Deur geluid

• Maker
    Discussie
  • Hoi PFB’ers,
    Rij met een 987 en heb sinds een paar weken een irritante kraak in (wat ik denk) het portier aan bestuurderszijde. Metalerig geluid consistent bij het rijden over diepere oneffenheden en over snelheidsdrempels. Als ik het portier lichtjes open is het geluid weg. Iemand enig idee?
    Thanks.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Kijk even of de deurarret nog vast staat,dit kan je controleren als je het portier open doet en de moertjes van de arrest aantrekt met een dopsleutel (dit kan je snel checken)

Wim

Ik wil jullie natuurlijk niet de stuipen op het lijf jagen, maar Porsche heeft bij de modellen vanaf de 993 wel eens last van inscheurende A stijl waar de scharnieren zitten.

We hebben er nu ook weer een binnen staan die een rare geluid/krakje had en bleek dus de A stijl te zijn die achter de scharnieren aan het scheuren was.

Thanks. Als je het moest opgelost krijgen laat eens iets weten. Ik zal hetzelfde doen.

Wel dat is nu toeval, ik heb dat ook een tweetal weken maar aan de andere kant (Cayman 987.2). Het kraakt echt verschrikkelijk…. als ik de deur open doe is het volgens mij niet weg. Hier komt het precies uit de stijl in het midden.
            Hier niet echt metaalachtig maar precies pastiek op platiek of iets met de rubbers. Heb dat vroeger ook eens gehad met
            de volvo C70 en de rubberen delen waren te droog geworden, eens kijken of het hier ook zo iets is.

Thanks. Ja deur open tijdens heel traag rijden in lock. Zo kon ik het verschil aantonen. Raammechanisme zou idd kunnen. Heb al geprobeerd om raam in verschillende standen te zetten doch dit verandert niets.

vantiennegen is het een rammelend raammechanisme in je deur.

Ive

het portier openen tijdens het rijden???

In eerste instantie eens heel goed visueel zoeken. En ben je zeker van metaalgeluid?
                  Probeer eens te testen met open en met gesloten dak, mss zit het niet in de deur maar in het dakmechanisme

(ben maar aan ‘t meedenken hé, heb zelf een boxster 987)

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.