depress clutch pedal

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman depress clutch pedal

• Maker
    Discussie
  • Geregeld krijg ik bij het starten de melding dat ik de ontkoppelingspedaal moet indrukken, terwijl ik dat effectief wel doe. De motor wil dan niet starten.
    Dit komt niet altijd voor, maar wel dikwijls.

Soms helpt het door hem in eerste te zetten en opnieuw te proberen, maar soms staat hij al in versnelling en dan lukt niets. Dan moet ik enkele keren opnieuw proberen, sleutel uit/sleutel in terwijl hij in neutraal staat, dan pas in eerste zetten en proberen te demarreren. Soms lukt het, soms weer niet.
    Andere keren maakt het totaal niet uit of hij in neutraal staat of niets en start hij gewoon zoals het moet bij het indrukken van de ontkoppeling.

Sta je wel behoorlijk voor aap als je net je nieuwe bolide voorstelt aan je vrienden…

Iemand al iets gelijkaardig meegemaakt?
    Waarschijnlijk geldt dit voor alle 987 en 997 generaties?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Vandaag de schakelaar gewisseld, is op zich een makkelijke klus, maar op een plaats die nauwelijks zichtbaar/bereikbaar is waardoor het toch even lastig werken is.

Op zich is de bypass een perfecte oplossing, maar omdat we graag alles origineel en correct hebben toch maar vervangen. Voor de kosten moet je het niet laten.

Hier een how-to: klik

Ze zitten momenteel nog aan elkaar. De schakelaar ligt klaar voor me bij de Porsche dealer, ik moet er alleen nog eens passeren. Prijs is 30 euro btw inclusief.

Omdat het nu niet echt een probleem meer is, en omdat ik nog niet richting Gent geweest ben tijdens hun openingsuren, heb ik ‘m nog niet vervangen. Ik had de kapotte er bijna uit gehaald, maar alles zit daar zo dicht op elkaar, en comfortabel liggen om eraan te werken kun je ook niet echt, dus voorlopig nog steeds een bypass.

Is het probleem inmiddels opgelost? Of zitten de draadjes nog aan elkaar?

Deze week een Cayman proef gereden met het zelfde fenomeen.
          Ik ben dus wel benieuwd of ik hier ook de schakelaar zal moeten “bypassen”.

Bij mij hetzelfde probleem – Cayman 2008. Ga het even navragen bij de dealer dan.

Nog geen antwoord voorlopig.

Maar omdat het nu echt wel non-stop was heb ik gewoon de draadjes aan elkaar gezet. Nu start hij gewoon zonder het koppelingspedaal in te drukken. Het beïnvloedt de werking van de cruise control ook niet, dus waarschijnlijk laat ik het ook gewoon zo.

Dat denk ik ook, heb hen alvast een mailtje gestuurd.

informeer eens gewoon bij een OPC. het is daar wss niet (veel) duurder als je verzendkosten meerekent bij online koop.

Het blijft terugkomen en het wordt erger.
                    Even verdergezocht (oa op 6speedonline en planet9), en blijkbaar een zeer gekend probleem, van die aard dat ze vanuit Porsche het ding gratis vervangen, hoewel blijkbaar niet bij iedereen, en pas vanaf de facelift 987.

Ik ga toch eens navragen bij de dealer of ze er iets van weten en wat zo’n switch moet kosten (het is idd nr 17 van de figuur hierboven: onderdeelnummer ondertussen 997 613 109 02 ipv eindigend op 00). Op ebay voor een 40 euro te koop, 50 tegen dat het vanuit UK verzonden is. (blijkbaar geen Duitse verkopers die Porsche onderdelen leveren? Of heb ik niet goed genoeg gezocht?)

Ik zal mijn hoofd eens bij de pedalen steken en zien of ik daar makkelijk bij kan. Het is een week goed geweest, tot gisteravond weer dezelfde melding.

ik heb dit ook 2 jaar geleden voorgehad. “Depress clutch pedal” stond er steeds op dashbord. en ik maar depressen en toch wou hij niet starten. 🙂
                        Bij Porsche Gembloux toen binnengedaan. Niets aan de hand meneer. Opgelost volgens hen. 1 uur later thuis en terug bingo. ….

Dan op aanraden bij Walter van Evoluzione Motors geweest in Schoonaarde. Ik legde hem het probleem voor.
                        Blijkbaar een gekend probleem bij de 997. Het is een klein eindeloop schakelaartje dat de stand van de clutch pedal detecteerd waar het switchke van ombuigt.
                        Gewoon vervangen. Prijs weet ik niet meer, dus moet meegevallen zijn.

Wim

Die nummer 17 op de tekening was bij de Alfa ook zo’n ding wat dan wel en dan niet doorgaf.
                          Is heel makkelijk te vervangen.
                          Ben alleen benieuwd naar de prijs van Porsche onderdeeltje, hahaha

het kan ook liggen aan één van de schakelaars op het koppelingspedaal, of de afstelling ervan:

schakelaarKoppeling987.jpg

zou ik dat makkelijk zelf kunnen vervangen? Iemand een onderdeelnummer, of een manier om dat terug te vinden?

Wim

Jep, bij mijn Alfa, bleek het relais te zijn dat aan het koppelingspedaal gekoppeld zit.
                                Vervangen en nooit geen problemen gehad, en de kosten waren € 37,50

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.