De post en sommigen hun klantvriendelijkheid

Home Forum Zeverhoekje De post en sommigen hun klantvriendelijkheid

• Maker
    Discussie
  • Ik pen het hier neer, gewoon om even stoom af te laten 👿 👿

Gisteren komt de postbode langs (respect in dat stormweer) en steekt een pak brieven in de bus. Ik zie dat ze gewoon de postzak op haar brommer open laat staan. En ja toen ik mijn brievenbus opendeed lagen er een aantal verzopen brieven in. Helemaal in elkaar geplakt, eigenlijk één pak onleesbaar papier. Ik uit mijn ongenoegen aan de post. Ik vermeld dat ik respect heb voor hun werk maar dat ze beter tegen de postbodes zouden zeggen om misschien als het regent de postzak wat meer toe proberen te doen. En ik geef ook toe een fout van mij was te zeggen dat de postbode die langs komt een IQ van nul heeft.

Deze morgen komt de postbode weer toe. Ze vliegt binnen en begint me uit te schelden. Ze smijt de post van vandaag in de winkel in het rond en zegt dat ik vanaf nu mijn post op het kantoor mag afhalen. Ze weigert nog langer om mijn post te bezorgen. Rood aangelopen vertrekt ze.

En nu heb ik veel zin om eens een gepeperde brief naar de post te sturen. Even laten bekoelen en als er volgende week effectief geen post meer wordt geleverd dan een brief naar Brussel. Dat is werkweigering en in elk normaal bedrijf is dat gelijk aan een C4. Ik hoop ergens echt dat ze dat mens buiten zouden zetten.

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Anoniem

Boordstenen 😀

[quote=”plumber” post=88026]Bij ons komen ze ook met een bestelwagentje.
        En omdat ze te lui zijn om uit te stappen rijden ze met hun kl*te bestelwagentje steeds de borduren van onze voortuin naar de knoppen.

Heb er al over nagedacht om 2 dikke betonpalen te zetten rond de brievenbus; dan moeten ze wel uitstappen :evil:[/quote]

Prikkeldraad of spijkermat……., zolang het maar je eigen terrein is.

Wat zijn borduren??

Vind dat wanneer je een gegronde klacht hebt, dit moet melden. Stel dat die klant net zijn 30tal coyotes kwam halen en in zijn hoofd héél zijn vloot van carkits en gps wil laten voorzien….. je snapt em hé.

Als deze persoon niet geschikt is voor deze job dan moet je je klacht doorgeven zodanig men iemand kan aanwerven die wel geschikt is.
          Beter voor beide partijen!

Anoniem

Ook wij op kantoor hebben al heel wat meegemaakt met de post .
            Jim diplomatie kan je redden ,wacht nog maar eventjes af met een reactie geven .Probeer het eens te bespreken met de postbode ,soms een kleine toegift (zelf als het niet nodig is) kan wonderen doen .
            Met alle respect maar het zijn niet altijd de meest intelligente mensen die aan de post werken ,hun reactie is soms heel direct .Daarom ,toon dat je slimmer bent .
            Succes .
            Jim versta hier niet uit dat je geen gelijk hebt hoor . 😉

Datis geen slechtidee .
              Mijn voortuintje is ook steeds omgewoeld

Bij ons komen ze ook met een bestelwagentje.
                En omdat ze te lui zijn om uit te stappen rijden ze met hun kl*te bestelwagentje steeds de borduren van onze voortuin naar de knoppen.

Heb er al over nagedacht om 2 dikke betonpalen te zetten rond de brievenbus; dan moeten ze wel uitstappen 👿

Bij ons komt die zeker droog aan .
                  Hier rijden ze niet met de fiets maar met een bestelwagentje van bus tot bus .
                  Als we thuis zijn is die post niet meer zo droog daar ze blijkbaar de post via hun portierraampje niet verder dan halverwege kunnen steken waardoor de helft eruit hangt en kleddernat wordt 😥

Ik denk dat de postbezorgster vanaf maandag al Jim zijn briefwisseling in de vuilbak/riool/glasbol/… gaat steken, en dat er een aantal leveranciers gaan klagen over onbetaalde facturen 🙂

Nu persoonlijk had ik ook volgende aanpak gevolgd:

De dag nadien een praatje slaan met de brievenbestelster en als tip meegeven dat wanneer het zo giet het mss beter is de tas wat meer te beschermen van de regen.

en afhankelijk van wie je voor je hebt kan je dat direct doen of via ‘De Post’

iets in de trend van:

“Ik heb je gisteren ook gezien, het is toch wel erg dat je van “De Post” door zo een storm weer op de baan moet. Eigenlijk is dat toch onzinnig, al mijn post was kleddernat, en daardoor onleesbaar. En ze zouden op “De Post” toch moeten weten dat als je constant je tas moet open en dicht doen opdat het niet zou binnen regenen, je in totaal 1,5u langer doet over je ronde.”

ik denk niet dat je een negatieve reactie gaat krijgen, ik het slechtste geval heeft ze het niet begrepen, en veranderd er niets,
                    in het beste geval heb jij droge post (de mensen achter jou misschien niet 🙂 )

Tuurlijk bestaan er onverbeterbare mensen. Ben ik inmiddels ook wel op deze leeftijd, maar vertoon dat gedrag gemiddeld niet.
                      Ken de Belgische regels niet aangaande C4 e.d. Maar een bezorger bepaalt uiteraard niet dat iemand zijn post voortaan zelf moet gaan halen.
                      Dat is in NL zelfs onmogelijk..je moet zelf een postbus aanvragen. Dus het enige wat ze zou kunnen doen is zijn post zelf houden en niet meer te bezorgen(die verhalen hoor je soms).
                      Persoonlijk zou ik tot maandag wachten met die brief….even afkoelen. Maar dat schrijft hij al.

En ja, mensen in “dienende” beroepen hebben eerder kans om gezien te worden met niet gewenst gedrag, vanwege hun contact met anderen.

SIgrid , het kan ook zo maar even zijn dat de postbode iemand is die niets van iemand aanneemt en geen kritiek verdraagt .
                        Ik kom zo wel meer mensen tegen en de reactie die Jim hier schrijft is zeer herkenbaar voor zulke personen .
                        Gewoon terug contact opnemen met de homebase en ook dit weer melden .
                        Dit getuigd niet van professionalisme van de postbode en moet eruit .
                        Als wij zo zouden moeten reageren tegen de klanten na een uitbrander van de baas (met of zonder reden) vliegen we er ook uit .

Ik ben ook wel benieuwd naar de manier waarop haar werkgever gereageerd heeft tegen haar. De manier waarop ze reageert kan natuurlijk niet, maar die komt toch ergens vandaan.
                          Waarom heb je de bezorger niet persoonlijk aangesproken en dan niet meteen negatief met een “scheldpartij”, maar met de tip: sluit de postzakken.

anderzijds laat dit wel vermoeden dat er met je telefoontje daadwerkelijk iets gedaan is, wat dan ook weer positief is! Voor hetzelfde geld was er na je telefoontje gewoon niks gebeurd…

Maar misschien is het inderdaad niet slecht om de werkgever ook van dit minder fraaie vervolg op de hoogte te houden… want het is er inderdaad over! :wtf:

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.