Der unterschätzte aus Zuffenhausen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Der unterschätzte aus Zuffenhausen

  • Dit onderwerp bevat 62 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • Vandaag op Autobild
    http://www.autobild.de/artikel/gebrauchtwagen-ohne-wertverlust-8933443.html

    Hier steigen die Kurse

    Der Drei-Liter-Vierzylinder mit 240 PS sorgt für mächtig Schub, bei moderatem Verbrauch. Der 968 ist ein kleiner Geheimtipp.
    Einmal einen Porsche besitzen – für viele ein Traum. Die Preise für 911er sind mittlerweile in unerreichbare Sphären abgedriftet. Eine interessante Alternative: Porsche 968. Das Hausfrauen-Image hat der 968 längst abgeschüttelt. Mittlerweile erfreut er sich steigender Beliebtheit. Die ideale Gewichtsverteilung durch Transaxle-Bauweise (Motor vorn, Getriebe hinten), ein extrem hoher Reifegrad und nicht zuletzt der Drei-Liter-Vierzylinder mit 240 PS sorgen für mächtig Schub, bei moderatem Verbrauch. Das Interieur: typisch 90er. Lenkrand, Sitze, Türen – knallige Farben wurden gerne bestellt. Schwarz und Grau sind aber auch zu finden. Die Tiptronic-Modelle sind unbeliebter, sie brauchen mehr Sprit und 1,5 Sekunden mehr auf Tempo 100. Die Handschalter sind deswegen beliebter und auch etwas teurer. Alle fünf Jahre beziehungsweise 80.000 Kilometer sollte der Zahnriemen getauscht werden. Durch den Antrieb von zwei Nockenwellen ist der Zahnriemen stärker beansprucht. Nachlässigkeit kann zum sehr teuren Motorschaden führen. Auch die Buchsen der Radaufhängung und die Spurstangenköpfe sind nach hoher Laufleistung häufig ausgeschlagen. Die liegenden Scheinwerfer erbt der 968 vom 928 – Klappscheinwerfer waren in den 90ern out. 20.000 Euro müssen für einen ordentlichen 968 investiert werden. Die Preise steigen, das Angebot ist klein. Das Sportmodell 968 Clubsport kann in gutem Zustand die 50.000-Euro-Marke knacken. Achtung, viele CS-Modelle sind im Rennsport zum Einsatz gekommen. In den 90er-Jahren galt der 968 CS als Einstieg in den Porsche-Motorsport.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
    • Die staat toch al even te koop. Evoluzione die de onze onderhoudt beweert zelfs dat er een klant is met een 968 die 380.000 km heeft en de motor is nog nooit “open” geweest voor herstellingen! :up:

          Ian Royle has some advice for people who are looking to purchase a second-hand Porsche, he uses the Porsche 968 as an example and show you the areas you should keep an eye on.

              Heb je suggesties om de standaard ophanging te verbeteren? Liefst zonder te verlagen? Gewoon de oude dempers vervangen door nieuwe Bilstein? Koni? Stabilisator-stangen ook aanpassen?

              PS, de onze heeft M220.

              Hoeveel kilometer kan je uit een 968 CS halen? Antwoord hier: Porsche 968 CS Clubsport te koop voor 24.950

                Ik heb ondertussen al het geluk gehad van diverse 968 ervaringen te mogen proeven

                Kort door de bocht: een CS rijdt net iets strakker :driver:
                Subtiele verschillen, maar toch: ‘good’ becomes ‘great’ :respect2:
                M220 zeker een aanrader :hail:
                M030 nog iets strakker (lees: kart gevoel) maar zeker een toegeving qua comfort, maw niet voor iedereen. 💡

                Next best thing: cabrio
                30pk meer dan een S2 cabrio doch meerprijs waard volgens mij 😉
                Onklopbaar genieten aan huidige wettige snelheden

                968 coupe
                Nog steeds beter dan elke 944 (behalve turbo ?????)
                Persoonlijk haat ik airco (indien geen 25+) dus heb een zwak voor de targa
                Bij matig weer ff heffen en altijd frisse lucht
                Bij lekker weer ff in de koffer en semi-cabrio gevoel. Top.
                Ps: eerste optie blijft M220 :first:

                  [quote=”Yellow Submarine” post=234195] Das Sportmodell 968 Clubsport kann in gutem Zustand die 50.000-Euro-Marke knacken.

                  En zeggen dat dit de uitgeklede budget versie was, bedoeld om deze weinig geliefde reeks toch aan wat verkopen te helpen. Niet te vergelijken met de CS versies van de 911.

                  Ik droomde wel van zo een 968 CS (en van de 964) maar had daar als jonge snaak geen budget voor.[/quote]

                  Ondertussen is toch al de brave versie van de oude droom realiteit geworden! :engeltje:

                  Goede info hier:
                  Porsche 968 Buyers Guide by Ferdinand Magazine

                      Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen
                      M220 is een must have op een CS, M030 idd eerder een nice-2-have

                      Deze blauwe staat ergens in Nederland te koop trouwens
                      Stuurtje en velgen is makkelijk op te lossen

                      PS: voor de liefhebbers ik heb nog een opmaak setje cup 1’s voor een 968 liggen, kan je dan direct in het blauw zetten

                        Helemaal eens met Herman. Heb enorm genoten van de bolide van DP. Zou ook die coole hypersportieve van Remmel wel eens willen zien in het echt …

                          Helemaal eens met Herman. Heb enorm genoten van de bolide van DP. Zou ook die coole hypersportieve van Remmel wel eens willen zien in het echt …

                            [quote=”DST” post=243513]Ja, hij was zijne tijd (te) ver vooruit :first:[/quote]
                            Helemaal mee eens, revolutionair ontwerp en techniek, echter ‘you love it or you hate it’.
                            Zelf ben ik helemaal in de ban van de V8, I love it, deze week motor en aanverwante helemaal op punt gesteld door Oldtimerfabriek, can’t wait … :driver:

                              [quote=”DST” post=243513]Ja, hij was zijne tijd (te) ver vooruit :first:[/quote]
                              Helemaal mee eens, revolutionair ontwerp en techniek, echter ‘you love it or you hate it’.
                              Zelf ben ik helemaal in de ban van de V8, I love it, deze week motor en aanverwante helemaal op punt gesteld door Oldtimerfabriek, can’t wait … :driver:

                                De volledige quote:
                                “De meest gezochte exemplaren zijn uiteraard de allereerste exemplaren voor hun charme, de S4 voor zijn extra vermogen, en de 928 GT voor zijn sportievere karakter” :up:

                                PS: waarom verkocht de 928 niet?
                                Simpel, hij was veel te duur geprijsd.
                                (idem met de 968 trouwens)

                                  De volledige quote:
                                  “De meest gezochte exemplaren zijn uiteraard de allereerste exemplaren voor hun charme, de S4 voor zijn extra vermogen, en de 928 GT voor zijn sportievere karakter” :up:

                                  PS: waarom verkocht de 928 niet?
                                  Simpel, hij was veel te duur geprijsd.
                                  (idem met de 968 trouwens)

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.