Diefstal ! gelieve uit te kijken !

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Diefstal ! gelieve uit te kijken !

• Maker
    Discussie
  • Helaas regent het de laatste weken weer diefstallen van Porsches…

[b]in de morgen van 06-10-2008 tussen 5:15 en 5:45 is een zwarte Porsche 911 cabriolet van een parkeerplaats in Alblasserdam gestolen. zie onderstaande gegevens:

Porsche 911 3.2 Cabriolet (Ombouw 964)

Kenteken 12-JG-GD

Identificatie : WP0ZZZ91ZES150229

Kleur : zwart

velgen 17 “ cup velgen

Zwart lederen interieur, elect. verstelbaar, afwijkende middenconsole met standkachel, schakelaar spoiler en bediening kachel, geen achterzitjes Grote subwoofer onder windscherm.Het spruitstuk op motorblok aluminium letters Porsche rood geschilderd.

Heeft u de auto zien rijden of heeft u meer informatie, neemt u dan aub contact met mij op.

Alvast bedankt, Pieter

0031/653537164

merk = Porsche
    model = 911
    bouwjaar = 1984
    transmissie = handgeschakeld
    basiskleur = zwart
    carrosserie = cabriolet
    brandstof = benzine
    km stand = 167000
    opties = Centrale deurvergrendeling, Elektrisch bedienbare ramen, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Navigatiesysteem, Radio/CD speler[/b]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • In de krant stond dat er in Hamont Achel een Cayenne gehomejackt is . 😥

kan alleen maar melden aan de gedupeerde
        sterkte
        heb het ook gehad kan zowat inschatten wat de mens doormaakt op dit moment
        sterkte en hoop doet leven
        als er iemand weet heeft vande sites nederland heerlen dan graag pb sturen want ik zoek nog steeds naar
        mijn gestolen 356 en ik vernam dat hij door een bende uit heerlen werd gestolen dd 01/04/2007 ..
        dus als er iemand sites heeft dan graag aub
        info@stars.be of via deze site

nogmaals sterkte aan de gedupeerde hopelijk heb je ze snel terug …. 🙁

Neen , toch niet 😈

[quote=”911-lover”:2gvj07bn]
            On Topic : Tegenwoordig is het idd kras . Bij ons op het werk is van zondag op maandagnacht een kluis leeggehaald .
            Eentje die je enkel “kon” openen met vingerafdruk .
            [/quote]
            Iemand een vinger kwijt ?….

Eén positief ding aan je verhaal .
              De dochter van de Ferrari garage en nicht van de Maserattigarage rijdt met een Porsche 😆

On Topic : Tegenwoordig is het idd kras . Bij ons op het werk is van zondag op maandagnacht een kluis leeggehaald .
              Eentje die je enkel “kon” openen met vingerafdruk .
              In deze lag het grote geld .
              In de andere die eigenlijk dagelijks gebruikt wordt en dus weinig lag is niet eens aangeroerd .
              Ook het geld dat los in de kassa’s lag of om het even wat (laptop , …) is onaangeroerd gebleven 😕 idea:

Geen braaksporen , maar wel een open raam op het herentoilet .
              Waarschijnlijk raampje open gezet en tegen gezet zodat het niemand opviel om ‘s nachts de slag te slaan

ik wil niet sarcastisch doen, maar helaas hebben velen al moeten vaststellen dat de camera’s en dergelijke slechts een vals gevoel van veiligheid bieden, en sommige van die (inderdaad meermaals Oosteuropese) bendes zo driest te werk gaan, dat die royaal hun kl… vegen aan die camera’s en dergelijke. Ik verduidelijk met een echt gebeurd staaltje van hoe die mannen tegenwoordig soms te werk gaan…

Ik heb jarenlang als bijverdienste gewerkt bij Bimoto in Latem, de hoofdverdeler voor de sublieme Dainese motorkledij. Ook zij hebben zwaar geïnvesteerd in beveiliging, oa ook met camera’s die zowat alle ruimtes van de winkel coveren. Er was slechts 1 ruimte waar (destijds! 😉 ) geen camera hing, omdat dit oorspronkelijk een kleine opslagruimte was voor olie en wisselstukken toen ze ook nog moto’s deden, en die ruimte heeft geen vensters of iets dergelijks! Dit kleine lokaaltje werd nu gebruikt om kledij in afslag te hangen.
                Nu zijn ze op een nacht gewoon door de buitenmuur gebroken, via dit lokaaltje, het éne lokaatje waar geen camera hing! Zeg nu niet dat die gasten dit niet eerst goed komen bestuderen zijn!! En om het nog straffer te maken; om hun razend snelle plundertocht nog vlotter te laten verlopen (200 lederen pakken in ongeveer naar schatting volgens de politie 10 tot 12 minuten!!!) hebben ze eerst twee boompjes uitgedaan in de tuin van de buren, om sneller via zijn tuin te kunnen weglopen met hun buit!! Wat een materiaal moet je daar niet voor bij hebben (enkel en alleen al 200 lederen pakken, daar heb je aardig wat ruimte voor nodig), en wat een lef om dit te doen. Het ergste/opmerkelijkste van al is dat niemand het gehoord heeft, noch de buren, noch de mensen die boven de zaak een loft huren…

Al die verhalen hebben doorgaans slechts 1 trieste overeenkomst; dat de eigenaar van de zaak met de gebakken peren zit, en je jaaaaaren omzet/winst op 12 minuten ziet verdwijnen. Een deel is nadien teruggevonden in opslagplaatsen in W-Vlaanderen, de teruggevonden kledij was echter vaak licht beschadigd door over de grond te slepen tijdens hun snelle plundertocht… waardoor de discussie met de verzekering begon over wat die kledij (die tevens niet meer in het seizoen kon verkocht worden dat ze uitgekomen waren!!) nu nog waard was, en wat ze ervoor wilden betalen…

Je zou trouwens schrik hebben om een zaak te hebben die in het oog springt! Op diezelfde Kortrijksesteenweg in Latem was enkele maanden voordien de eigenaar van de Maserati-garage onder bedreiging van een wapen tegen zijn hoofd twee wagens armer gemaakt, en enkele weken voordien hadden ze de dochter van de Ferrarigarage-eigenaar aldaar (de broer trouwens van de eigenaar van de Maserati-garage! Die familie zal zich ook wel afgevraagd hebben in welke stiel zij zitten) haar auto (Porsche Boxster) gestolen terwijl ze ‘s nachts probeerde te tanken aan een benzinestation op die Kortrijksesteenweg…

Trieste tijden vrienden!! En het beïnvloedt je in je denken!! Ik heb enkele jaren op die Kortijksesteenweg gewoond in Latem, reed toen met de 964 C2, en op een nacht kwam ik thuis, deed met de afstandsbediening de garage open, en merkte dat er iemand een emmer net in het midden voor de inrit gezet had. Eerst dacht ik iets van ‘welk dom kalf heeft dat net daar laten staan’… maar plots bekroop me het gevoel dat dit misschien een poging was om mij uit mijn wagen te krijgen… en in het donker met allemaal struiken rond die garageboxen…?? Ik ben toen in een vlammende vaart achteruit gereden, weg van die parking… Heb ik daardoor iets vermeden? Of was het dom toeval?? Ik zal het nooit weten… maar het toont toch aan dat je deep down beïnvloed bent door die verhalen, en meer achterdochtig wordt… 😥

Ja en deze zijn op CD gezet en mee gegeven aan de Gerechtelijke flikken. Nu troost u bij ons zullen ze niet binnen komen, en als ze binnen komen geraken ze niet meer buiten. En de 10 camera’s in en buiten ons gebouw nemen alles 24 op 24 u op en alle gegevens blijven 8 maand staan voor ze er af gaan.
                  Dit is dan ook een rede waarom je bij ons zelden een Porsche zal zien staan buiten, en na 20u staan ze allemaal binnen.

Dus je hebt er foto’s van Luc?

Die zijn er idd ook nog, maar ik heb er al iets van horen vertellen maar weet ze echter niet zitten. Maar de Oostblokkers zijn er ook en dat weet ik met 100% zekerheid, ik heb ze op een nacht zelf al hier weten stoppen maar de camera’s waren te veel voor hun blijkbaar.

je moet het niet zo ver gaan zoeken Luc, ik ken een nederlandse stad waar vaak gestolen complete porsches in onderdelen te koop aangeboden worden. Ben er één keer ter plaatse geweest toen ik nog niet op de hoogte was van deze praktijken, was daar ook zeer snel weer weg… eneuh, geen oostblokkers gezien hoor…

nu zie ik diezelfde personen vaak adverteren op diverse sites met dezelfde voorstellen…

De gerechtelijke diensten weten zeker af van deze zaken maar ze moeten wel een boel bewijzen hebben voor ze actie kunnen ondernemen. Ik heb trouwens horen vertellen dat het niet gaat over een Belgische bende maar eerder een Oostblok bende.
                          De winst dat deze mensen maken is echt gigantisch groot maar als ze worden opgenomen vallen er meer slachtoffers zoals in het verleden is vastgesteld.

De nieuwere modellen zijn waarschijnlijk moeilijker te stelen? Ook zit daar meestal een sattelietsysteem in voor de verzekering. Volgens mij is de tweedehandsmarkt van (gestolen) onderdelen ook een winstgevende sector.

[quote=”stefx911″:3jfwghqc]Het is een echte plaag aan het worden het stelen van de oudere porsches![/quote]

Dat klopt en vaak zie je onderdelen van gestolen porsches ook weer opduiken op bepaalde websites… vaak zelfs de complete wagen zonder chassis, ik snap niet dat dit bij de gerechtelijke diensten nog niet is opgevallen…

Het is een echte plaag aan het worden het stelen van de oudere porsches!

jammer, mensen moeten leren iets dat niet van hen is te laten staan, hun handen moesten er spontaan afvallen 👿

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.