deur boxster defect -> sensor?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster deur boxster defect -> sensor?

• Maker
    Discussie
  • Ik krijg de bestuurdersdeur van de boxster niet meer open langs de buitenkant.
    Wel langs de binnenkant:-/
    Kan dit aan de sensor in het deurslot liggen?
    Als ik de deur wil open doen gaat het raam wel een paar mm naar beneden maar de deur gaat niet open.
    Het kabelmecahnisme langs de binnenkant werkt dus zeker wel, maar is er een ander kabelmechanismee van de klink aan de buitenkant die kan losgeraakt zijn?
    Iemand hier ervaring mee? Kheb al wel wat rondgekeken op verschillende onderwerpen maar dit nog niet expleciet gevonden, mocht dit al aangehaald zijn, heeft dan iemand een link, thx
    grz Wim

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Dat was weer een schitterende en leerrijke voormiddag DP waarvoor zoveel dank!

het euvel is hersteld met behulp van een rondelletje van 0,10 euro.

aan het einde van de regelmoer (letter C) was de metalen verbinding doorgesleten en dus niet meer verbonden met het deurslot;
        na het mechanisme volledig te demonteren hebben we de stelmoer gefixt en terug gekoppeld met de deurklink (letter D)

2015-03-2611.20.56.jpg

thx mannen, zal es op onderzoek gaan als ik wat meer tijd heb na de vakantie:-/

@Mark
          :als de sensor van het dakmechanisme niet werkt blijven de ramen half open staan omdat die denken dat het dak open is, dus dat kan het volgens mij niet zijn.
          Nkabel lijkt mij inderdaad het meest logisch en met de tekening van deepee geraken we er misschien uit.

Hou ons op de hoogte aub.
            De sensor kan niet maar zoals Deepee het aangeeft zit daar enorm veel dat kan loskomen. Ik heb lang gesukkeld met een deur die zogezegd haar eindbestemming niet bereikte en na veel zoeken bleek het raam een paar mm te ver naar voren gemonteerd, althans dachten we, totdat ik zag dat er aan de binnenkant een dikke fiche zit, met een tiental draden in, en deze half en half vastzat. Waarom deze is los getrild weet ik nog niet.

de sensor in je slot werkt nog want die laat je raam een paar mm zakken. vermoedelijk is er idd iets los gekomen in de buurt van de bowden cable aan je deurhendel.
              zoiets is van op afstand altijd moeilijk in te schatten, maar ik zou beginnen zoeken in de buurt van de letter C van de schets nr 3 :salut:

@mark986
              : de kap kan ‘tie niet testen want een zeintec hardtop

986deurmechanisme.png

986bowden_kabel.png

Raam werkt op de sensor, niet op een kabel als ik het juist heb.
                Kan zijn dat het slot kapot is maar de sensor voor de raam nog gewwon werkt.
                Als je langs buiten de deurgreep open trekt, gebeurt er dan iets? Idem met de sleutel om dpte draaien, werkt de cemtrale vergrendeling dan op beide deuren?

Hoe met de sluting van de kap? Daar geen probs mee, zit oom een sensor aan de hendel die de cv mee bediend.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.