Desperately seeking…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Desperately seeking…

• Maker
    Discussie
  • Even mezelf voorstellen…

Ben hier eigenlijk al meer dan 3 maand heimelijk aan het leren op het forum.
    Grote bewondering voor uitgebreide kennis van velen. Hoop daar toch een beetje gebruik van te kunnen maken.

Ben eigenlijk op zoek naar mijn eerste Porsche. Altijd liefhebber geweest, doch het kost allemaal een pak geld. Ook nog vrouw, 3 studerende kinderen…

Enfin, beslissing is gevallen en goedgekeurd door de wederhelft.

Ben technisch totaal leek en heb noch de kennis, noch de tijd om veel zelf te sleutelen.

Heb wat gelezen, heb al een paar auto’s gezien (nog nooit gereden!!!) heb al één en ander geleerd hier op het forum en weet dus een beetje in welke richting ik iets zoek:

911, zo recent mogelijk (daar ik niet veel zelf kan opknappen). Carrera 3.2 of SC 3.0, liefst targa, geen cabrio, zo origineel mogelijk en zonder veel kosten.

Als iemand een tipje zou hebben, dan graag bericht. Laat maar komen.
    Of is dit voor een andere topic?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • [quote=”bladerunner” post=91765]’t Is wel genen Targa maar aan het bouwjaar te zien wel een 3.2 met G50 boite.

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porche-carrera-911-115464737.html?list_cat=porsche%5B/quote%5D

dat is meer iets voor mij 😉

‘t Is wel genen Targa maar aan het bouwjaar te zien wel een 3.2 met G50 boite.

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porche-carrera-911-115464737.html?list_cat=porsche

Niet verwonderlijk eerlijk gezegd. Zag er een goede auto uit voor een scherpe prijs, die blijven niet lang staan. Dat is zien en kopen en vooral niet twijfelen.

Advertentie staat niet meer online.

En blok en bakrevisie gehad.[quote=”bully” post=91698]Deze is laatst aan een aankoopkeuring onderworpen door een ned forummer, conclusie- een goeie auto. Hij heeft de auto niet gekocht want te oud :mrgreen: klikkerdeklik en anders afwachten want er staat weinig goeds te koop.[/quote]

Ik bedoel deze uit het 2de bericht van Bully. Witte Porsche 911 sc met Nederlandse nummerplaten. Blijkbaar al laten keuren door iemand van het forum en goed bevonden. Voor € 16.000 staat ie scherp geprijsd, dan is je budget er nog niet helemaal door. En 219.500 km zal wel de echte km stand zijn, lijkt realistisch na 30 jaar. Zeker de wagen eens gaan bekijken en testrijden. Goede deals zijn rap terug verkocht, zoals je al hebt kunnen merken…

@ Cabrio Wim: ken je deze auto?
                  30.000 is natuurlijk wel al een hele som. Dan is budget direct helemaal opgesoupeerd.
                  Als dan nog een beetje kosten komen…
                  Toch dank voor de tip
                  @ Bully
                  Bij Beerens een Amerikaan?
                  Die bij the Gallery lijkt mij wel wat. Kent iemand deze handelaar?
                  @ 911addict: bedoel je die grijze bij the Gallery?

Ik verkeer hier blijkbaar in sympathiek gezelschap. De voorstellen vliegen mij om de oren…

Merci!

Ik zou zeker eens naar die witte gaan kijken in NL. € 16.000 lijkt mij een scherpe prijs als de auto in goede staat verkeert. De zetels zijn wel niet origineel vermoed ik, want op een sc waren deze nog handbediend, vanaf de Carrera elektrisch.

Auto die eerst veel duurder was. Naar een andere garage. Daar in beslag genomen en nu terug in brummen. klikkerdeklik en deze bij Beerens. klikkerdeklik

Wim

Hier staat er eentje die waarschijnlijk geheel in orde is.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/530279130-porsche-911-3-2-carrera-targa.html

Deze is laatst aan een aankoopkeuring onderworpen door een ned forummer, conclusie- een goeie auto. Hij heeft de auto niet gekocht want te oud :mrgreen: klikkerdeklik en anders afwachten want er staat weinig goeds te koop.

@ Bladerunner:
                            3.2 targa is mijn droom.
                            Heb er eentje laten gaan, weliswaar met veel kilometers, doch zag er heel erg goed uit.
                            http://voorraad.wheelerdelta.nl/s6de1bce32f0decba0896f9f40b817a2b/b53b2/details/?sid=3712779
                            Had vorige week donderdagmiddag een afspraak gemaakt bij Porsche Schmidt-Oss voor een aankoopkeuring doch was woensdagavond verkocht! 🙁

Ga nu zaterdag kijken naar een coupé van 87. Geen toeters en bellen (leder, op dak etc.), doch waarschijnlijk niet te duur.

Iemand ervaring met autobedrijf Neelen? Heeft er eentje staan die niet te duur is. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto_ext?p_spr_id=341012499&p_type_lijst=VL&p_css=http://www.autobedrijf-neelen.nl/autotrack.css&o_id=8628358#

[quote=”etieke” post=91498]kheb gewoon de eerste gekocht die ik ben gaan zien
                              geen akk, geen garantie , geen proefrit,niks
                              drie jaar later nog geen spijt gehad
                              maar dat zal wel uitzondering zijn.[/quote]

Bij mij net hetzelfde, ik had er welgeteld één gezien vooraf maar die had “het” niet. Laten staan dus.
                              Bij de tweede was er de klik, gewoon mijn hart en mijn goed gevoel laten werken, dit moest hem worden, en tot nu toe nog geen enkel moment spijt van gehad. Al bij al ben ik tot een totaalbedrag uitgekomen wat ik vooraf in gedachten had, met als voordeel dat ik nu weet wat ik in huis heb.

De prijzen zijn volop in stijgende lijn, dus reken voor een mooie, goede, betrouwbare 3.2 met G50 boite toch maar een budget vanaf 20K met nog wat werk en tussen de 25K en 30K voor eentje zonder zorgen. Een SC 3.0 zal ietsje goedkoper zijn.

Wat Wim zegt is zeker aan te bevelen, laat voor aankoop een deftige AKK doen door een kenner, er is teveel brol op de markt, maar volg ook een beetje je hart.

Ik heb een 3.2 Targa, als je vragen hieromtrent hebt, je mag altijd afkomen, ik heb het hele verhaal doorzwommen vanaf aankoop, restauratie, motorrevisie, enz.

Veel succes en ik ben benieuwd.

kheb gewoon de eerste gekocht die ik ben gaan zien
                                geen akk, geen garantie , geen proefrit,niks
                                drie jaar later nog geen spijt gehad
                                maar dat zal wel uitzondering zijn.

Gertie, welkom op dit forum.

Net als jij ben ik ook op zoek naar mijn eerste Porsche.
                                  Zoals de meesten hier zullen zeggen, veel testrijden, lezen, info vragen en geduld hebben.
                                  Ik ben ook al even bezig met mijn zoektocht maar ben via het forum bij johan dekens terechtgekomen en deze neemt mijn zoektocht over omdat ik toch niet de technische kennis heb.

Een turbolook 3.2 in staal had hij staan(verkocht aan Henk_74), dat is allemaal persoonlijke smaak.

Veel succes met je zoektocht.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.