De Porsche 917 wordt 40 jaar

Home Forum Porsche Talk De Porsche 917 wordt 40 jaar

• Maker
    Discussie
  • 13 maart 1969 , op de autoshow van Geneve , stelt Porsche de Porsche 917 voor.
    De FIA had een nieuwe klasse aangekondigd in de racerij, met cilinderinhoud tot 5000cc and een minimumgewicht van 800kg.
    Onder leiding van Ferdinand Piech werd in juni 1968 gestart met de ontwikkeling van een nieuwe wagen. April 1969 waren de 25 wagens die minimaal moesten geproduceerd worden klaar, en Porsche kon met de 917 ten strijde trekken, met uiteindelijk voordien ongekende sportieve resultaten tot gevolg

De volledige geschiedenis van de 917 en fotos (uit het fabrieks persaankondiging) vind je op Liebe zu Ihm

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • vind dat veel wagens uit die tijd prachtige geluiden produceerden! Ik krijg kippenvel als ik naar de film ‘Le Mans’ kijk met het geluid lekker luid… En onlangs hoorde ik een Aston DB5 vertrekken aan een benzinestation…. man man man, wat een sound maakten die wagens toen…

ik heb ze in mijn jeugd nog zien racen op het parcours van zandvoort..geweldig geluid hadden ze…

ik denk dat dit rijtje nu vandaag zeeeeer veel geld waard zou zijn! 😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.