Dilemma…

  • Maker
    Discussie
  • Stel:

    Jullie hebben dit:

    een ’73 911 2.7 S, originele kleur: Lichtgeel.

    en een budget van 8000€.

    Optie 1:
    RS Replica van maken
    (kosten kit 2800€; gardebou’s, koffer en motorklep en bumpers)
    Wagen wordt dan toch beter terug in de originele kleur gezet omdat
    bijna de helft van de carosseriedelen vervangen worden
    (kosten herspuiten: 2500€)
    Overige kosten: ???

    Optie 2:
    964 look houden en verder uitbouwen, perfectioneren en technisch
    aanpassen.
    (Velgjes, ophanging, ….)

    Optie 3:
    Terug ombouwen naar origineel
    (kosten???)

    😕

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • ik heb twee polyester 964 achterbumperhoeken liggen, die mogen samen weg voor 75 euro (beetje schuurwerk nog aan), dan moet je enkel nog een middenbalk zoeken, btw, ik heb ook de originele aluminium achterbinnenbumper liggen.

        Heb weer een kleine variatie bedacht,
        ga onder het motto ‘dare to be different’
        7 en 9J 16′ fuchs monteren, met de carrera rs-striping en
        blauwe of rode kleur uit ’73, met ducktail.
        De rest blijft dus 964, ga dan wel een poly 964 achterbumper
        moeten zoeken 🙂

          Ik heb deze bumpers zoals op je afbeelding (ruf?) op mijn wagen staan met de whaletail spoiler. Brede kont met die bumper en spoiler is 😈 😈 😈

            Na dat te weten zou ik ook de RS replica kiezen 🙂

              We zijn gisteren tot de constatatie gekomen dat de klep en gardebous
              wel mooi oplijnen, ‘t is de bumper en rubber die er scheef onder hangen 🙂
              Langs de andere kant, voorbumper is poly en achterste nog de originele,
              maar deze begint te vervormen door de warmte van de einddemper 😕
              Dan kan ik er beter 2 poly RS-lookalikes onder hangen 🙂

              Velgjes moeten alle herlakt en bijgewerkt worden en vooraan moeten
              er nog nieuwe banden opkomen, dan kan ik beter al eens beginnen
              denken aan fuchs, al dan niet repro 🙂

              Van de achterlichtjes is er eentje met een barstje in, en als ik er de
              rs bumpers onderhang moet ik toch terug originele units plaatsen, die
              dan beter passen omdat de lichtpotten van een 964 niet mee zijn
              overgelast 🙂

              Achterklep was niets mis mee, maar kan ik nog altijd verkopen en
              een poly ducktail ophangen of een whaletail.

              Volgens mij is dit met m’n vakantiegeld wel haalbaar, spuitwerk
              uitgerekend natuurlijk, maar de bumpers moesten toch zowieso
              bijgespoten worden owv parkeerschades 🙂

                ik zou een kleinder budget spenderen om hem wat “perfect” te zetten… voorste klep sluit precies niet mooi meer aan enz…

                verder er niet teveel aan veranderen… zou zonde zijn als hij 4 jaar geleden pas onderhanden genomen is…

                  Het heeft even geduurd maar we hebben een
                  gulden middenweg gevonden 😀
                  Maar dan met gewone whaletail of ducktail, ga ik nog
                  even over slapen 😀

                    Verkopen die Celica!

                      Verkoop de Celica maar 🙂

                        Daar heb je ook weer een punt. De wagen is 4 jaar geleden compleet
                        opgemaakt geweest (nieuwe bodemplaten, herspoten, interieur
                        en hemel opnieuw overtrokken, 3.2 ingebouwd) en heeft sindsdien amper meer
                        gereden omdat het de ‘zoveelste’ wagen van de carossier was…
                        (slechts 5.000km’s op 4 jaar tijd)
                        Moet in principe enkel m’n velgjes (borduurschade) en een voorste vleugel herspuiten
                        omdat daar wat roestpokjes opzitten.
                        Voor het werk aan de onderdorpels moeten normaal gezien geen delen
                        van de carosserie herspoten worden.
                        Het overige werk aan de wagen moet op een maand tijd opgelost kunnen
                        worden (remmen, schokdempers, electra en motorinbouw verder afwerken).
                        Vind beide modellen even mooi, maar had nu plots een budget beschikbaar
                        dat de vraag in me opkwam van “why not?”
                        Of zouden jullie gewoon die celica houden, en de porsche voor erbij 😕
                        Lap, weer een dilemma meer 😆 🙁

                          U vraagt: U krijgt mijn mening 😉
                          Is de wagen momenteel niet te mooi om al deze kosten te doen?
                          Op de foto ziet ie er toch zeer goed uit.
                          mocht er nu schade zijn of roest en je moet toch herspuiten dan pas zou ik mijzelf deze (moeilijke) vraag stellen.
                          Ieder model heeft volgens mij een bepaalde uitstraling: een 2.7 RS-look of een 964… met geen enkele is er volgens mij iets mis 😉

                            Deze groene RS van FG is een replica. Het was origineel een grijze 3.2 die perfect gerestaureerd was maar Filip wou opeens een RS look. Trouwens die groene RS past perfect naast zijn later aangeschafte 997 GT3 RS 😉

                              Qua street credibility kan die Beerens RS het wel schudden inderdaad 😳

                                Tiens, ik heb voor de deur bij FGPorsche onlangs een mooie RS gezien (zie mijn gallery) – wel origineel?

                                Toch gestemd op optie 3

                                Mijn 911S van ’77 heeft ook een breder kontje gekregen onderweg, met dan de 16×7 en 16×8 fuchsen ipv de originele 16×6 en 16×7
                                en dat staat prima.
                                Ik laadde even wat achter- en zijaanzichtjes in mijn image gallery als voorbeeld.
                                Voor de rest is mijn 2.7S origineel op een Carrera striping na.
                                (Vooral de Sienna metallic kleur en Cork interieur zijn onmiskenbaar seventies, mét hoogpolig tapijt uiteraard 8) )

                                Qua rijplezier heeft 4S gelijk, inderdaad niet te laag leggen.
                                De mijne staat intussen ook terug iets hoger op zijn poten, anders moesten de wielkasten worden uitgerold, wat ik uiteindelijk niet vertrouw.
                                Met verstelbare Koni’s, heb je volgens mij 3 hoogtes om uit te proberen.
                                Wel laten uitlijnen na elke hoogte-aanpassing of je eerste serieuze bocht is met de billen dicht! 😯

                                Tof project, ben benieuwd wat het wordt!

                                  + km’s 😯

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.