devaluatie

Home Forum Stel jezelf even voor ! devaluatie

  • Maker
    Discussie
  • Hoi all,

    Ik ben nieuw op het forum maar ik houd Porsche al wel in het oog van toen ik jong was. We zijn nu wat ouder (ook al besef ik het niet altijd), wijzer (zou toch moeten) met een iets groter budget dan toen ik mijn eerste Honda CRX kocht :).

    Mijn goede voornemen voor 2011 is dan ook eindelijk eens een Porsche aan te schaffen voor het te laat is. Ik heb geen probleem met de devaluatie van een wagen maar ik vind het bij sommigen toch wat marginaal. Je komt bij wijze van spreken met je logo voor de eerste keer in de zon waarbij je nog net de 50K waardevermindering ziet wegvliegen.

    Voor deze reden zou ik opteren voor een jonge 2de hands. Nu is de vraag: welk model is het meest gegeerd en behoudt dan ook meer zijn waarde na enkele jaren.
    911 4S
    911 targa
    911 turbo
    911 GT2
    911 GT3
    een gemballa model

    Is er in dat opzicht dan nog een verschil tussen een cabrio en coupé versie?

    met dank voor de info en prettige feesten!!
    Philip

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Anoniem

      Voorbeeld:

      Zal es uit eigen ervaring spreken (of beter domheid):

      2j oude, in perfecte staat zijnde 964 RS aangekocht voor 1.4 bef (off dealer)
      2.5 j later met moeite (!) verkocht (tgv fam omstand)voor 1.0 bef
      ik kom ziek als ik de vraagprijzen op vandaag zie…tot 130000 EUR 👿

      NB: ik heb nog nooit een Porsche gekocht als investering.

      Wim

        Ik zou dan inderdaad voor de turbo gaan. 8)

        En mag het misschien niet zeggen, maar dan weer de 993 en in de kleur arenarood. 😳

          Waardevast is een term die ik niet echt verwacht van een auto (tenzij een oldtimer of iets dergelijks). Ik heb geen enkel probleem met een verlies van waarde want het is en blijft een gebruiksartikel. Ik vroeg me wel af als je bijvoorbeeld een targa, 4S of turbo koopt van hetzelfde jaar en ze hetzelfde behandeld. Welk voertuig op het einde van de rit nog het meeste procentuele restwaarde heeft.

          Ik kan me indenken dat een turbo misschien 20K minder waard is na een jaar maar daarna stagneert die waarschijnlijk op een veel hoger procentueel niveau dan pakweg een 4s. Na enkele jaren zullen er beduidend meer 4S’sen op de markt zijn dan turbo’s waardoor je met een goed exemplaar een veel betere prijs kan krijgen tov de initiële aankoopprijs. Bottomline blijft inderdaad wel dat een auto een zeer slechte investering is maar ja…een mens mag eens zot doen hé 😉

          nogmaals de beste wensen en bedankt voor de feedback
          philip

          Wim

            Als je een Porsche waarde vast wilt houden, (weinig of geen afschrijving van de duur verdiende centjes) zou ik zeker niet jonger gaan als de 993, dus de laatste lucht gekoelde.

            Als ik nu maar niemand tegen de schenen schop. 😳

            Als punt bedoel ik hiermee, kijk eens naar de prijzen en bouwjaren van de types wat je zelf aanhaalt, nieuwprijs, leeftijd en waarde.

            En doe dit nu hetzelfde bij de oudere modellen tot en met de 993. 8)

              Mijn ervaring is dat als je een goed verzorgd en geconserveerd model vindt voor een eerlijke prijs en deze evengoed verzorgt en zijn onderhoud geeft er niet veel van de waarde zal wegvallen .
              Ik praat dan wel niet over nieuwere wagens , maar wagens van +15 jaar .
              De prijzen van deze wagens zijn de laatste jaren erg omhoog gegaan en ik denk dat dit een blijvende tendens is

              Anoniem

                Goedenavond en mijn beste wensen voor 2011 ,welkom .
                Je stelt een heel moeilijke vraag .
                Wat is waardevast ,volgens mij iets dat exclusief is .Een gt2 rs ,een sport classic (vind ik zelf overschat ,maar gezien het geringe aantal mssch wel een toekomstige investering )997 speedster en ja volgens mij (wie ben ik )een gts .
                Een gemballa zal zeker zijn publiek hebben maar als investering ?Zoek je toch iets ga eens kijken bij RUF. Begonnen als tuner ooit ,op een gegeven ogenblik overgeschakeld naar constructeur .Wat doet RUF ,ze krijgen een Porsche waarvan ze zelf zeggen dat het een topproduct is ,maar wij kunnen beter ,en gaan die aanpassen op alle vlak .Elke wagen bij Ruf wordt getest en Alois Ruf garandeerd dat elke wagen 100000 km moet halen .
                Bekijk de geschiedenis van Porsche eens ,wat is waardevast ?Wie weet en wist het op het ogenblik dat hij kocht ?Hoeft dit ?Neen ? Ik heb er deze week nog over nagedacht wat is een investering .Enkel een glazen bol kan het zeggen .Ja hoe kleiner het aantal hoe groter de kans .Maar op de lotto heb je ook kans .
                Rijden ,genieten ,en leven naar je portemonnee en gelukkig zijn .
                Gelukkig en veilig 2011
                Funny

                Anoniem

                  Welkom Fille!

                  Sluit mij met de twee bovenstaande reacties.
                  Koop wat je hart verlangt en betaal met je verstand 😉

                    Als je bedoelt met jong:minder dan 5 jaar kan je de turbo,GT2,GT3 al zeker schrappen.Gemballa moeilijk verkoopbaar als je hem later wil verkopen en 911 4S en targa is natuurlijk ook niet waardevast maar daarop zal je veel minder verliezen dan op een turbo,GT2,GT3 .Turbo en GT3 al gauw 20.000 € per jaar minder waard in de eerste jaren vanaf nieuw.Om nog maar te zwijgen van een GT2.
                    Alhoewel,als je een GT2 kan kopen mag dat waardeverlies geen bezwaar zijn. 😆

                      Welkom op het forum!

                      Mijn gedacht is qua 2e hands dat hierna de specialere versies meer hun waarde houden, zoals je bvb voor een 993 turbo S nog steeds veel geld op tafel mag leggen…

                      dus degene die je opsomt zijn al redelijk to the point.

                      In 1e instantie koop je een wagen die je graag ziet naargelang je wensen en budget en de devaluatie van een wagen kun je wel rekening mee houden maar is (in mijn ogen é) net iets minder belangrijk. Tenzij je natuurlijk een gigantisch wagenpark hebt en slechts weinig km’s doet met elk van de beestjes dan is het eerder een hebbeding en investeringsgewijs interessantst speciale versies te hebben.

                      Zo vind ik dat een 4S, een Turbo en een GT2 of GT3 elk volledig andere wagens zijn qua prestaties, aandrijving, comfort etc… dus moet je daar toch ook zeker rekening mee houden.

                      grtz
                      René

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.