De post en sommigen hun klantvriendelijkheid

Home Forum Zeverhoekje De post en sommigen hun klantvriendelijkheid

• Maker
    Discussie
  • Ik pen het hier neer, gewoon om even stoom af te laten 👿 👿

Gisteren komt de postbode langs (respect in dat stormweer) en steekt een pak brieven in de bus. Ik zie dat ze gewoon de postzak op haar brommer open laat staan. En ja toen ik mijn brievenbus opendeed lagen er een aantal verzopen brieven in. Helemaal in elkaar geplakt, eigenlijk één pak onleesbaar papier. Ik uit mijn ongenoegen aan de post. Ik vermeld dat ik respect heb voor hun werk maar dat ze beter tegen de postbodes zouden zeggen om misschien als het regent de postzak wat meer toe proberen te doen. En ik geef ook toe een fout van mij was te zeggen dat de postbode die langs komt een IQ van nul heeft.

Deze morgen komt de postbode weer toe. Ze vliegt binnen en begint me uit te schelden. Ze smijt de post van vandaag in de winkel in het rond en zegt dat ik vanaf nu mijn post op het kantoor mag afhalen. Ze weigert nog langer om mijn post te bezorgen. Rood aangelopen vertrekt ze.

En nu heb ik veel zin om eens een gepeperde brief naar de post te sturen. Even laten bekoelen en als er volgende week effectief geen post meer wordt geleverd dan een brief naar Brussel. Dat is werkweigering en in elk normaal bedrijf is dat gelijk aan een C4. Ik hoop ergens echt dat ze dat mens buiten zouden zetten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • als madam de zaakvoerdster wordt, zie dan maar dat het genen te schonen facteur is die eens langskomt elke dag, of er komt weer andere nattigheid… ik bedoel problemen van… :mrgreen:

Tja,er zijn nog wel meer dingen die alleen in dit
        apenland kunnen hoor 😳

[quote=”JoeBar_S2″ post=89100]zo kan nen mens ook niet meer volgen hee :)[/quote]

Lang verhaal kort maken : postbode had geweigerd de post in de brievenbus te steken. Ze had er wel een papier ingestoken met de melding POST > REGEN. In de andere brievenbussen had ze wel overal de post ingestoken. Na een telefoon en mail gisterenmorgen is dat in Brussel als hoogste prioriteit klachtenbehandeling verwerkt. Toen ze ‘s middags in Tremelo na haar ronde binnen kwam wist ze direct hoe laat het was. Nu gaat er een onderzoek volgen en een beoordeling. De klacht is werkweigering en geeft normaal ofwel een éénmalige verwittiging en overplaatsing ofwel een ontslag.

En daar ik ook gezegd heb dat ik nu geen vertrouwen meer in de postbode heb en vrees dat er bepaalde poststukken wel eens zouden kunnen gaan verdwijnen zou er zo spoedig mogelijk een andere postbode op mijn ronde gezet gaan worden.

Nu binnenkort heb ik er toch geen last meer van. De Maatschappelijke zetel gaat toch verhuizen naar een andere gemeente. En gezien de madam vanaf 01/01/2012 de Zaakvoeder is geworden ben ik maar een gewone brave werknemer geworden 😆

Wij verzenden wereldwijd onze goederen via PostNL. Maar waar denk je dat de meeste klachten, cq problemen vandaan komen? Juist, ons buurland Belgie. Iets zegt mij dat het qua postbezorging niet goed geregeld is in Belgie. Het verhaal van de TS verbaasd me dan ook niet echt. Wij krijgen regelmatig pakjes retour omdat de post na 1 afleverpoging doodleuk de handel terugstuurt. Geen 2e poging, geen briefje in de bus en dan afhalen op het postkantoor. Neuh, geen enkele moeite doen, gewoon retour naar NL 🙁

Zou het kunnen dat de screening van personeel niet goed is? of dat postbodes in verhouding minder betaald krijgen dan anderen met een gelijkwaardige opleiding?

Ik zal jullie de laatste anekdote vertellen van afgelopen November. Onze Belgische klant belt, waar blijft mijn pakket. Wij checken e.e.a. in ons systeem. Mevrouw? Uw pakket is zojuist bij u afgeleverd…. Maar nee meneer, da kan nie. Ik heb niets ontvangen.

Ik zal u even de gescande handtekening e-mailen mevrouw. Oh, nou, ik ben benieuwd.
            Even later belt ze weer. Da’s mijn handtekening nie hoor….. Okay mevrouw, we spitten even verder. Vraagt u ondertussen uw buren even aub. Ja, dat zal ik doen.

Even later; ik heb mijn buurman gevraagd maar die heeft het nie. is mijn enige buurman…
            Wij vragen het na bij PostNL en die op hun beurt bij de Belgische post. Daar kregen we te horen; het pakje is echt bij de buurman afgegeven hoor. 100%. Dus wij mevrouw weer bellen. JA MAAR MIJN BUURMAN IS ENE ZOT.

Die kan niet lezen en niet schrijven! Wat nu? Hij zegt dat ie het niet heeft…. Maar hij heeft het wel.

Enfin; wij die mevrouw een nieuw pakket gezonden en maar aangifte van diefstal gedaan tegen de zot. Zaak loopt nog. Kan alleen in Belgie zoiets 😛

[quote=”Audiotronics” post=89087][quote=”JoeBar_S2″ post=88016]Ik denk dat de postbezorgster vanaf maandag al Jim zijn briefwisseling in de vuilbak/riool/glasbol/… gaat steken, en dat er een aantal leveranciers gaan klagen over onbetaalde facturen :-)[/quote]

Wat jij zegt daar vreesde ik dus voor. SORRY EVEN TERUG MOETEN VERWIJDEREN. Hoe en wat plaats ik wel binnen enkele dagen of weken. Blijkbaar zit het al in Brussel op het hoofdkantoor. Juist telefoon gekregen (nadat ik mijn neef al op de hoogte had gebracht)[/quote]

zo kan nen mens ook niet meer volgen hee 🙂

Toch het staat op papier. Duidelijk POST > REGEN 🙄
                Juist al moeten inscannen en doormailen naar Brussel. Ik heb zo een vermoeden dat de ze gaat verschieten als ze van haar ronde binnen komt 😈

Anoniem

Jim al een paar keer aan jou gedacht als ik de postbode tegen kom.

Dit heb ik nu nog niet gehoord als reden “regen”. Ze hebben dat toch zo niet op papier geschreven zeker ? 😳

[quote=”JoeBar_S2″ post=88016]Ik denk dat de postbezorgster vanaf maandag al Jim zijn briefwisseling in de vuilbak/riool/glasbol/… gaat steken, en dat er een aantal leveranciers gaan klagen over onbetaalde facturen :-)[/quote]

Wat jij zegt daar vreesde ik dus voor. SORRY EVEN TERUG MOETEN VERWIJDEREN. Hoe en wat plaats ik wel binnen enkele dagen of weken. Blijkbaar zit het al in Brussel op het hoofdkantoor. Juist telefoon gekregen (nadat ik mijn neef al op de hoogte had gebracht)

beton waar je velgen niet van houden 😳

boordsteen in AN

Thuis heb ik langs beide kanten van de oprit van die zware houten palen in de grond gestoken. Van die palen met reflectors in die je overal ziet staan. 90 cm in de grond met beton, wie die omver rijdt zal zware brokken hebben. Thuis komt de postbode wel per fiets en daar is alles steeds correct .. en droog.

Ach ja ik had misschien twee keer moeten nadenken alvorens kritiek te geven. Ik had dat gewoon in de namiddag in het postkantoor vermeld. Ik moest daar toch zijn voor wat met taxipost te versturen. Dat van die IQ gelijk aan nul was er misschien iets teveel aan 🙄

De zaak gewoon laten rusten. Moest ze nu ineens toch dwars gaan liggen doen dan moet ik mijn neef even gaan lastig vallen. Is nogal ne’n hoge in Brussel bij de post (lees veel te dik loon en dure firmawagen). En wie weet leest hij hier ook mee :mrgreen: (dan is het :drink: )

Ik ken nog wel wat woorden die anders zijn bij Belgen en Nederlanders :mrgreen: :sarcastisch

Poepen bijvoorbeeld :sarcastisch Om er maar een te noemen :mrgreen:

Begin al maar te googlen 😀

Betonnen randen of klinkerranden

Ja, dat krijg je met een Hollander op het forum. Heb het zelfs opgezocht, maar kwam geen vertaling tegen.
                                Dank voor de uitleg!!

Bij ons is borduren:

Anoniem

Een borduur is een stoeprand .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.