De Porsche 911GT3R Hybrid : wereldpremiere

Home Forum Porsche Talk De Porsche 911GT3R Hybrid : wereldpremiere

• Maker
    Discussie
  • Op het autosalon van Geneve komt Porsche, naast de nieuwe Porsche 911 Turbo S, nog met een wereldpremiere.
    De Porsche 911GT3R Hybrid wordt namelijk ook voorgesteld.

Op basis van de bestaande 911GT3R is er dus een hybride model gemaakt, dat voornamelijk dienst gaat doen als ‘testlaboratorium’ in
    enkele lange afstandswedstrijden , waaronder de 24h van de Nurburging in mei 2010. Bedoeling van deze deelname is uiteraard niet te winnen,
    maar vooral veel te testen. Al zou een goed resultaat natuurlijk mooi meegenomen zijn , en extra publiciteit betekenen.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

meer informat op Liebe zu Ihm

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • er zouden naar het schijnt wel meer merken in die richting zitten denken. En begrijpelijk, enkele tankbeurtjes minder op een 24-uurs race zou een heel verschil kunnen maken. Het is een beetje een restant van de SARS-techniek uit de F1, die volgens sommigen te snel verlaten werd.

Volgens sommige experts zouden het echter dan ook wel minstens ‘enkele’ tankbeurtjes minder moeten zijn om het verschil de moeite te maken, want er zou waarschijnlijk wat meer gewicht door in de wagen komen, en langere stints zouden ook doorgaans hardere compounds voor de banden betekenen, wat de rondetijden dan ook weer (negatief) zouden beïnvloeden…

Hoe dan ook, mooie schijnbaar politiek correcte publiciteit, maar de hidden agenda heeft uiteraard niets met milieu te maken, maar met winnen, winnen en winnen!En laat ze nu net daar zeer goed in zijn… 😉

rjf

Een hybride supercar 😯

Ook meer info HIER , HIER en HIER (met filmpje) te vinden .
            Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen tijdens de 24u van Nürburg .
            Ik wil in elk geval gaan kijken dit jaar 😛

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.