De-snork je Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster De-snork je Boxster

• Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds een paar daagjes de ”snorkel” in de luchtinlaat aan de bestuurderskant verwijdert. Het geeft een iets diepere sound, en men zegt dat het niet schadelijk is voor de motor 😉 een aanradertje dus 😀

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • [quote=”RSR”:24580q0u]Het probleem dat je wel zal hebben is dat je luchtfilter snel zal vuil worden.[/quote]
      En zou het geen problemen kunnen geven.
      Bv als het regent of bij het kuisen van de wagen ???
      Ga er vanuit dat ze dat bij Porsche er niet voor niets insteken.

Het probleem dat je wel zal hebben is dat je luchtfilter snel zal vuil worden.

Hier nog wat foto’s en wat meer uitleg.

http://www.caymanclub.net/article_read.asp?id=70

Zie het persoonlijk wel zitten maar durf er niet echt zelf aan te beginnen.

Ha dat stukje bedoel je, dat is echt geen probleem hoor zo krijg je echter meer lucht binnen, ik dacht eerst aan het stuk dat naar de filter loopt.

[quote=”WB”:2i5nzzkb]Wat wordt hier juist bedoeld met “snorkel”? Ik heb al wel gelezen dat er iets in de behuizing van de luchtfilter werd verwijderd, maar van die snorkel nog niets gehoord….. 😳 [/quote]

Hopenlijk word je hier iets wijzer uit 😉
              http://www.caymanclub.net/article_read.asp?id=66

Voor de Cayman S levert het een 13pk’s extra op.

WB

Wat wordt hier juist bedoeld met “snorkel”? Ik heb al wel gelezen dat er iets in de behuizing van de luchtfilter werd verwijderd, maar van die snorkel nog niets gehoord….. 😳

idd het is niet slecht voor de motor maar warme lucht = minder vermogen

Anoniem

wel opletten dat je geen warme lucht gaat binnetrekken, een veel voorkomend probleem van de boxster en andere luchtfilters!!!! Zou meteen een pak vermogen kunnen verspelen.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.