deur 964 sluit slecht

Home Forum Zeverhoekje deur 964 sluit slecht

• Maker
    Discussie
  • De deur van mijn 964 sluit slecht, ik moet deze altijd geweldig forsig dicht slaan om ze te doen sluiten, als er een raam of open dak open staat gaat het vlotter, iemand die daar ervaring mee heeft, ik zou dit graag opgelost zien :happy:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • [quote=”de_koen” post=171733][quote=”cabrio wim” post=171249]Deze zit bovenaan aan de achterkant van het dak.
      Als je achter de auto staat zie je sleuven zitten, en daarachter zit de ontluchting.

Je hebt een schuifdak, dus rits daar eens open en dan kun je zien of ze werken. :idea:[/quote]

Vanaf 964 zitten er volgens mij niet meer die sleuven in de dakplaat boven de achterruit zoals een 911 tem 3.2 ze heeft…[/quote]

Bij 964 onder de gordels aan B-stijl achter bekleding.

[quote=”cabrio wim” post=171249]Deze zit bovenaan aan de achterkant van het dak.
        Als je achter de auto staat zie je sleuven zitten, en daarachter zit de ontluchting.

Je hebt een schuifdak, dus rits daar eens open en dan kun je zien of ze werken. :idea:[/quote]

Vanaf 964 zitten er volgens mij niet meer die sleuven in de dakplaat boven de achterruit zoals een 911 tem 3.2 ze heeft…

Dat kan je wel stellen Wim, deur heeft weel volledig uit elkaar gelegen, raamkader er terug uitgehaald, gans de dag bezig geweest om te vinden wat het probleem was, nog een 964 erbij gehaald en deur open gehaald om te vergelijken en toen per toeval ontdekt dat er nog een regeling op stond, deze dus

Deze twee schroefjes kan je verzetten waardoor de deurtrekken in de auto verder of minder ver bewogen kan worden

Wim

Mooi dat het opgelost is :up:
            En deuren monteren en afhangen is ook een vak apart, want daar wordt wel eens te makkelijk over gedacht. 💡

Heb eindelijk gevonden waar het probleem zat, er zit vlakbij het slot blijkbaar een regeling die een trekkabel harder of minder hard laat spannen, bij mij stond dat verkeerd waardoor mijn slot steeds onder spanning stond en mijn deur niet goed sloot, nu gaan ze alle twee toe zoals het zou moeten

thx Wim, straks even nakijken

[quote=”cabrio wim” post=171249]Deze zit bovenaan aan de achterkant van het dak.

Wat zouden we doen zonder de Wim hè ? :salut: :up:

Wim

Deze zit bovenaan aan de achterkant van het dak.

Je hebt een schuifdak, dus rits daar eens open en dan kun je zien of ze werken. 💡

Ik weet het niet juist meer ,ik hoor deze bij mij achteraan ergens achter de zetel of onder de hoedenplank . Ik dacht dat dit gewoon een rond deksel is die een gat afsluit +- 5cm diameter .

waar zit die overdruk klep juist Snoer, de deur sluit nu al een pak beter maar als ik bv m’n opendak openzet gaat het beter

Werkt de overdruk klep achteraan ? Je kan deze horen rammelen als je in de wagen zit en de deur dicht slaat .(is maar een idee hè )

Gisteren avond heb ik Dr knauf gezien en die vertelde me net hetzelfde, zal ik dan eerst maar eens nazien en proberen af te stellen

Thx voor de info Wim

Wim

@Geert, eerst eens even nazien of raamframe en deur in dezelfde lijn liggen als de B stijl en lijn slotplaat.
                              Als een van de 2 teveel naar binnen staat is het een kwestie van afstellen raamframe en deur omdat er anders teveel spanning staat op een van de 2, en dit kan resulteren in scheur bovenkant deur wat je bij veel Porsches ziet.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.