Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Defect contactslot
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Joris Baerten.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Allright, dit heb ik dus ook aan de hand.
Altijd fijn om tot de conclusie te komen dat er een easy fix is 😀Recht van wikipedia…
Olieschakelaar
Dit soort schakelaars wordt gevonden in het hoogspanningsnet. De behuizing van de schakelaar is gevuld met olie om te verhinderen dat er bij het schakelen van een sterke gelijkstroom een vlamboog ontstaat.Hier zie je wat zo’n schakelaar die NIET geisoleerd is te verduren krijgt:
http://www.youtube.com/watch?v=frHs-PwRUZ0:salut: 😉
Transfo’s worden idd gekoeld met olie, ik wou maar hebben dat de transfo echt in de olie baadt (en olie dus isolerend werkt). ‘t Zou nogal vonken geven moest je dezelfde transfo in een behuizing gevuld met water steken 😉
[quote=”Mushroom” post=169763]:?:
Olie is toch niet geleidend?
Wordt als isolator gebruikt in hoogspanningsschakelaars en transfo’s…[/quote]
Als de olie isolerend zou zijn is dat ook niet goed voor een contact denk ik dan :think: :happy:dit is wel speciale olie. Wij gebruiken die in speciale tangen voor eandis waarmee ze vanop afstand de hoogspanningskabels kunnen doorknippen door middel van een voetpomp.
vanalles geprobeert, tevergeefs. k heb de wagen dan toch maar moeten laten takelen en naar de garage brengen. Wordt vervolgd.
ik dacht dat in grote transfo’s (10.000 V) de olie koelmiddel was zoals bij onze oudjes
❓
Olie is toch niet geleidend?
Wordt als isolator gebruikt in hoogspanningsschakelaars en transfo’s…Zeker geen olie in het contactslot spuiten.
Kan kortsluiting geven.
Wat betreft het vast staan. Is er geen mogelijkheid om de bak in neutraal te zetten zonder de motor draait.
Zie eens in uw handleiding. Meestal kan dit door eerst de hoes rond de pook los te maken en dan ergens iets te verzetten en zo de vergrendeling te lossen.[quote=”PatrickB” post=146735]Daarstraks had The Misses “een probleempje” ze legt de Boxster stil, haalt de sleutel uit het contact
en beseft dan dat de motor nog draait… Of te wel, de 4A0 905 849 B heeft er de brui aangegeven. 🙄Ze roept me erbij, ik bekijk het even, geef een “Fonzie” tik op het contact en voila, de motor legt zich stil. :relaxman:
Morgen dus even naar de Audi dealer om daar een nieuwe 4A0 905 849 B te bestellen.
Waarom Audi vraag je? Porsche heeft het onderdeel schijnbaar uit zijn assortiment gehaald,
en zou enkel nog het complete contactslot verkopen.[/quote][quote=”PatrickB” post=147278]Dankzij fora waar men elkaar helpt door ervaringen neer te pennen.
In dit geval was het PedrosGarage. :applaus: :applaus: :applaus: >> Link naar PedrosGarage <<
Gisteren het onderdeel afgehaald bij mijn vaste Audi dealer, kostprijs 42€
Vandaag na 10 minuten vloeken en krampen in mijn nek, armen en vingers
d8 ik bij mezelf dat ik zo’n dingen NOOIT meer doe!Tot ik het contact omdraaide en alles weer als nieuw was. :up:[/quote]
Dan wel lang genoeg wachten, spreek uit ervaring
Heb het ooit met een stuurstang aan de hand gehad. Ik kreeg het ook niet open, slot geblokkeerd. Dus WD40 erin even wachten en proberen maar niks. Dan maar een pakje ijzerzaagjes gekocht en een uurtje zoet geweest met doorzagen. Nadat de stuurstang was doorgezaagd had ik nog eens het slot geprobeerd en jawel het ging open zonder problemen.
Vervelend zeker als het stuurslot inslaat en als die in parking staat :bounce:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.