Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayenne › De nieuwe Cayenne .
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door porsche.
-
MakerDiscussie
-
27 februari 2010 om 01:40
Op het Genfer Autosalon is de Nieuwe Cayenne in werledpremierre voor gesteld .
Hiermee zal ook de eerste serie Hybride Porsche ooit in worden uitgebracht .Meer info op mijn site
HIER de info van Porsche zelf + filmpje
-
MakerDiscussie
-
Ik heb het al meermaals vermeld .
Ik heb één keer een nieuwwagen gekocht en nooit meer .
Het verlies is te groot .
Zolang je een wagen niet kan afschrijven op een zaak (genoodzaakte onkosten) zou je gek zijn om een nieuwwagen te kopen .
Natuurlijk zijn er mensen (gelukkig voor de verkopers van nieuwwagens) die dat niet erg vinden (zoals mijn ouders) , maar mij hebben ze niet meer[quote=”rjf”:29na0inh]Dat ze voor een Cayenne niets meer geven is ergens wel normaal. Er staan er massa’s te koop aan een fractie van hun nieuwwaarde [/quote]
Inderdaad, als je alles op een rij zet zou je gek zijn om een recente en goede weg te doen om een nieuwe te kopen. Er mee blijven rijden is nog altijd de voordeligste oplossing vind ik. Wagens op korte termijn verliezen altijd veel van hun waarde.
Er staan inderdaad een hoop Cayennes te koop, vnl. de eerste modellen van voor 2007, maar met de 996 en 997 modellen is het nog erger gesteld. Dat beloofd als volgend jaar het nieuwe model uitkomt. Aan wie moet men al die wagens op de duur nog kwijt. Exclusief kan je ze bezwaarlijk nog noemen als je de honderden ziet te koop staan op de diverse websites.Een goed vriend van me die altijd Range Rover heeft gereden wou eerst op het autosalon te Brussel een nieuwe Range Turbo Charge kopen, prijskaartje 78.000 euro zonder opties. Hij heeft nu op mijn aanraden onlangs een Cayenne Turbo gekocht van 02.2008 met 10.114 km voor 27.000 euro van een partikulier die ik kende. Dan mag het karretje al wat meer verbruiken en wat meer kosten aan taks hé, alhoewel een Turbo Charge zal toch met zijn 510 PK ook wat verbruiken, je hebt met deze Cayenne Turbo ook een recente moordbak voor weinig geld. Als je dan weet dat deze Turbo met opties 2 jaar geleden 135.000 euro heeft gekost dan is het plezier eens zo groot en ook het verlies voor de eerste eigenaar die dat dan minder leuk vindt.
Misschien had ik ook beter een tweedehands gekocht in plaats van een nieuwe, maar ja het hart volgt niet altijd het verstand zeker.
Ik zag ook op de foto’s dat ze in de nieuwe Cayenne de ergerlijke schakelknoppen hebben geplaatst ter vervanging van de Tiptronic knoppen, waar al zoveel om te doen is geweest in de media betreffende de 997 recente modellen wegens onpraktisch en die ze al hebben vervangen in de 997 Turbo door de paddles en voorzien zullen zijn op de opvolger van de 997. Onbegrijpelijk dat ze hun les nog niet hebben geleerd, ben benieuwd hoe lang het zal duren voor dat ze in de Cayenne ook paddles zullen zetten, dat zal dan de facelift na de nieuwe 2010 worden 🙄
En zoals Xaverius hierboven al aanhaalde: “Met alle respect, maar achterzijde oogt zo Huyndai-aans…”
Hij bedoeld zeker de achterlichten, dus kunnen ze die ineens ook mee veranderen samen met de paddles. 😀Dat ze voor een Cayenne niets meer geven is ergens wel normaal. Er staan er massa’s te koop aan een fractie van hun nieuwwaarde
Ik kreeg vandaag van de dealer de volledige beschrijving van de nieuwe Cayenne modellen met de prijzen.
Het verbruik en de CO zijn wel indrukwekkend moet ik zeggen. Wat minder leuk is dat men belachelijke overnames biedt voor Cayenne modellen minder dan 3 jaar oud wat wil zeggen dat ik 50% zou verliezen als ik een recent model zou kopen. Een kennis van me vroeg wat hij zou krijgen voor zijn recente geface-lifte 997 van 1 jaar oud. Dat bedrag durf ik hier zelfs niet eens uitspreken, belachelijk gewoon.Hieronder het relaas.
Beste Klant,Hierbij de nieuwe Porsche Cayenne informatie.
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG stelt begin maart op het autosalon van Genève de compleet nieuw ontwikkelde generatie van de sportieve terreinwagen Cayenne voor. Hoogtepunt bij de generatiewissel is de wereldpremière van de Cayenne S Hybrid, die dankzij zijn technisch geavanceerde parallelle volhybride aandrijving gemiddeld slechts 8,2 l/100 km verbruikt.
In vergelijking met de voorgaande modellen werd een verbruiksdaling tot 23 procent gerealiseerd.
Net als iedere andere Porsche werd immers ook de nieuwe Cayenne volgens het ‘Porsche Intelligent Performance’-principe ontwikkeld. Het resultaat is een hoger vermogen bij een geringer verbruik, een hoger rendement en een lagere CO2-uitstoot.
De wielbasis werd 40 mm verlengd om meer ruimte en variabiliteit te creëren in het interieur. De totale lengte van de wagen nam 48 mm toe. Een blikvanger in het compleet nieuw vormgegeven en bijzonder hoogwaardig afgewerkte interieur is de naar voren toe oplopende middenconsole met de hoog geplaatste keuze- of schakelpook, die het interieur het karakter van een cockpit verleent. De achterbank is in de lengte over 160 mm verschuifbaar, de rugleuning kan naar wens in drie standen versteld worden.
De verkoop van de Cayenne in Europa gaat op 8 mei aanstaande van start. Porsche biedt vanaf het begin voor iedere klant het gepaste model. Het instapmodel is de Cayenne met een 3,6-liter V6-motor. Hoewel die krachtbron voortaan 300 pk levert, daalde het gemiddelde verbruik in vergelijking met het voorgaande model met 20 procent tot 9,9 l/100 km, indien hij gekoppeld wordt aan de nieuwe Tiptronic S achtversnellingsbak. Ook de Cayenne Diesel, waarvan de drieliter V6-motor 176 kW (240 pk) en een maximumkoppel van 550 Nm ontwikkelt, verbruikt gemiddeld slechts 7,4 in plaats van 9,3 l/100 km, eveneens een daling van 20 procent.
Bij de krachtige Cayenne S met een 4,8-liter V8-motor daalde het verbruik met 23 procent, tot gemiddeld 10,5 l/100 km. Bovendien levert de motor nu 400 pk in plaats van 385 pk en zorgt hij zo, net als de andere motorversies van de nieuwe Cayenne, voor beduidend betere rijprestaties. Dat geldt ook voor de Cayenne Turbo. Zijn 4,8-liter V8-twinturbomotor van 368 kW (500 pk) verbruikt voortaan gemiddeld* slechts 11,5 l/100 km, of eveneens 23 procent minder dan zijn voorganger (14,9 l/100 km).
Dankzij de Cayenne S Hybrid verbruiken in totaal drie van de vijf Cayenne-modellen voortaan gemiddeld minder dan 10 l/100 km*. Bovendien hebben twee modellen een CO2-uitstoot lager dan 200 g/km. Met gemiddeld 193 g/km is de Cayenne S Hybrid niet alleen in de reeks van de Cayenne het model met de laagste CO2-uitstoot, maar ook in het hele Porsche-gamma.
Prijzen (BTWi) van de nieuwe Cayenne:
Cayenne : 57.596 euro
Cayenne Diesel : 61.831 euro
Cayenne S : 75.141 euro
Cayenne S Hybrid : 81.191 euro
Cayenne Turbo : 118.701 euroHier ook .
Ik was al weg van de eerste generatie , maar deze bekoort me nog meer .
Is veel mooier van vormen .
Zelfde gevoel heb ik bij de X5 . De eerste was OK , maar de tweede generatie is mooi .Huyndai, mijn voeten, met alle respect maar alle wagens van tegenwoordig gaan een beetje dezelfde stijl uit maar ‘t is niet omdat de achterlichten een beetje schuin staan dat ze Huyndai willen achterna gaan hé
als der nu één merk is dat alles kopieerd van andere topmerken is het wel Huyndai, zij hebben met hunnen santa fee een beetje van ver den touareg proberen na te doen, en dienen I30 is een beetje van ver een immitatie van den één reeks van Bmw en dan trekt het nog op niets en goedkoop zijn ze ook niet te noemen, neem uwen aankoop en trek daar de inruilwaarde vanaf kost zo een monster-lelijke wagen meer dan een deftige, sorry ik ben nu eenmaal gene Huyndai-fan
de nieuwe cayenne kan mij absoluut bekoren
grtz Geert
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.