Defekte batterij 997

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Defekte batterij 997

• Maker
    Discussie
  • Hello Folks,

Ben net terug van verlof en stond uiteraard te poppelen om een toertje te doen met de P.
    Die startte ook meteen.
    Echter, toen ik deze ochtend (de dag nadien dus) de wagen wou starten wou hij niet.
    Ik verdenk ten zeerste de batterij alhoewel de wagen slechts 10.000km heeft. Temeer er een Porsche druppellader aanhangt.

Ik verdenk ook dat de druppellader niet naar behoren werkt. Heeft er iemand een idee hoe zo een druppellader kan getest worden?
    En eventueel de batterij?

Ik vrees dat er niets anders opzit dan een nieuwe batterij te kopen 😕

Zou dit onder de Porsche garantie nog vallen? De wagen is net iets ouder dan 2 jaar maar aangezien ik hem in okkazie heb gekocht in een officiele Porsche garage heb ik er nog één jaar extra P garantie op gekregen?
    Of valt een batterij niet onder de garantie?

Grten,

Plumber

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • zal helaas een beetje afhangen van de goodwill van de garage, vrees ik. Toen ik destijds mijn eerste 964 kocht bij Carrera Motors had ik ook zogezegd een jaar garantie. De volgende dag (!) stond ik al in panne met een platte batterij, maar ze hebben we wel mooi een nieuwe laten betalen aan de volle pot! Terwijl Porsche Knokke zaken in garantie genomen heeft destijds op mijn Boxster S die ze zelfs niet hoefden (wagen bij hen gekocht, doch particulier voor een klant van hen! Ze hadden zich daar ook makkelijk vanaf kunnen maken door te stellen dat op de factuur stond dat er geen garatie was op het voertuig…)

Het is aldus te hopen dat ze tussenkomen, want een batterij kost tegenwoordig toch ook al weer een flinke hap… 😥

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.