new 911 (the 996) to cut costs. Okay, purists might have bemoaned the original Boxster’s dull looks (toned down from the 1993 concept) and the tiny 2.5-litre flat-six, but those in-the-know realised the mid-engined baby had a better balance than the arse-out 911. The Boxster got critical acclaim, hairdressers also loved it and sales rocketed.
Laat ze maar doen. Zulke modellen genereren cash flow, co2 respijt en ademruimte voor de sportievere modellen in de line-up. Ik denk dat er geen Porsche meer zou zijn zonder de bread and butter modellen. Zolang ze maar genoeg Porsche blijven en zich onderscheiden met de normen en waarden van het merk tov de concurrenten.
vind ze ook nog zo lelijk niet, en zal volgens mij goed verkocht worden. Voor ik persoonlijk een goed “antwoord” op de evoque.(ook wat vrouwelijk getint)
Op terugrit van Italië drie achterelkaar zien rijden
Ziet er toch niet verkeerd uit
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.