De nieuwe Porsche 911-basismodel in Frankfurt

Home Forum Porsche Talk De nieuwe Porsche 911-basismodel in Frankfurt

• Maker
    Discussie
  • Zojuist gelezen in een Duits automagazine.

De nieuwe Porsche 911-basismodel wordt binnenkort voorgesteld op de beurs in Frankfurt.

De 911 Blu Edition, want zo wordt hij genoemd, zal aan een lagere prijs worden aangeboden dan dat andere model ter gelegenheid van 50 jaar Porsche 911. Hij zou zowat 9.500 euro onder de prijs van de 3.4 Coupé verkocht worden.

Daarbij hoort ook een vermogen dat 50 pk minder zou hebben dan de huidige basisvariant met 350 pk. Standaard hebben ze ook een PDK-versnellingsbak (met dubbele koppeling) voorzien, en hij zou de 0-100 km/u halen in 5,4 seconden. Daarbij zou de topsnelheid op 266 km/u liggen, het verbruik komt op 6,4 l/100 km met een bijhorende CO2-uitstoot van 152 g/km.

Afneembaar dak.

Nog een kenmerk van dit basismodel zou de achterwielaandrijving zijn, een vierwielaangedreven variant komt er niet. Nieuwe 18 inch wielen, een start-stopsysteem en een standaard hardtop komen er ook op.
    Dat laatst houdt in dat er geen elektronische kap opzit, wel een wegneembaar stoffen dak. :think:

In totaal bespaart dit model zo 63 kilogram tegenover een reguliere Carrera Cabriolet.
    De productie wordt beperkt tot een oplage van 911 stuks, de verkoop zou doorgaan via het bekende loterijsysteem dat Porsche hanteert voor limited editions. Porsche clubs krijgen dus voorrang.

Met dit laatste moet ik eigenlijk weer een beetje lachen. 😀
    Ze willen hierdoor weer laten uitschijnen dat het model weer direct uitverkocht zal zijn.

Juist ja, zoals al die andere speciale versies ……. :coolness:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • De 2S’en zijn dan toch gewilder… Althans, moest ik in de markt zijn voor eentje 😉
      Toen ik een aantal maanden geleden op zoek was naar een 964 keek ik toch ook altijd naar een 2.
      Tot nu toe was ‘t altijd kiezen tussen de dikke kont of 2-WD (althans toch voor de waterkokers). De Jubi loste in mijn geval dat probleem op :engeltje:
      Tot dan had ik ook alleen maar naar “gewone” 991’s zitten kijken hoor, geen S. Da’s dus iets wat ik er maar *moet* bijnemen met de Jubi, hoewel een “gewone” meer dan genoeg was voor mij. Maar er zijn erger dingen in ‘t leven :driver:

het is jullie ook gegund hoor 😉
        Maar een 993 2S of 4S geeft geen prijsverschil.
        Ik zal wel met een gewone 991S gaan rond bollen 😀

[quote=”Vincent_991″ post=138508]Nu betalen ze extra om een stoffen interieur te hebben. Of evenveel betalen als een 4S maar een 2S krijgen.

Wie is nu de slimste en wie niet :twisted:[/quote]
          Ha… Wij hé?? :first:
          Kijk eens naar het verschil in prijs tussen een 993 2S en een 993 4S :happydance:
          Pas op, in die tijd kon je nog gewoon een 2S bestellen, nu dus niet meer, tenzij je een jubi neemt :up: :coolness:

Die stoffen bekleding dan.
          Ik weet niet of de Amerikaantjes terug aan’t doorslaan zijn of niet maar daar hoorde ik dat full leder zetels een kosteloze optie was (misschien alleen in Amerika?), maar ik had zoiets van ” 😯 Waarom zou je dat doen als die houndstooth zo mooi is”, ik heb er zelfs niet achter gevraagd toen ik bestelde. Eén van de mooiste details teniet doen zou toch echt wel dom zijn? :engeltje:

[quote=”Vincent_991″ post=138508]
            Ik heb zelfs gehoord dat ze 7 jaar garantie op een 458 en F12 geven?
            [/quote]
            Klopt gedeeltelijk, de 7 jaar garantie is voor alle nieuwe Ferrari’s vanaf 2013 en onderverdeeld als volgt, 3 jaar full garantie op de wagen en onderhoud, bijkomend 4 jaar op onderhoud.
            Je normaal interval onderhoud kost je dus niets 7 jaar, exclusief je banden.

Ze zijn natuurlijk ook niet op hun hoofd gevallen bij Ferrari, vlgs. de statistieken behoud de klant die een nieuwe Ferrari koopt deze gem. 3 jaar en heeft een gemiddeld van 15.000 km. Daarna komt deze op de tweedehandsmarkt. De garantie is niet overdraagbaar.
            Ik betwijfel of Ferrari eigenaars die een nieuwe kopen nu langer gaan rijden want het grotendeel werkt met fin.leasing en die loopt op dergelijke wagens geen 7 jaar.

Geef mij dan maar een KIA, die geven 7 jaar echte garantie op alles + bijstand en deze garantie is wel overdraagbaar. 😉

Ik begrijp porsche daar wel in. Op termijn wordt alles met een hoge CO2 uitstoot onbetaalbaar. En sommige verkopers hebben zelf al toegegeven dat de prijzen te hoog liggen om nog goede verkoopcijfers te halen. Vandaag is 200-250 gram uitstoot nog aanvaardbaar en betaalbaar. Binnen enkele jaren herzien ze hun belastingen en wordt het dan misschien wel onbetaalbaar. Plus wat ben je vandaag nog met +350PK. Eens tof om je even en dan nog best op een circuit uit te leven. Maar voor dagelijks verkeer? Met 300PK zul je nog snel genoeg zijn. En 18″ velgen? 20 bouten en je plaatst er onder wat je wil. Nu wachten op een 991 hybride zeker? Ik vind het een goede zaak wat porsche nu doet. Maar om er nu weeral een speciaal model van te maken?

Porsche maakt er zich alleen weer wat meer belachelijk mee en jaagt veel potentiële kapitaalkrachtige klanten naar andere echt exclusievere merken. Ferrari heeft enorme groeicijfers. Het is ook geen mechaniek meer die constant stuk is maar betrouwbaar geworden. Ik heb zelfs gehoord dat ze 7 jaar garantie op een 458 en F12 geven?

Over de 50th heb ik iets mooi horen zeggen : vroeger betaalde iedereen veel geld bij om een lederen interieur te hebben . Stof was zo van willen en niet kunnen. Nu betalen ze extra om een stoffen interieur te hebben. Of evenveel betalen als een 4S maar een 2S krijgen.

Wie is nu de slimste en wie niet 😈

Een speciaal model moet in mijn ogen iets exclusiefs hebben .
                Wat vind ik zo speciaal aan de 911 30 jaar ‘de jubi ‘ ?Namelijk de Turbo-look .Bijkomend het Viola-kleur ( bestaat ook in Amethyst en grijs en enkele andere kleuren ) de badges .
                Waarom niet de 997 Black Edition ? Er zitten geen zaken op wat men niet kan bestellen .

De 911 50 jaar heeft de brede kas op een 2 .Misschien komt dit ook op een toekomstige Gts maar volgens mij niet in combinatie met de groene wijzerplaten ,de luchtroosters ,stoffen zetels enz .
                Het zal bij de Barten wel liefde op het eerste zicht zijn zeker met dit model .
                Bepaalde emoties en voorkeuren kan je niet verklaren . 😉

Idd, strikt bekeken eigenlijk wel een zuinig autootje om in ons Belgenland mee rond te crossen. Wordt fiscaal eigenlijk wel héél interessant, otoh… terug wat “geloofwaardigheid” weg 😕
                  Ik hoorde op Miss Coast al iemand vertellen dat hij zich zwaar mogen weren had tegen een speciaal serietje van de Audi A3…

Qua speciale series hebben we de laatste nog lang niet gezien, daarom ook dat de 50-jahre me zo aansprak. Ze kunnen een blue edition maken en een black edition en een Stuttgart edition en een “we steken ons broek nog wat verder af” edition, ze kunnen echter maar 1x een 50-jahre edition uitbrengen :coolness: :happydance:

Een heel mooi kleur en de Co2-uitstoot is heel interessant !
                    Met deze is ook alles gezegd .

Ieder zijn keuze maar van een 911 neem je toch geen paarden weg ,integendeel !!

S2

Een wegneembaar stoffen dak???? (Zoiets als de Boxster spyder dan?)

Of zoiets als bij de italianen met het dak erop, max. 100 km/u 😉

Dat is al lang hé? Hoeveel beperkte series hebben ze wel niet van de 997 uitgebracht?
                        Natuurlijk… als ‘t uw gedacht is? Waarom niet hé? :up:

Seffens brengen ze elke week wel een beperkte serie uit :wtf: :wtf: :wtf:

Woohoo! Een model met 50 PK minder en traktorbanden! Waar moet ik zijn??? :sarcastisch :mrgreen:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.