[quote=”@carnewal” post=146888]De OBD2 connector zit onder het dashboard.
Als je echt settings wil gaan wijzigen, dan gebruik je best een kabel en software van bvb Durametric.
http://www.durametric.com/%5B/quote%5D
Durametric beloofd veel maar doet niet zo veel, toch niet voor Porsche.
Dit is hier al uitgebreid in het verleden aan bod gekomen in één van de topics.
We hebben de Durametric Pro uitgebreid getest.
Bij de vraag aan een vertegenwoordiger van Durametric om de “Check Engine” te resetten bleek dit niet te lukken.
Uitlezen geen probleem maar daar ben je niet veel mee. Programmeren sleutel, neen.
Check en testen van de stuur module 964 voor, airco, verwarming, blazers e.a., neen.
Ik kan zo nog even doorgaan.
Ja, dat is vreemd kregen we als reactie. Allemaal zaken die je kan met het Durametric vlgs. de beschrijving.
Ook bij de vraag of er referenties in het Porsche milieu zijn die die het Durametric systeem gebruiken bleef hij het antwoord schuldig.
In mijn ogen is de PIWIS het enige degelijke diagnose systeem. Ok, daar betaal je voor.
Een doehetzelfver heeft dit uiteraard niet nodig.
Als je tevreden bent of interesse hebt om alleen bepaalde zaken uit te lezen van je wagen, koop dan geen Durametric maar dan zijn er veel goedkoper systemen.
Ik wil hier zeker geen polemiek starten of discuties aangaan maar geef gewoon het resultaat van praktijk ervaring.
Iedereen doet ermee wat hij wil. 😉
En, wil je toch Durametric, vraag dan eens een demonstratie bij je thuis of bedrijf.
Laat me gerust weten wat ze je op deze vraag geantwoord hebben 😀