De toekomst van de oldtimer Porsche 911 3.2

Home Forum Porsche Talk De toekomst van de oldtimer Porsche 911 3.2

• Maker
    Discussie

• Nulens Frank
    Deelnemer

Aan alle eigenaren van de classic Porsches.
      Hoelang zullen we nog plezier kunnen hebben in onze classic cars.
      Ik denk hier vooral aan de beschikbaarheid van benzine voor de classics, zie de 98 octaan benzine.
      Ik stelde deze vraag al een paar keer hier en daar en het resultaat was grotendeels dat er nog voor max. 10 jaar benzine te verkrijgen zou zijn.
      Wat is julie mening hierover ? Ben ik te pessimistisch of …

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • In ‘vooruitstrevend’ Nederland mogen er sowieso tot 2030 nieuwe benzine auto’s worden verkocht …

En we willen graag over op biomassa, maar dat is dus helemaal niet beschikbaar in de mate dat er vraag naar brandstof is.

Hetzelfde geldt voorlopig ook wel voor de waterstof denk ik.

Als we de huidige wereld plat willen leggen, dan kunnen we het ons wel veroorloven om afscheid te nemen van de fossiele brandstoffen. Maar ja, dan zit iedereen dus thuis ipv op zijn werk … en zijn de schappen in de winkels leeg …

Politiek versus realiteit!!

de arabieren zijn massaal hun oliedollars aan t investeren in ultramegagiga zonnepaneelvelden. om dan met de opgewekte stroom waterstof te maken.
          dat is de energie van de toekomst, niet de elektrificatie die onze regeringen momenteel ons door de strot duwen.
          het zal nog flink wat jaren duren voor ze in brussel het licht gezien hebben en dan moet nog een tweede transitie op (electro>hydro) gang getrokken worden.
          in intussen experimenteert men om letterlijk in de schaduw van de zonnepanelen groenten te kweken. das straks dubbel gewonnen voor de oliesjeiks. die gasten lopen altijd jaren vooruit op de politiek.
          de moraal blijft nog steeds dat geld stroomt naar de rijkste handen.

Zolang de petroleum industrie massa’s blijft verdienen en de (r)overheid de kassa kan blijven vullen met de accijnzen, maak ik me weinig zorgen….
            De dag dat Schell, Texaco, BP, … en andere grote merken op een andere activiteit overschakelen, pas dan begin ik me zorgen te maken….
            Intussen genieten van onze karretjes!

zolang ze nog massa’s geld verdienen aan de accijnzen, btw en andere toegevoegde taxen op elke liter benzine zie ik deze nog niet direct verdwijnen….:popcorn:

Ive

ik vermoed te pessimistisch.
                Toen alle lood uit de benzine gebannen werd, hebben ze ook eerst loodvervangers aan de benzine toegevoegd voor de oldtimers en later de motoren zelfs aangepast om op de huidige benzine te kunnen rijden.
                Binnen tien jaar zullen ze ook wel weer zo’n oplossing hebben zeker?

dan steken we een elektro motor in de porsche

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.