deur demonteren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 deur demonteren

• Maker
    Discussie
  • Ik heb wat lakschade aan de deur van mijn 912 en had die graag afgenomen om de schade voorlopig te herstellen tot de wagen herspoten moet worden binnen paar jaar. Ik ben een techneut en had graag geweten of ik daar mag durven aan beginnen en hoe ik tewerk ga om achteraf geen problemen te krijgen met sluiten van deur enz…

dank voor uitleg met tekeningen/foto’s eventueel

marc

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • alles markeren voor je iets los maakt
      dan heb je een referentie tijdens terug monteren

je hebt mogelijks ook enkele stelplaatjes onder het scharnier
      zorgen dat je die niet kwijt speelt en zorgen dat je ze op de juiste plaats hermonteerd indien niet gelijk per scharnier

dan is het gewoon 6 bouten lossen en af halen
      best met 2 om deur vast te houden tijdens losmaken

of een krik met een blok hout op het uiteinde zetten om te ondersteunen

hermonteren is omgekeerde procedure, terug op markeringen zetten, en vast zetten

deuren monteren op een 911/912 is echter niet altijd 123
      ‘t kan zijn dat je hem paar keer terug moet lossen en herpositioneren, zeker als de scharnieren beetje oud zijn en er wat flex in zit… dan moet je de deur soms ietsje hoger tillen tijdens monteren, om na zakken op juiste positie te komen

hoi
        de schade bevindt zich in het scharnierpunt, dus vandaar dat het alleen maar herstelbaar is mits afnemen van de deur. dus mocht je me raad kunnen geven hoe dit best moet/kan, graag.

marc

De wereld is aan de durvers !!!!

Soms moet je eens alle moed bijeenrapen en ben je aangenaam verrast van wat je kan.

Hoe groot is de schade en moet de deur er echt uit ???????

Probeer te herstellen zonder af te breken, als het toch tijdelijk is moet dit lukken.

Yvan

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.