De-snork je Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster De-snork je Boxster

• Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds een paar daagjes de ”snorkel” in de luchtinlaat aan de bestuurderskant verwijdert. Het geeft een iets diepere sound, en men zegt dat het niet schadelijk is voor de motor 😉 een aanradertje dus 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • ik moet zeggen dat een inwendige bypass in je uitlaat veel meer resultaat geeft en buiten het (de)monteren van de pot, ook maar heel weinig tijd kost om te doen. luister HIER maar eens.

ik heb het intussen reeds bij twee dempers gedaan. geïnteresseerden wil altijd op weg helpen.

@ wim: mijn gemiddeld verbruik ligt net onder de 10L. jouw tiptronic zal zeker meerverbruik geven en ik mag op mijn woon-werk verkeer dan ook nergens nog harder dan 70 kmh 👿

Filmke toevoegen lukt niet. Moet nog veel leren 😉
        [video]http://www.youtube.com/watch?v=Z7dyXe3zII0[/video]

naar aanleiding van de commentaren hierover gelezen te hebben heb ik de snorkle eruit genomen. Op bijhorend filmke hoort ge het vershil. Zal zien wat het geeft op langere termijn. Indien NIK, steek ik hem terug (wagen rijd enkel met droog weer)

WB

Heb ondertussen de Cargraphic-uitlaat geplaatst en geluid is al heel wat beter/dieper. De K&N sportluchtfilter is ook aangekomen en ga ik vandaag of morgen er ook in steken. Kben es benieuwd naar het resultaat, maar tziet er alvast veelbelovend uit……

Cargraphic kan je hier ook bestellen hoor. zelf met en % er af

WB

Ben nu echt in de laatste rechte lijn voor de aankoop van een Cargraphic-uitlaat en KN-filter. Het de-snorkelen brengt (buiten het voorlopig stijgen van het gemiddelde verbruik van 12,6 naar 12,7l) en onderin iets meer geluid (kga zelden boven de 5000toeren…)niks op. Dus graag nog es de vraag over ervaringen met een Cargraphic-uitlaat op een boxster. De draadjes over bypass, katalysators ed. heb ik wel gelezen maar overweeg dit voorlopig niet.

WB

Kmoest het toch proberen, vanmorgen de pijp tussen de luchtinlaat en de luchtfilter weggehaald. Aan de luchtfilter doe ik niks denk ik, want die schuimlaag lijkt me toch te belangrijk (kwil wel es proberen als ik deze luchtfilter moet vervangen, na de onderhoudsbeurt).
                  Hoor in de auto bijna geen verschil, met de ramen open is het geluid blijkbaar wel iets “rauwer” bij gas geven, maar toch niet voldoende vind ik.

WB

Kheb dat de-snorken toch nog niet geriskeerd 😳 ……en lijkt mij bij dit weer ook helemaal geen optie 😕
                    Nu heb ik inderdaad gelezen dat als je de schuimlaag achteraan op de luchtfilter verwijderd, je ook een beter geluid zou krijgen. Iemand ervaring mee?
                    gr
                    Wim

WB

Ja, kga eerst toch eens goe kijken hoe dat uitzicht is zonder die inlaten….

[quote=”WB”:29grw49y]Bedankt, ga dat toch eens goed lezen en eventueel eens proberen.[/quote]
                        Als je het doe !!
                        Laat dan iets weten.

Waar is de tijd 😆 😆 😆

Hmmmm, Snorkels, het bewijs dat een Boxster een watergekoelde motor heeft 😉 😆 😀

WB

Bedankt, ga dat toch eens goed lezen en eventueel eens proberen.

[quote=”RSR”:2o70od8b][quote=”enrico”:2o70od8b][quote=”RSR”:2o70od8b]Het probleem dat je wel zal hebben is dat je luchtfilter snel zal vuil worden.[/quote]
                                En zou het geen problemen kunnen geven.
                                Bv als het regent of bij het kuisen van de wagen ???
                                Ga er vanuit dat ze dat bij Porsche er niet voor niets insteken.[/quote]

Kuisen zal geen probleem zijn maar regen zou wel kunnen problemen geven.[/quote]Ok THX dus beter laten voor wat het is 😉

[quote=”enrico”:1vxpt0im][quote=”RSR”:1vxpt0im]Het probleem dat je wel zal hebben is dat je luchtfilter snel zal vuil worden.[/quote]
                                  En zou het geen problemen kunnen geven.
                                  Bv als het regent of bij het kuisen van de wagen ???
                                  Ga er vanuit dat ze dat bij Porsche er niet voor niets insteken.[/quote]

Kuisen zal geen probleem zijn maar regen zou wel kunnen problemen geven.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.