De Porsche 997 krijgt een facelift.

Home Forum Porsche Talk De Porsche 997 krijgt een facelift.

  • Maker
    Discussie
  • De Porsche 997 krijgt een facelift.

    Hij wordt de eerste 911 met directe benzine-injectie en een versnellingsbak met dubbele koppeling.Omdat ook Porsche zijn CO2-uitstoot moet reduceren, stapt de 997 in de tweede helft van zijn leven over op directe injectie. Die technologie past het merk al toe in de V8 van de Cayenne en zal binnenkort ook zijn weg vinden naar de zescilinders van de Boxster en de Cayman. In afwachting daarvan krijgen echter eerst de Carrera en Carrera S er de beschikking over. De automatische versnellingsbak Tiptronic S wordt (eindelijk) op pensioen gestuurd en vervangen door een gerobotiseerde bak met twee koppelingen, die een acceleratie zonder koppelonderbreking mogelijk maakt. Bovendien zijn de prestaties van een 911 met deze PDK-bak beter dan die van een manuele versie.

    Dankzij de directe injectie is het normverbruik van de Carrera gedaald tot 9,8 l/100 km en verbruikt geen enkel van de gefacelifte 911’s meer dan 11 l/100 km op de normverbruikscyclus. Dat betekent een reductie van de CO2-uitstoot van 15 procent. Als aangename bijwerking krijgen de motoren er ook een paar pk’s bij. Zo stijgt het vermogen van de 3.6 van 325 naar 345 pk en dat van de 3.8 van 355 naar 385 pk. Daardoor tipt de Carrera S Coupé de magische 300 km/h net aan.

    Maar de grootste nieuwigheid is natuurlijk dat de verouderende vijftrapsautomaat is afgevoerd. Die wordt vervangen door een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Met die versnellingsbak spurt de Carrera Coupé naar 100 km/h in 4,5 seconden of 0,2 seconden sneller dan met een manuele bak. Met optionele Sport Chrono Pack, waar een Launch Control bij hoort, kan hij die oefening zelfs in 4,3 seconden klaren.

    Andere technische nieuwigheden zijn de grotere remschijven (330 millimeter rondom) voor de modellen met de 3,6-literboxer. Het Porsche Stability Management (PSM) integreert voortaan een noodremhulp, iets wat tot op heden voorbehouden was aan de vierwielaangedreven modellen (Carrera 4 en Turbo). Een wegrijhulp voor op hellingen is standaard.

    Als optie kan de Porsche-liefhebber zich laten verleiden door het sperdifferentieel met een sperwerking van 22 procent onder belasting en 27 procent bij het vertragen. Het actieve onderstel PASM werd verbeterd. Het is een optie op de 3.6 en standaard op de Carrera S. Het nieuwe sportonderstel van de 911 ten slotte legt de auto 20 millimeter dichter bij het asfalt.

    Uiterlijk is de vernieuwde 911 te herkennen aan zijn led-dagrijlichten en richtingaanwijzers. De koplampen zijn nu standaard xenonexemplaren en kunnen als optie met bochtverlichting worden uitgerust. De achterlichten bestaan voortaan volledig uit leds. In het interieur is het PCM (Porsche Communication Management) uitgerust met een aanraakscherm, Bluetooth, een harde schijf voor het navigatiesysteem en een aansluiting voor mp3-spelers. Een nieuwe comfortoptie zijn de geventileerde stoelen, die het leer bij warm weer kunnen afkoelen.

    Deze facelift komt tegelijk met de zestigste verjaardag van het merk. Vanaf 5 juli staat hij in de showrooms.
    bron: Autogids

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Hoe kleiner de stock aan onderdelen, hoe meer geld er kan verdiend worden…
      Met alle mogelijke onderdelen altijd op voorraad te houden bied je weliswaar een uitstekende service naar de klanten toe, maar doe je er de boekhouder absoluut geen plezier mee.
      Of het nu bij de constructeur is of in een garage, maakt niet uit.
      En dit leidt soms tot dramatische situaties…

        ik heb helaas de indruk dat die stock aan reserveonderdelen niet fameus groot is, denk maar terug aan wat we laatst nog schreven alhier op de site inzake de stukken van Boxstermotoren die al niet meer te krijgen zijn, en waardoor men soms verplicht zou zijn om een complete ruilmotor te kopen…

        Inderdaad, goed voor de winstmarges van het merk, leuk voor de aandeelhouders… doch wederom is de klant de dupe! 😥

          Een vraagje: Als er nieuwe modellen komen gaan de klanten deze bestellen. De wagens worden op bestelling gemaakt dus ze hebben geen autostock.

          Echter zullen ze wel een onderdelenstock hebben. Wordt deze stock (oudere modellen) dan gewoon gebruikt om als reparatieonderdelenstock te dienen?

          Heb gehoord dat bij andere merken je voor een korting nog de oude types kan kopen als nieuwe uitkomt. Denk niet dat dit bij Porsche bestaat, correct?

          Misschien daarom ook dat Porsche telkens zo’n mooie winstcijfers kan voorleggen, werken enorm efficiënt.

            Porsche geeft ook de 911 Targa een facelift

            Na de Carrera (S) Coupé/Cabriolet en de Carrera 4 (S) Coupé/Cabriolet, is het nu de beurt aan de 911 Carrera 4 (S) Targa om door Porsche onderhanden genomen te worden. De firma uit Stuttgart had graag nog even willen wachten met de officiële presentatie, maar de vernieuwde Targa kan vandaag al zonder camouflagemateriaal worden betrapt. Dus geniet van de exclusieve preview!

            Net als voorheen onderscheidt de nieuwe Targa zich van de standaard 911 door zijn grote, perfect op de carrosserielijn aansluitende, glazen dak dat elektrisch op elke snelheid in 7 seconden geopend kan worden. Er ontstaat dan 0,5 m2 ‘open lucht gevoel’. Uiterlijk is de 911 Targa ook herkenbaar aan de chromen strip aan de bovenkant van de zijramen en aan zijn dikkere kont: in vergelijking met de basis Carrera is de spoorbreedte met 4,4 centimeter vergroot en zijn er bredere spatborden gebruikt.

            Bron : http://www.Autointernationaal.nl

              De 4S heeft zowaar een beetje Caymanlijnen 😉

              Ik vind ze allen wel erg geslaagd, eigenlijk!! 8)

                Ter vergelijking achterkant van de basis Carrera en de 4 :

                  Facelift Carrera 4s

                  Begin deze maand presenteerde Porsche de vernieuwde 911 Carrera en Carrera S, beide met achterwielaandrijving, en nu zijn de vierwiel aangedreven uitvoeringen (Carrera 4 en Carrera 4S) aan de beurt voor een facelift. De wijzigingen zijn identiek, hetgeen zowel voor als achter een nieuwe set lichtunits betekent, een andere middenconsole, direct ingespoten motoren en de beschikbaarheid van een 7-traps ‘PDK’ transmissie met dubbele koppeling (als vervanging van de Tiptronic automaat met 6 versnellingen).

                  In het geval van de Carrera 4 en de Carrera 4S wordt daar een reflectorstrip over nagenoeg de volle breedte van de achterzijde aan toegevoegd. Dit vergroot de herkenbaarheid van het duo. Verder kenmerkt de Carrera 4 (S) zich door een het elektronisch geregelde Porsche Traction Management (PTM). Dit systeem debuteerde in de 911 Turbo en vervangt de eerder toegepaste vierwielaandrijving met viscokoppeling. Met het PTM systeem kunnen de aandrijfkrachten beter verdeeld worden tussen de voor- en achterwielen en staat het systeem volgens Porsche garant voor nog meer rijplezier. Op 25 oktober a.s. arriveren de vernieuwde 911 Carrera 4 en Carrera 4S bij de dealers. Net als bij de achterwiel aangedreven uitvoeringen zal dan gekozen kunnen worden uit de carrosserievarianten Coupé en Cabriolet

                  Bron : Autointernationaal.nl

                    @audiotronics

                    yes, de rode band komt er wel degelijk terug bij de 4S!!! Er zijn, weer eens, vertrouwelijke documenten gelekt, dit keer met de partnumbers, en yes, er staat terug een ‘reflective band’ op de achterkoffer in de partnumbers voor de 4S! De documenten waarvan sprake staan deze maand in Flatsix Magazine afgebeeld!

                        [quote=”Rufie”:1apggs3k]
                        Je madamme mag content zijn dat je al tevreden bent met een schaalmodel 😀 [/quote]

                        Hehe, het zijn niet alleen schaalmodellen. Ben even gestopt met verzamelen van de grote modellen wegens geen plaats meer momenteel 😉

                          Exclusief: testrecensie vernieuwde Porsche 911 Carrera/Carrera S

                          [b]http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=7053&n=5

                            [quote=”porschke”:3rhaf0pw]Verdikke, nu ik blij was dat ik bijna mijn 1/18 collectie compleet had mag ik nu weer beginnen sparen. Mijn madamme zal mij zien komen 😀

                            Wel leuk dat de nieuwe auto-versnellingsbak er eindelijk is 8) [/quote]

                            Je madamme mag content zijn dat je al tevreden bent met een schaalmodel 😀

                              Verdikke, nu ik blij was dat ik bijna mijn 1/18 collectie compleet had mag ik nu weer beginnen sparen. Mijn madamme zal mij zien komen 😀

                              Wel leuk dat de nieuwe auto-versnellingsbak er eindelijk is 8)

                                Mooi, maar niets van wow-gevoel.
                                Veranderingen zijn zoals verwacht heel subtiel. Alleen de prijs gaat steeds meer en meer vooruit.

                                  faaaaark zeg, heel mooi. Ook mooie nieuwe kleurcombinaties, ik vind die bruine wel wat hebben. Ook grappig zijn de details bij het dashboard: klokje op 9u11, kilometerstand op 911… 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.