deurslot sc

• Maker
    Discussie
  • hallo,

m’n vrouwtje geeft vorige week een sc ’80 gekocht. Daar de vorige eigenaar de wagen bijna nooit afsloot . heeft ze gisteren de linkerdeur op
    slot gedaan,maar deze blijkt nu vast te zitten. we krijgen ietsje beweging erin,maar daar blijft het bij. wat staat er ons te doen ! + hoe krijg je eventueel uw deurpaneel af wanneer de deur op slot is (kan dit wel ????) of slot doorboren ? thanks

Lieven

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Lieven, even de deurbekleding losmaken zoals omschreven hierboven, lukt het niet kan je altijd nog een haynes manual halen (kost niet veel) of effe googlen naar manuals online, t zou me niet verwonderen dat er door het forceren om m open te krijgen één of ander stangetje geplooid is…

Is dat niet het geval, gewoon alles eens goed smeren en testen met de deur open 😈 héhé

hallo,

‘k heb veel kruipolie in het slot gespoten en na enkele uren de deur
        gelukkig open gekregen. Enkel krijg ik geen beweging in het draaislot
        (waarmee je vanaf binnen kan afsluiten). Dit kan nu wel gemakkelijker opgelost worden. Voornaamste is dat we die deur terug open krijgen. 😀

Thanks,
        Lieven

[quote=”porschke”:330rk1oi]anders eens naar No man’s land kijken met Charlie sheen 😛 wink:

werkt perfect 😈 [/quote]

Heb al veel gehoord over die film, heb hem proberen bestellen maar hij is niet langer verkrijgbaar (de dvd althans niet)

Jij hebt hem?

Sorry voor off-topic!

anders eens naar No man’s land kijken met Charlie sheen 😛 wink:

werkt perfect 😈

[quote=”mcklusky”:570l07tp]een deurpaneel demonteren bij een gesloten deur met de zetels nog in de wagen is geen makkelijke opdracht da kan ik u verzekeren… voor de rest is michel zijn uitleg zeer correct, maar ik zou toch ook eerst wat wd40 proberen hoor…[/quote]

Shit verdomme, da’s waar ook zijn deur is dicht. Niet aan gedacht 🙄

Hmmm, heel veel WD 40 dan maar. Of als je jong kinderen hebt met kleine handjes…

een deurpaneel demonteren bij een gesloten deur met de zetels nog in de wagen is geen makkelijke opdracht da kan ik u verzekeren… voor de rest is michel zijn uitleg zeer correct, maar ik zou toch ook eerst wat wd40 proberen hoor…

Misschien helpt WD 40.

Maar ik zou het binnenpaneel van de deur demonteren. Als je wat aan wagen-interieurs gewerkt hebt is dit zeer makelijk. Je start eerst met de grote deurhendel binnen, 2 grote kruisschroeven, verstopt achter een plastiek afdek-plaatje. vervolgens de kaarten-bak met het luikje dat open en toe gaat en dan de knoppen van de ruitenheffers (even aanduiden welke draad waar gaat of je linker ruit gaat open als je je rechter sluit…) en dan de knop eraf waarmee je de deur van binnen sluit (ik dacht dat die ook gevezen was). Het laatstse is dan het paneel zelf met kleine vijzen die goed verstopt zijn. Je zal dan het mechanisme van het deurslot zien (voor je begint ruit helemaal naar boven) het zal zich-zelf uitwijzen.

Ik zou zeker nooit het slot eruithalen (vastgemaakt met Torx-vijzen) tenzij het echt nodig is.

Michel

Alvorens je begint af te breken, spuit wat WD40 of andere kruipolie in het slot. Kan helpen en zal je veel moeite besparen.

WD40 is een wonderprodukt, je kan er zelf “je haar mee kammen ” 😉

Yvan

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.