De Naci is nieuw hier

Home Forum Stel jezelf even voor ! De Naci is nieuw hier

  • Maker
    Discussie
  • Voila,

    ondertussen een weekje of 3 hier mee aant lezen en bij deze me maar eens netjes voorstellen.

    Voor het ogenblik staat hier nog maar één P, ne 911GT3.
    Maar daar bennen niet zoveel mee. (schaal 1:18). Heb deze gekregen van mijn vrouwke om op de kast te zetten, naast de volvo 242 R-sport Turbo (ook schaal 1:18)
    Echter van de volvo staat hier reeds een exemplaar in de garage dat rijklaar is.
    En mijn ‘werkkot’ is goed uitgerust, met een brenderup autotrailer en 4 koloms hefbrug van Koni-Stertil, waarmee ik gewoon wil zeggen dat sleutelen en onderhoud aan mijn bolides echt mijn passie is. De microbe is echt niet uit te roeien.
    De bedoeling is nu dat er een P bijkomt ook uiteraard, nog een speeltje naast de volvo zoals mijn vrouw dat zo mooi zegt.
    Echter zal het gene GT3 zijn, daar heb ik het budget niet voor.
    Ik ga de komende tijd op zoek naar een 993 of 930. Ik heb mezelf een jaar of 2/3 gegeven om ‘mijn ideale P’ op de kop te tikken. Dat is vrij lang, dat weet ik ook, maar ik wil me graag goed inlezen zodat ik geen kat in een zak koop.
    Vind dit 2 super modellen.
    Een 993TT is ook te duur, maar met ne carrera2S of 4S bennek ook content.
    Een 930 is ook mooi, ouder en heeft een turbo. (Ben nogal +T aangelegd…), maar de voorkeur gaat toch naar de 993 met handbak en liefst een 2S versie.

    Voila als der mensen zijn met vragen of tips, laat maar komen.

    Grtz
    Karel

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • http://www.leboncoin.fr/voitures/420433566.htm?ca=7_s

      Dat is een schoontje, wel geen S-versie maar kom dat nemen we er nog wel bij.
      ‘t is ook ne belg geweest

        [quote=”Naciremus” post=118278]Kent iemand deze:

        Klikkerdeklik

        Het vrouwke kwam namelijk aanzetten dat het een cabrio mocht zijn ook.

        En de prijs is te schoon om waar te zijn met die kilometers.
        Bouwjaar klopt niet van in 1990 kon je nog geen 993 kopen, zal wss een 964 zijn die omgebouwd is. Waaraan kun je dat beste zien feitelijk?[/quote]

        Gemakkelijk te zien aan het chassisnr.
        Deze klopt kwa bouwjaar inderdaad niet, een 964 van 1990 had nog dit stuur niet.

          Welkom :drink:

            Welgekomen op dit forum! Ikzelf rij met een 993 4s en zal hem nog lang houden als ik er wat geluk mee heb. Je mag rekenen dat een 2s toch nog zo’n € 10000 duurder is want moeilijk te vinden. Succes en het zoeken is even leuk!

              Kent iemand deze:

              Klikkerdeklik

              Het vrouwke kwam namelijk aanzetten dat het een cabrio mocht zijn ook.

              En de prijs is te schoon om waar te zijn met die kilometers.
              Bouwjaar klopt niet van in 1990 kon je nog geen 993 kopen, zal wss een 964 zijn die omgebouwd is. Waaraan kun je dat beste zien feitelijk?

                Welkom karel.

                  NL is poepsimpel, BE zijn hamplappen! :what: :coolness:

                    Pfff, en ik maar denken dat ze in NL al er moeilijk doen maar BE kan er ook wat van met al die regeltjes. KISS 😯

                      Welkom hier, benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :drink:

                      Maar je zal het hier nog horen, het zoeken naar de geschikte P is even leuk :happydance:

                        Wat het COC betreft.
                        Probeer het steeds te laten aanvragen door de verkoper.
                        In NL bvb kost het COC U 200 euro als het door iemand word aangevraagd die de auto op zijn naam heeft ingeschreven staan.
                        Het hangt af van het bouwjaar maar soms kan het al via Porschecentum bij oudere modellen moet het via invoerder. Gaat vrij snel de verkoper had het COC voor mijn 1999 GT3 op een 2 weken in handen via aanvraag in Nederland.

                          [quote=”Naciremus” post=118179]Aan allen bedankt voor warme onthaal!.

                          Misschien nog een vraagje ivm een ingevoerde.
                          Stel je koopt originele P (geen omgebouwde toestanden) in het buitenland (NL, DE, FR, US, …) zonder GVA/COC is het dan relatief simpel om via de Belgische Invoerder D’Ietteren een GVA/COC te bekomen? Of wordt dat procedure alleenstaand geval.[/quote]

                          Wel het zit zo:

                          – Als uw ingevoerde wagen volledig origineel is, is er geen probleem. Afspraak maken met D’ieteren voor een COC en dan nadien een afspraak maken bij de keuring (reken in totaal op 3 maand)

                          – Als uw ingevoerde wagen niet origineel is, is het andere koek. Dan kan je eerst proberen toch een COC te bemachtigen via D’ieteren, maar zal wss niet lukken. Je kan de wagen laten keuren als alleenstaand geval, maar dan is het nog altijd met een vraagteken als dit zal lukken. (indien ja, reken op 8 maand) Ikzelf heb bvb een 996GT3 CS gekocht in duitsland, geen COC erbij, wel origineel gezet. Nu blijkt dat het een Preserie is en ze kunnen me geen COC geven. Enkel een technische fiche. Nu laat ik hem keuren als alleenstaand geval. Ik ken wel mensen bij de keuring maar die vertelden me dat ik toch moet rekenen op 8 maand!

                          Dus, koop een wagen met COC, dan heb je geen problemen.

                          Wat uw keuze betreft, zoals aangegeven hierboven zijn de wagens heel verschillend van elkaar. Heb zelf een 930 5vit, een 996GT3, 993 en nog wat anders…

                          Voor mij persoonlijk zijn de 930 en de GT3 de leukste om mee te rijden. Met de 993 kan je veel makkelijker cruisen, met de andere is het echt hardcore driving. Zeker met de 930.

                          Succes met je zoektocht! :drink: :driver:

                            Aan allen bedankt voor warme onthaal!.

                            2/3j is het maximum, dat kan natuurlijk ook een paar maanden zijn, maar zoals een aantal van jullie reeds zeiden: De zoektocht is zeker even leuk. Zo was het ook met andere klassiekers/auto’s hier.

                            Moet het een luchtgekoelde zijn? –> Nee, maar ik sleutel er graag zelf aan en hoe jonger hoe meer elektronica waar je mee gebonden bent. (Een 993 2S zit er ook al een hoop van in veronderstel ik)

                            Misschien nog een vraagje ivm een ingevoerde.
                            Stel je koopt originele P (geen omgebouwde toestanden) in het buitenland (NL, DE, FR, US, …) zonder GVA/COC is het dan relatief simpel om via de Belgische Invoerder D’Ietteren een GVA/COC te bekomen? Of wordt dat procedure alleenstaand geval.

                              Welkom.

                              Moet het een luftie zijn? De prijsklasse waar je over spreekt zijn inmiddels ook wel zeer nette 996 Turbo’s voor te krijgen en zelfs 997 4S’en. Meer dan genoeg power en erg moderne wagens. Zeker in de 997 zie ik het lijnenspel van de 993 terugkomen maar van binnen is er een wereld van verschil.

                              Veel plezier met de jacht, die is vaak al net zo leuk als het bezit.

                                welkom op dit leuke forum ,3 jaar zal wel heel lang zijn om te zoeken naar uw droom bolide.
                                Ik zou zo veel geduld niet hebben in alle geval .

                                  Welkom!
                                  Mooie keuze en zo’n 993 2S :lekker:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.