Der unterschätzte aus Zuffenhausen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Der unterschätzte aus Zuffenhausen

  • Dit onderwerp bevat 62 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • Vandaag op Autobild
    http://www.autobild.de/artikel/gebrauchtwagen-ohne-wertverlust-8933443.html

    Hier steigen die Kurse

    Der Drei-Liter-Vierzylinder mit 240 PS sorgt für mächtig Schub, bei moderatem Verbrauch. Der 968 ist ein kleiner Geheimtipp.
    Einmal einen Porsche besitzen – für viele ein Traum. Die Preise für 911er sind mittlerweile in unerreichbare Sphären abgedriftet. Eine interessante Alternative: Porsche 968. Das Hausfrauen-Image hat der 968 längst abgeschüttelt. Mittlerweile erfreut er sich steigender Beliebtheit. Die ideale Gewichtsverteilung durch Transaxle-Bauweise (Motor vorn, Getriebe hinten), ein extrem hoher Reifegrad und nicht zuletzt der Drei-Liter-Vierzylinder mit 240 PS sorgen für mächtig Schub, bei moderatem Verbrauch. Das Interieur: typisch 90er. Lenkrand, Sitze, Türen – knallige Farben wurden gerne bestellt. Schwarz und Grau sind aber auch zu finden. Die Tiptronic-Modelle sind unbeliebter, sie brauchen mehr Sprit und 1,5 Sekunden mehr auf Tempo 100. Die Handschalter sind deswegen beliebter und auch etwas teurer. Alle fünf Jahre beziehungsweise 80.000 Kilometer sollte der Zahnriemen getauscht werden. Durch den Antrieb von zwei Nockenwellen ist der Zahnriemen stärker beansprucht. Nachlässigkeit kann zum sehr teuren Motorschaden führen. Auch die Buchsen der Radaufhängung und die Spurstangenköpfe sind nach hoher Laufleistung häufig ausgeschlagen. Die liegenden Scheinwerfer erbt der 968 vom 928 – Klappscheinwerfer waren in den 90ern out. 20.000 Euro müssen für einen ordentlichen 968 investiert werden. Die Preise steigen, das Angebot ist klein. Das Sportmodell 968 Clubsport kann in gutem Zustand die 50.000-Euro-Marke knacken. Achtung, viele CS-Modelle sind im Rennsport zum Einsatz gekommen. In den 90er-Jahren galt der 968 CS als Einstieg in den Porsche-Motorsport.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
    • Waar staat deze te koop?
      Heb je wat meer info?

      Mvg

        [quote=”DST” post=236579]https://www.classicdriver.com/en/car/porsche/968/1994/391796

        “-”
        foute zetels (vandaar geen foto’s van het interieur zeker) :censored:
        geen melding M030 pakket ❓ ❓
        ‘italiaans’ onderhoudsboekske :engeltje:

        “+”
        SPEEDGELB :up: :up: (velgen wel nog terug geel te zetten :what: )
        Weinig echte (Italiaanse) kilometers :mrgreen:
        En het is natuurlijk ook een CS hé :driver:

        Al bij al lijkt ie mij wat stevig aan de prijs :coolness:[/quote]

        Staat ondertussen bij een andere dealer precies
        http://www.automobile.fr/Voiture/x/vhc:car,cnt:,pgn:0,pgs:0,srt:,sro:,dmg:/pg:vipcar/229820646.html

        Wel met foto’s van het interieur = fout dus :popcorn:
        Nog steeds geen melding van M030/220

        Prijs is er ook niet op verbeterd. :coolness:

          http://www.carandclassic.co.uk/car/C754173

          “+”
          Net in orde gezet (den Adrian is wel een zeer gerespecteerde man in de P-wereld)
          origineel M030 :respect2:
          VP was 50k euro maar nu dat de pond wat gezakt is, misschien beter in pond betalen 🙂 💡

          “-”
          Wel een JAP dus D’Ieteren kan ff moeilijk doen om uw een GV attest te geven. Hoewel, de meer recentere geruchten/ervaringen laten uitschijnen dat het wel een kan meevallen, zeker wanneer de wagen proper origineel staat. :popcorn:
          Gene gele :ass:

            https://www.classicdriver.com/en/car/porsche/968/1994/391796

            “-”
            foute zetels (vandaar geen foto’s van het interieur zeker) :censored:
            geen melding M030 pakket ❓ ❓
            ‘italiaans’ onderhoudsboekske :engeltje:

            “+”
            SPEEDGELB :up: :up: (velgen wel nog terug geel te zetten :what: )
            Weinig echte (Italiaanse) kilometers :mrgreen:
            En het is natuurlijk ook een CS hé :driver:

            Al bij al lijkt ie mij wat stevig aan de prijs :coolness:

              [quote=”DST” post=234217]http://www.driversgeneration.com/porsche-968-club-sport/

              Deze jongen legt het wat beter uit
              Dikwijls lees je halve waarheden maar dit artikel lijkt mij redelijk volledig en correct :respekt:

              Ps: de Sport ( mix tss ClubSport en de normale) was wel een specifieke UK versie welke ze misschien beter overal hadden op de markt gegooid.[/quote]
              Thx!

                  Da noemen ze dan waarde stijging op korte tijd.
                  Floere.

                    Nen originele M030/220 in een speciale kleur, tja….zal wel een koper vinden, zal misschien ff duren
                    Een “gewone” CS met de kuipjes en welke wat in orde is, vind je nu al heel moeilijk onder de 40

                    Ne goeie 944 cabrio hikt ook tegen de 18(+)k aan hoor :first: :engeltje:

                      Stevige prijs ook!
                      Floere.

                        http://www.williamscrawford.co.uk/yii/explore/index.php?r=site/car&id=223

                        M030/220 in een aparte kleur

                        Wel ne japanees dus ff moeite doen by Dieteren
                        Gezien hij nog origineel staat, zou dat wel eens kunnen meevallen

                          168360_1253869802846_6141013_n.jpg
                          Al 11 jaar in het bezit van mijn 968.
                          Is inderdaad heel onderschat. Het was de krachtigste 4 cylinder ter wereld in de jaren 90 en ook de zuinigste.

                          Dit jaar mag hij wel weg bij mij. Ben er nog niet helemaal klaar voor, maar als iemand een nette prijs geeft, mag hij weg.
                          Je kan toch maar met één tegelijk rijden.

                            http://www.driversgeneration.com/porsche-968-club-sport/

                            Deze jongen legt het wat beter uit
                            Dikwijls lees je halve waarheden maar dit artikel lijkt mij redelijk volledig en correct :respekt:

                            Ps: de Sport ( mix tss ClubSport en de normale) was wel een specifieke UK versie welke ze misschien beter overal hadden op de markt gegooid.

                              Misschien niet onmiddellijk met een RS, maar zeker wel te vergelijken met de CS versie van de 911
                              Een 911 CS had ook maar zeer beperkte aanpassingen voornamelijk het verwijderen van comfort items en een strakker onderstel (ok en geen roestbescherming, maar dat toen moest men nog geen 10 jaar garantie geven.)
                              De CS koste in feite ook niet meer dan een standaard 911 (dit opniew in tegenstelling tot de RS)

                              Wat het al dan niet ‘gelief’ zijn van de 968 betreft; zijn voornaamste probleem was zijn prijspositionering. Een iets of wat aangekleed 968, koste bij z’n lancering evenveel als een basis 911.Tja :think:

                              Dit hebben ze bij modeljaar 1993 wat proberen te gecorrigeerd door wat opties als standaard te installeren op de ‘normale’ 968 zodanig dat er ruimte te kwam voor een uitgeklede, goedkopere (en lichtere 💡 ❗ ) versie welke wat fijn geschaafd werd om de inherente capaciteiten van het model in de verf te zetten. Je moest er dan (in eerste instantie) wel een flashy kleur bijnemen, waardoor iedereen onmiddellijk zag dat je met een “instappertje” reed. Dan valt er natuurlijk al een heleboel van het traditionele Porsche kopers publiek af hé, ongeacht hoe goed de wagen ook reed. Spijtig.

                              Of gelukkig. Wat nu zijn ze daarom 2 keer zo lekker :mrgreen: :respekt: :driver:

                                Das Sportmodell 968 Clubsport kann in gutem Zustand die 50.000-Euro-Marke knacken.

                                En zeggen dat dit de uitgeklede budget versie was, bedoeld om deze weinig geliefde reeks toch aan wat verkopen te helpen. Niet te vergelijken met de CS versies van de 911.

                                Ik droomde wel van zo een 968 CS (en van de 964) maar had daar als jonge snaak geen budget voor.

                                  Aha….een oude bekende….was van mijn goede vriend Luc

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.