Deukjes uitblutsen + eventueel spotrepair

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Deukjes uitblutsen + eventueel spotrepair

• Maker
    Discussie
  • De toch wel erg dunne motorkap van mijn 968 heeft een aantal piepkleine blutsjes, ik vermoed komende van katten. Op het internet zijn er tal van firma’s te vinden die dit ongedaan kunnen maken, maar ik vroeg me af of een forumlid reeds goede ervaringen heeft opgedaan en iemand kan aanraden? Moest spotrepair ook mogelijk zijn, enkele stukjes steenslag laten bijwerken, dan zou dat helemaal super zijn. Liefst in de provincie Vlaams-Brabant, Limburg of Antwerpen.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Haha hier zijn er nog die den Diego kennen, top kerel en super stielman.
      Heeft bij ons al meerdere auto’s gedaan en deze waren steeds top!

den Diego van dent repair doet niets anders dan dit en is dan ook steengoed in zijn vak, die zit in Haasdonk tegen Sint-Niklaas

Ok, thx voor de bijkomende info Wim en Rollie!

Wim

Als je dan zorgt dat je de zelfde kleur heb en deze met een naai naald de steenslag steenslag putjes vult, en niet in een keer vol maar met meerdere keren vullen.
            Deze na enkele weken schuren met 2000 waterproof en nadien polijst is het resultaat ook verbluffen mooi en goed.

Goede tip Wim, denk dat ik van spot repair ga afzien. Zal dan alleen de deukjes laten wegwerken worden. Voor herspuiten heb ik omwille van beperkte steenslag niet zoveel zin. Vorig jaar de zijschorten van de 968 laten herspuiten en deze zijn opnieuw al flink geraakt door steenslag. Idem dito betreffende de 993 die vooraan werd herspoten na circa 130.000 km, nu 20.000 km verder is de situatie quasi opnieuw zoals voorheen. Het lijkt me alsof de hedendaagse verf- dan wel vernissoorten of methoden niet dezelfde kwaliteit bieden als deze in de fabriek tijdens de jaren ’90. Beide spuitwerken werden trouwens bij verschillende ondernemingen gedaan (de 993 bij Porsche zelf).

Heb al goede ervaringen(spot repair) met Dent Art Automotive Solutions(voor mezelf en voor klanten) Hebben vestiging in Vilvoorde en Ham(Lim)

Wim

De bultjes kun weg laten halen zonder te spuiten bij een deuken dokter, dat is geen probleem zolang er geen lak beschadiging is.
                  Voor spot repair moet je altijd oppassen, want daar worden de plekjes inderdaad deels gespoten met of zonder vernis, ligt eraan wat erop zit.
                  Maar na een goed jaar heb je kans dat je de aftekening gaat zien van de gespoten plekjes of de vernis wordt schraal (dof)
                  En dit komt omdat ze het zo dun moeten maken om geen nevel te krijgen voor overloop.

Mijn advies: deukjes door deuken dokter eruit laten halen, schuren en compleet over laten spuiten die kap.
                  Kan zonder plamuur dan en weer helemaal zoals het hoort.
                  Kosten niet veel meer als spot repair, want deuken zullen er ook uit moeten.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.