Home › Forum › Zeverhoekje › Dikke 911 en klantbezoek?
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door Jan Danckaers.
-
MakerDiscussie
-
18 mei 2013 om 10:29
Zijn er hier werkenden, ondernemers of in de buitendienst, die met hun 911 op klant- of prospectbezoek gaan?
If so, hoe zien jullie dat en wat zijn de ervaringen?
Kun je gewoon met je dikke 911 bij prospects/klanten voorrijden? Hoe gaan jullie daarmee om? Maakt het de productverkoop makkelijker of moeilijker? Maakt het bijvoorbeeld verschil of je bij grote of kleine bedrijven op bezoek gaat? Of is het bijvoorbeeld branche afhankelijk? Als je langs bent geweest, blijf je in ieder geval op het netvlies hangen, maar positief of negatief?
Ik heb enkele relaties die het helemaal fantastisch vinden, er ontstaat dan toch wat opwinding als je aankomt. Maar daarbuiten ben ik altijd terughoudend geweest. Ben er bewust nog nooit mee bij een prospect aan komen rijden, maar misschien werkt het wel als een tierelier?
:drink:
-
MakerDiscussie
-
Waar een wil is … zijn positieve ontwikkelingen, zo was ik bij een nieuwe relatie (technische klant, Business to Business) op bezoek van de week, die m’n bolide kent, gevraagd of ik ook met de Elf op bezoek mag komen. Ach zegt ie, ze komen hier met van alles langs.
Denk dat ik er wel vaak op klantbezoek zal gaan, precies een mooi ritje van zo’n 80 km, met op 50 km afstand een paar mooie lange bochten zonder camera systemen ertussen, via snelweg en N-wegen, met allerlei polderdijkjes als alternatieve route voor het grijpen, als het allemaal goed uitpakt dan wordt m’n Elf seizoen de komende jaren ernstig opgelengd. Denk dat ik maar gewoon naar klanten op zoek ga, bij wie het heel normaal is als je met de Elf langs komt. :driver:
Je schijnt tegenwoordig trouwens ook nauwelijks meer een pak met das te mogen dragen op de werkvloer, …, nou ja, die heb ik ook altijd aan bij klantbezoek … dan kan die elf er ook nog wel bij… en zolang relaties de best deal krijgen, zullen ze ook niet snel klagen toch … :coolness: :drink:
Mijn 924, ook een verhaal. (Als ik mag in deze 911-draad. 😎 )
Ik ben al 20 jaar werkzaam in technische verkoop onder de meest diverse titels, maar het blijft technisch-commerciëel. Op het toenmalige werk had ik gevraagd of ik me ook een sportwagen mocht kopen om klanten te bezoeken. Beginnende verkopers kregen daar nog geen wagen, maar wel 10 fr de km. Wie er al wat langer was, kreeg een VW Passat en de topverkopers een BMW 3. Technische binnendienst voor de topverkopers, ook een VW Passat.
Het antwoord zowel van de algemene als van de financiëel-administrative directeur: “Ja. Natuurlijk, jouw wagen is toch jouw zaak?” Het gezin bestond nog maar uit 2, maar er waren wel plannen. Dus ik koop me snelsnel een Porsche 924, Le Mans kit en brede wielen en hele mooie velgen inbegrepen. Van een goede kameraad op een vorig werk. De wagen had een jaartje stilgestaan, maar dat is een ander verhaal op zich.
Van de collega verkopers in hetzelfde vertrek, op dezelfde afdeling, kreeg ik hoon. Eentje reed in een opgefokte GTI, een andere was en is een verzamelaar van oude koerswagens, echte originele F1-wagens van bekende piloten. En waarin ie dus zelf aan echte races deelnam, pit stops en ongevallen inbegrepen. “Hendrik, wat staat er op de motor in je Porsche?” “Sja, Audi, maar Porsche heeft ‘m wel ontworpen.” “Hh, je had beter een 912 gekocht, begint ook duur te worden, werd ook geminacht in het begin, maar die is wel een echte Porsche.”
Tsja.
De algemene directeur, een echte vlotte Brabander uit de Antwerpse rand en BMW 5-adept, zei niets, zelfs geen goede dag. De financiëel-administratieve directeur, een stroeve en directe West-Vlaming, met een ondergemotoriseerde Audi, zei enkel dat ie nooit eraan gedacht had dat ik zoiets zou kopen.
Ik heb er toch nog een jaar mee rondgereden, bij klanten. Enkel de tweede klant van de dag moest ik soms afzeggen, een klassiek verhaal van oude 924. Er waren bijna nooit problemen met klanten.Toen kreeg ik ook een VW Passat. In de gang, terloops, in bijzijn van de collega’s. Na een hele periode dat het “Mijnheer Familienaam” was, werd ik terug met de voornaam aangesproken.
ik veeg er ondertussen mijn voeten aan .
enige tijd geleden ging ik ook nog met vw of opel bestelwagen naar de klanten .
maar ondertussen heb ik daar geen zin meer in .
is het nodig dat ik met de wagen ga , dan is het met de P.Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord op te geven is. Toen ik een paar jaar
geleden bij een nieuwe werkgever begon, kwam ik er op de eerste dag aan met mijn
911 sc. Was toen mijn dagelijkse wagen. Van niemand een opmerking gehad. Mijn
toenmalige baas reed toen met een 997 4s cabrio.Van de job die ik daarvoor had alleen maar jaloezie van de medecollega’s.
T hangt van de plaats en de openheid van de mensen. Mijn sc kosten toen maar de helft
van hun x3 en Mercedes waar andere mee reden zonder opmerkingen.Ik heb nu een klant die een BMW 3 heeft met alles erop en eraan wagen van + 100.000. Die
heeft een bank verzekeringkantoor en die zegt dat hij nog nooit zoveel nieuwe klanten heeft
binnengehaald sinds hij met die wagen rijdt.Vroeger had ik een ML; ook daar kreeg ik commentaar op : “amai met dienen dikken bak rondrijden; ik zal waarschijnlijk veel te veel betalen voor je producten” Nu doe ik mijn leveringen met een bestelwagentje en krijg niets commentaar meer. Wat niet weet, niet deert. De *porsche gebruik ik wel om naar een nieuwe klant te gaan maar ik zorg er wel voor dat hij de wagen niet ziet staan.
Een beetje sneu maar het is nu niet anders. Jaloezie is van alle tijden. 😥
Ciao,
LucIs sterk van sector afhankelijk. In bepaalde sectoren is een porsche zelfs een teken dat het niet goed gaat. Zo kan mijn gebuur zich niet in een porsche vertonen. Waar een mercedes CL (65AMG) dan weer wel top is. Maar in de meeste sectoren is het not done. Ik ken er die naast een dikke 911 een gewone middenklasse wagen genre VW hebben en daar mee naar hun bedrijf rijden. Of anderen die direct in de ondergrondse parking rijden en nooit de wagen voor het bedrijf zullen laten staan. Hier in het dorp had een zelfstandige een audi R8 gekocht en die reed er elke dag mee. Hij heeft hem van ellende weg gedaan. Omdat hij meer en meer klanten begon te verliezen. Nu rijdt hij met een standaard BMW 318d en hij ziet terug groeicijfers. Ook de roddels “die doet in wit poeder” zijn terug verdwenen. Met porsche is dat nog 10X zo erg. Een porsche staat bij velen synoniem voor gangsterpraktijken, zwartwerker, playboy, mannen met een midlife crisis … Zet een dure BMW 7-reeks, Audi A7 … tegenover een porsche en je krijgt direct de verschillen en verwijten naar je hoofd geslingerd. Ook al is het “maar” een oudere 964, 993, 996 of 997.
[quote=”smetske” post=131679]Jaloezie is een raar ding,dat ze de mense toch eens gunnen waar ze recht op hebben .je zal je porsche toch ook maar verdiend hebben door hard te werken.maar spijtig genoeg denken de meeste niet zo.[/quote]
Inderdaad ! Ikzelf ben 22 en rij met een 996.
Ik ben niet gesponsord door eender wie, maar heb hier heel hard voor moeten werken en sparen.
Maar toch zijn er jammer genoeg veel jaloerse mensen die het me niet gunnen!
Jaloezie is een raar ding !Jaloezie is een raar ding,dat ze de mense toch eens gunnen waar ze recht op hebben .je zal je porsche toch ook maar verdiend hebben door hard te werken.maar spijtig genoeg denken de meeste niet zo.
Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
Hangt ook een klein beetje van het soort beroep/bedrijf af.
Ik vond het in mijn branche dat het niet kon.
Kwam veel bij inkopers en projectleiders van grote bedrijven.
Ik vond dat mijn onderhandelingspositie dan zwakker zou zijn.
Te gierig voor een procentje extra korting maar wel een dikke P rijden.
T.o.v. je personeel idem dito.
Eigenlijk raar, wan mijn dagelijkse auto destijds was dubbel in prijs t.o.v. de P die ik nu heb.
Niemand stoorde zich daaraan, maar toch….
Nu ik geen personeel en afnemers meer heb ben ik zo vrij als een vogeltje dus staat er een PIk heb eerder toch ook negatieve ervaringen met het vertoon van de P. In mijn professionele omgeving is er niemand van op de hoogte met wat’k van P’s heb of doe. Ben er al op gewezen geweest in het verleden dat’k er moest mee oppassen. Jaloezie is een grote pest.. Ik pronk er nergens mee. Enkel m’n direkt privé omgeving weten wat’k met auto’s doe en wat ze voor mij betekenen.
Maar dat is één van de redenen waarom nu de 993 cabrio toch voor de bijl gaat. Met m’n alfa gasbom cabrio kan ik al eens gaan werken zonder iemand tegen de schenen te stampen.
Ikzelf snap de mensen er niet in, ik kijk alleen maar m’n ogen uit m’n kasten :popcorn: als’k iets mooi’s zie passeren en de man/vrouw (meestal dan van de man :D) in kwestie kan het maar hebben..
Ik ben ook zelfstandig in de bouwsector, en als ik op klanten bezoek moet voor een offerte of eind factuur durf ik ook wel meet mijn P te gaan, al hebben er al verschillende mensen (vrienden en kennissen ) mij dit afgeraden maar ik veeg daar vierkante mijn voeten aan.
al denk ik wel dat het een verschil maakt met welk type P je daar toekomt
deze van mij is nu 964 bijna oldtimer ik word daar eerder positief op aangesproken dan negatief ( toch in het gezicht)
mocht ik daar met een 997 aankomen dan denk ik idd dat er meer jaloezie zou zijn.De mensen zullen toch altijd iets van denken
bv kom je bij je klanten met een versleten of goedkope wagen gelijk welk merk dan zijn er altijd die zullen denken van “Oei die heeft niet veel werk want hij kan hem geen deftige wagen aanschaffen ” dus het zal wel een slechte zijn.
kom je daar dan met een dure wagen dan denken ze van “Oei die verdient ze goed hij zal wel duur zijn ”wat je ook doet reactie zal je altijd hebben
Over Big Brother. Als klanten/prospects een studie van je maken, nou ja, so be it, dan zullen ze wel interesse hebben. Als de fiscus er een studie van maakt, dan is dat zonde van hun tijd. Die tijd kunnen ze beter gebruiken om boeven te vangen.
Maar als criminelen er een studie van maken, dan vind ik dat een stuk minder. Ik let toch ook altijd op wat er op m’n staart zit, of je niet wordt gevolgd ofzo, door stille dan wel foute gasten of gewoon klevende idioten. Ik parkeer ook uitsluitend in het zicht, verlies um bijna nooit uit het oog, of hij moet wel erg zeker staan. Zelfs vandalen krijgen nauwelijks de kans. Ook parkeren met dwarse wielen op stuurslot met de neus richting muur, dat ze hem dus niet even makkelijk oppikken en wegslepen met de voorwielen omhoog.
Ik wil jullie hier ook graag m’n bolide van binnen en buiten laten zien, omdat jullie soortgenoten zijn en het toch een bijzonder autootje is, en omdat jullie ook last van resonerende hartkleppen hebben als je vette foto’s van knappe bolides ziet. *luv
Maar als ik daarbij de nummerplaten blur dan is er toch niet zoveel Big Brother gevaar cq. aan de hand?
Iets waar alleen jij kan over oordelen.
Is afhankelijk welke sector, de ene ziet het als een teken van een goed draaiende zaak, de rest (99%) is gewoon jaloers…..Persoonlijk zeer zeer zeer slechte ervaringen er mee!!!
Wees ook voorzichtig wat je hier neerpent!!! Terug uit eigen ervaring, het kan je zuur opbreken wees gerust (en dan moet je nog niet overdrijven)!De kunst is eigenlijk om het jezelf niet aan te trekken.
Net nog met een klant, zelfstandig reclamebureau, het er over gehad.
Man is zelf een Porsche rijder (uitzondelijk, zwijg anders in alle talen) en heeft al zijn grootste klanten gewoon de vraag gesteld of het hen zou storen indien hij met de Porsche aan zou komen rijden.
4/10 heeft de samenwerking beëindigd……P komt nooit voor de zaak, nooit een vermelding ernaar en tochword ik door klanten er gewoon over aangesproken, Big Brother!!
Betekend dit dat je de 911 gaat bijhouden? 😀
Of ga je achtereen met je boot voor”varen” bij klanten? :sarcastischAls je even de zoekfunctie gebruikt had, dan had je dit gevonden. 😉
https://porscheforum.be/forum/38-zeverhoekje/120626-porsche-prestige-poen-of-passie?limitstart=0
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.