Demontage beugel (3de remlicht)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Demontage beugel (3de remlicht)

• Maker
    Discussie
  • Heb een 993 cabrio met “beugel” en vraag mij af hoe ik deze kan demonteeren zonder beschadigingen te hebben. Iemand reeds gedaan ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

Is inderdaad mooier zonder beugel, maar dat handvat heeft ook weer zijn voordelen. 😉

Bedankt voor de info. Dan zal ik de beugel laten staan (zeker beter dan 2 zwarte rubbers). Ik dacht gewoon dat de kont van de 993 mooier is zonder de beugel.

Gaatjes blijven na wegname, zowel aan buiten- als aan binnenkant motorkap. Op te vullen met gepaste rubberen stop, niet echt netjes.

Persoonlijk lijkt het mij wel mooi zo’n beugel (3de remlicht op cabrio). Was optioneel leverbaar vanuit fabriek.

😕 twisted: 😕

Blijf je dan met gaatjes zitten?

in ieder geval goed plan om dat handvat te verwijderen, ook niet echt mijn ding 😉 )

Motorkap openen.

Op uiteinden beugel: 2 gaatjes in motorkapstijl, binnenkant.

Kleine potsleutel nodig, meen te weten maat 10.

Moertjes zeer omzichtig losmaken: tussen bout en moer zit waarschijnlijk een soort gom (tech 7) om loskomen te vermijden. Met zeer klein verzet heen en weer draaien, anders breken de boutjes uit het carbon. Af en toe kleine hoeveelheid WD 40 tussenbrengen tijdens het losvijzen.

Delicaat werkje, met zeer veel geduld tot goed einde te brengen.

Veel succes.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.