De zoektocht blijft doorgaan…964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht De zoektocht blijft doorgaan…964

• Maker
    Discussie

• Jan Pirard
    Deelnemer

Pfff…ik word er moedeloos van.

De zoektocht naar de 964 verloopt moeizaam. Het is toch niet absurd wat ik zoek?
      Een 964, cabrio of targa en manueel. Er mogen wat cosmetische opmerkingen zijn maar niets structureels. Alles behalve wit of rood.
      Budget is capped op €50k. en dan moet hij wel mooi zijn.

Ik heb er als veel gezien, aan telefoon mooi maar dan….
      Na een aankoopkeuring bij Porsche bleek, een nochtans veelbelovend exemplaar, een andere motor te hebben en het serienummer weg gevijld op de versnellingsbak.

Iemand enige tips? Ik begin te denken dat ik ermee moet stoppen.

The search continues….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • Oeps, was een reactie op een bericht van 7 maanden geleden zie ik, postuum dan maar!:first: :drink:

Een ongezouten mening dan, Jeetje, een 964 koop je het beste voor de FUN, lekker rijden, het is geen schilderij. Bij mij was alles matching, maar ik heb er zonder blikken of blozen een andere bak in laten zetten die beschikbaar was omdat ik er 2 weken nadat ie zijn 4e en 5e versnelling kwijt raakte in Italie, wederom mee op buitenland vakantie moest. Maar toendertijd kon dat niemand wat schelen trouwens die matching nummers, das pas van de laatste jaren, dat semi-interseting gedoe. Het is veel beangrijker dat een Elf goed en compleet is, zijn onderhoud heeft gehad en of er originele OEM onderdelen zijn gebruikt bij vervanging.

Maaruh, ik hoef geen wagen met uitgeslepen nummers. Kan toch niet anders zijn dan dat het uit een gejatte wagen van een gedupeerde collega rijder komt. Zo’n auto kopen, kan ik niet waarderen. hij moet wel eerlijk zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veel suc6 anyway met die leuke zoektocht, Zoek en Gij zult vinden!

Beste,
            ik zet mijn 964 C2 Cabrio te koop. Voor een correcte prijs van 43.000€.
            Indien interesse, laat gerust iets weten. Foto’s en facturen voor handen.
            Groeten,
            Kris

Dat vind ik wel straf….geen 993 te vinden terwijl ik een supermooi exemplaar staan heb met nog geen 1000 km geleden groot onderhoud gehad bij van Beurden. Met vele opties en in de juiste kleur.
              Originele Duitse handgeschakelde 286 pk. En splinternieuwe achterbanden op echte hollowspokes 18 duim
              Wat wil je nog meer?

Ik heb ook een droge hoor, volgens mij zijn er nog goeie genoeg, zou me ernstig verbazen als dat niet zo is! Maar het zijn wel auto’s waar je wellicht eerst je best voor moet doen om hem strak te krijgen en daarna strak te houden! Het is geen nieuwe auto natuurlijk.

Ik heb wel begrepen, hoe noemen jullie dat, dat de MK1 t/m 91 (of half 92 ofzo) een ander (lekgevoeliger) blok heeft dan de MK2 (de latere 964’jes)!!

Dus dat kan ook nog schelen, succes, niet zo snel opgeven, 996 is niet vergelijkbaar met de 964, is een compleet andere wereld! (Volgens mijn 2 centjes dat is)

Uiteindelijk wordt al die moeite meestal beloond!

Hey

Vraagje , ben je nog steeds op zoek naar een perfecte 964 cabrio

Grt jean

Mijne is kurkdroog (geen plaat meer onder dus ik weet het zeker)
                    Gaat enorm goed, ondanks of dankzij zijn vele kilometers (wel niet teruggedraaid)

Ipv matching numbers, veel “blink” en weinig kilometers zou ik vooral aanraden ter plaatse te gaan en vooral “hoe hij rijdt” laten meespelen in de beslissing
                    Uiteindelijk is dat toch waarom het draait dacht ik:think:

@ DST
                      En inmiddels lekken ze door de leeftijd allemaal 🙂

@ plumber
                      Een oldtimer 993 vinden zal nog minstens duren tot eind 2023… Maar goede 964’s of 993’s zie ik toch regelmatig voorbij komen. Van Beurden heeft nu ook een mooie 993 C4 staan bijvoorbeeld.

Ik ben ook al lang op zoek naar een mooie oldtimer.
                        Je hoort vaak “in perfecte staat” totdat je er gaat naar kijken en dan is het huilen met de pet op.
                        Ikzelf begin ook al de moed op te geven een 964 en 993 te vinden die aan mijn criteria zou kunnen voldoen.

Ik ben nu mijn zoektocht begonnen achter een 996 Turbo (liefst S) omdat er van de 964 en 993 haast geen meer te vinden zijn in een deftige staat…

Dat is een goed argument.

Motoren van MY 93 lekken veel minder dan de zeefjes van ervoor
                            Zou voor mij eerder een plus zijn

Tja, uit de akk (door Porsche zelf) blijkt een van de kandidaten niet matching te zijn. De motor is van 93 terwij de auto van 91 is. Ook he versnellingsbaknummer is weggeslepen. Ik ben nu alle offertes aan het verzamelen om te zien of ik het budget heb om alles te fixen. Maarja, uiteindelijk blijft hij, non matching.

Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan… Om mijn gelijkvormigheid te krijgen, moest ik bij D’Ieteren langs en zij hebben ‘m ‘numbers matching’ verklaard. Meer dan een ‘cool’ heeft dat bij mij niet ontlokt.

Laten nakijken door iemand die onafhankelijk is, ervaring heeft en geen blad voor zijn mond neemt, raad ik wel aan!

Tim

[quote=”Kitno” post=272602]Maar ooit ga je hem moeten verkopen.

Ik hoor van verschillende proffesionele Porsche dealers verschillende meningen.
                                  De een zegt “walk away” omdat je het moet gaan uitleggen achteraf en het classic gehalte van een 964 alleen maar gaat stijgen.
                                  De andere zegt dan dat zij die matching zoeken meestal toch niet kopen.

Hoe zien jullie dit? Jullie hebben de aankoop gedaan. in hoeverre was dit belangrijk?

tx[/quote]

Bij de aankoop van de mijne heb ik er nooit bij stil gestaan. Is trouwens ook niet evident om te bewijzen, gezien de meesten die te koop staan niet beschikken over het geboortecertificaat, tenzij ik mij vergis. Voor mij was het belangrijkste dat het een goede auto was met een echte en zeer uitgebreide historiek dmv facturen. Onderhoudsboekje is voor mij minder belangrijk gezien het niet zo moeilijk te vervalsen is. Ik liet voor de definitieve aankoop een akk bij Porsche doen. Dit gaf me vertrouwen on de wagen en dit is 4 jaar later nog niet geschonden. Hopelijk blijft dit zo 🙂

Oh ja, het stickerverhaaltje in de bagageruimte maakt bij mij ook weinig indruk….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.