dilemma

Home Forum Porsche Talk dilemma

• Maker
    Discussie
  • beste allen,
    al sedert 2006 (lezend) lid van dit forum en sedert 2011 eigenaar van mijn jeugddroom, een 993 turbo. Jammer genoeg kan ik wegens fysiek probleem er heel erg weinig mee rijden (nog geen 2000km sedert ik hem heb), laatste jaar enkel heen en weer naar de keuring. Nu heb ik een mooi bod ontvangen met als resultaat twijfel, slapeloosheid, buikpijn …

wat doen?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Sterkte en vooral veel beterschap!!!

kogel is door de kerk. (voorlopig) porscheloos. bedankt voor alle raad en aanbiedingen. en het is aan een medeliefhebber.

Wisselen met mijne 964 Targa tiptronic :sarcastisch

Wat deepee hierboven schrijft is inderdaad niet te verwaarlozen. Als je een dergelijk dilemma hier op het forum post, dan ga ik ervan uit dat je een liefhebber bent en jouw wagen je nauw aan het hart ligt. Je wagen dan verkopen aan een handelaar of iemand die er enkel op uit is om hem door te verkopen voor meer, gaat meer pijn doen op termijn dan hem in je garage te laten staan en er niet mee te kunnen rijden! Zelfs al is het een mooi bod, dat ben je zo vergeten als je vervolgens “jouw” wagen van hier naar daar ziet verder verkocht worden … Dus als je toch beslist hem te verkopen, doe het dan aan iemand waarvan je het gevoel hebt dat hij er plezier aan gaat beleven zoals jij het hebt gedaan (of voor ogen had).

Succes met je beslissing.

de eeuwige slingerbeweging tussen hart en ratio … mijn verstand zegt dat het slechter is voor een auto om stil te staan dan hem (door iemand anders) te (laten) rijden. maar als je verkoopt heb je ook een grote kans dat zo’n waardevolle auto nauwelijks buiten gaat komen.
              ik kan je nog maar één advies geven: als je ooit beslist om te verkopen, zorg dat hij naar een liefhebber gaat en niet een handelaar.
              de 80-jarige man waar ik de E-type van kocht heeft een soortgelijk proces doorgemaakt. is zelfs voor de verkoop eerst samen met zijn vrouw in mijn garage komen kijken. ik heb een auto gekocht en er nog vrienden voor het leven bij gekregen.

” heel erg weinig mee rijden” is voldoende om hem lekker te houden. Nooit meer rijden = verkopen. Geen twijfel mogelijk! :first:

ken

ai dat is minder natuurlijk Dierix, hopelijk ben je vlug terug beter zodat je terug kan genieten van alles en nog wat!!

ik zou de wagen niet verkopen, als het financieel toelaat om de wagen te houden, hou hem dan bij, want je gaat er later spijt van krijgen denk ik…
                  ik ken je hele verhaal niet, maar ergens sluit ik mij ook wel aan bij Wes-RS zijn stelling.

nog even over slapen en daarna de juist knoop doorhakken…

Klopt, je kan (waarschijnlijk) meer krijgen als je hem langer laat staan. Maar waarom zou je? Je leeft nu, en het geld wat je er nu voor krijgt, kun je nu gebruiken. Om eventueel een andere droom waar te maken of je leven comfortabel(er) te maken. Je beperking zorgt al voor pijn en last genoeg. Elke dag naar een onbereikbare droom kijken (het rijden in je P) moet bijna even ondraaglijk zijn dan er één willen maar niet kunnen betalen. Ik deed hem weg, met pijn in het hart uiteraard, maar deed met het geld andere leuke dingen. Dingen die je wel kunt, waar je wel van kan genieten.

Maar wij kunnen enkel onze ideeën geven. De zware beslissing zul je zelf moeten nemen. En daar wens ik je graag heel veel succes mee. Daar bovenop wens ik je nog meer beterschap, en als beterschap niet mogelijk is, zo veel mogelijk minder leed.

roy

Zou hem ook houden als het financieel mogelijk is.
                      Heb er vorige maand 1 zien gaan voor 160.000 euro met 24.000 km op de teller.
                      En die is nog niet aan zen maximum wss.

maar het is natuurlijk jouw eigen keuze 😀

Als je het bekijkt als belegging, bijhouden, zullen enkel stijgen, zeker die geen km maken (tot een bepaald punt)! Maar bon, als je een waanzinnig aantrekkelijk bod hebt gekregen, waarmee je een andere droom kan waarmaken….spijt krijg je niet van de dingen die je doet maar van de dingen die je laat! (Uitdrukking van een klokken buddie)

Mmm, das inderdaad een dilemma :think:
                          Aan de ene kant zou ik je zeker aanraden om hem te houden. Je bent de eigenaar van de droom van vele mensen hier op het forum, mensen die er soms gewoon het geld niet voor hebben om dit aan te schaffen. Ik kan me voorstellen dat er aan deze auto een stevig prijskaartje vasthangt. In die optiek bezit je iets uniek, iets wat ik niet geneigd zou zijn om weg te doen.
                          Maar aan de andere kant begrijp ik je twijfel om je P toch van de hand te doen. Als je fysiek beperkt bent en haast nooit de kans krijgt om te genieten van de aanvankelijke reden van je aankoop, namelijk de sensatie van het rijden, blijft er buiten het zicht niet veel meer over om van te genieten. En ik denk niet dat je warm wordt van hem elke dag in je garage te zien staan.

Niemand kan je raad geven over de beslissing die je zou moeten nemen. Die knoop moet je zelf doorhakken.

Ik kan je gewoon zeggen dat ik geen auto koop om in de garage te zetten en er elke avond met pijn in het hart naar te kijken… Veel succes met je beslissing :up:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.