Dilemma: GT3RS of niet….

Home Forum Porsche Talk Dilemma: GT3RS of niet….

• Maker
    Discussie
  • Mannen,

Zit met een serieus dilemma… Heb verleden jaar in april een GT3RS besteld bij een Porsche garage in Duitsland.
    Heb nadien de garage talloze malen geherlanceerd om te vragen wat de status was.
    Altijd was het antwoord “We hebben nog geen antwoord, niet positief en niet negatief”… Dacht echt wel dat ze met mijn voeten aan het spelen waren….

Vandaag uiteindelijk uitsluitsel gekregen: ik kan een GT3RS hebben; enige voorwaarde is dat ik de wagen minstens 12 maand in mijn bezit hou.
    Nu is het wel zo dat, doordat ik nooit echt uitsluitsel kreeg, ik ondertussen andere projecten (lees vastgoed) heb opgestart…

En nu dus mijn dilemma: uiteindelijk de GT3RS nog laten komen of niet …. Zelfs hem 3 maanden houden en er op die tijdsspanne van genieten zit blijkbaar niet tussen de opties …. 🙁 🙁

Iemand interesse in een bestelbon voor een GT3RS? :engeltje: :engeltje: :engeltje:

Greetz,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • het verschil tussen theorie en praktijk. wie wint de sprint ?? de GT-R met 542 PK en 4WD of 911 GT3 RS met 493 PK en PDK

zo zie je maar wat het gevolg van lucht verkopen is, niet iedereen die veel geld heeft is zot :loser:

http://www.leboncoin.fr/voitures/923105582.htm

Ze beginnen te zakken
          In de USA heeft er een zijn prijs laten zakken van boven de 300k naar 240k
          Staan er wel een pak bij handelaars blijkbaar

[quote=”DST” post=230780]
            Food 4 thought: waarom maakt Porsche geen onbeperkt aantal R’s en vragen ze er 250.000 euro voor?[/quote]

(Mijn opinie, met geen gegarandeerde zekerheden)

Om op jouw vraag te antwoorden:
            1. Omdat Porsche niet af wil gaan
            2. Omdat mensen dom zijn

Je geeft eigenlijk zelf het perfecte voorbeeld.
            Stel dat ze de R ongelimiteerd uitbrengen en ‘m met veel bombarie aankondigen voor 250K, om er dan maar een handvol van te verkopen…
            Kan je beter je prijs iets realistischer houden en ze erom laten vechten, zo ben je succesvol én verdien je meer want je verkoopt tenslotte meer wagens en je hebt dus ook meer inkomsten achteraf 💡 Moesten ze het op “jouw” manier doen dan zou de commentaar zijn “Bij Porsche hebben ze ‘t hoog in hunnen bol. Zoveel geld, voor een striping en een handbak, ze maken heel de markt kapot voor de liefhebbers” Zie je ‘t probleem? Doen ze ‘t ene, ze krijgen commentaar, doen ze ‘t andere ze krijgen weer (andere) commentaar.
            Hang ergens een nummer op en mensen k*kken in hun broek. Ik heb de Jubi gekocht omdat hij me 100% aanstond, niet omdat hij gelimiteerd was. Terwijl ik dit typ kijk ik op een schaalmodel van een Mercedes vrachtwagen in de Gulf livery, daar staat netjes op “Limited edition : 1000 pieces”. Ja, en dan? ‘t Is een speelgoedautootje…
            De Jubi, imo, was toen een koopje, je kreeg veel extra en hij kostte in verhouding bijna niets extra, ‘t was dan ook om 50 jaar 911 in de verf te zetten en zoiets doet me dan weer wél iets, maar of hij nu gelimiteerd was of niet…

Anyway, ik ben fan van al de speciallekes, gelimiteerd of niet :respekt:

[quote=”Mushroom” post=230772]Ha bon :sleep:
              Dan vraag ik me af wat ze met die laatste 73 stuks gaan doen :mrgreen:

Zoals ik hier jaren geleden al zei: wil je een gelimiteerde versie: bestel dan eender welke nieuwe Porsche in PTS kleur. Dan heb je een gelimiteerde oplage van 1 exemplaar, je bent er dan ook nog eens met 5k extra ofzo vanaf :up:
              Oja, en handbak natuurlijk, er moet iets te rijden blijven ook hé? Instant klassieker! :salut:[/quote]

1.
              Deze 73 stuks werden eerst aangeboden aan de mensen welke net achter het net gevist hadden bij de 918 (gisteren nog vernomen van Porsche sales manager).

2.
              PTS is eveneens een blackbox, niemand weet wanneer deze opengaat, welke kleuren al dan niet aanvaard zullen worden en wanneer deze terug sluit. Van 1 model weet ik dat de PTS-window voor heel de order & productie cyclus slechts 5 dagen opengestaan. Dus ook niet zo evident blijkbaar. Tenzij je in Duitsland wat connecties hebt, dan gaan er af en toe wat deuren open.

Daarnaast is er toch een verschil tussen genummerde reeksen en beperkte oplages zoals de GT3RS & GT4 e.d.
              GT4 is blijkbaar 3 keer uitverkocht geweest, maar ze hebben telkens besloten er wat bij te maken.
              En of de specs upgrade performance gericht dan wel marketing (wat specifieke opties) geïnspireerd is. De R zit volgens mij duidelijk in de eerste categorie, de 50jahre eerder in de 2de categorie.

Food 4 thought: waarom maakt Porsche geen onbeperkt aantal R’s en vragen ze er 250.000 euro voor?
              Mogelijks werd de auto dan minder gehypt en zelfs minder gekocht, maar dan hadden de liefhebbers wel een kans en zouden we deze wagens misschien eens op straat tegen komen.

Ik zelf had graag een R gehad. Misschien zelfs 200k voor bij elkaar gespaard 😕
              Zou hem dan nog dagelijks gereden hebben ook. :happydance: (allez als het goed weer was)
              Bij 250k zou ik gedacht hebben, bwa te duur en 0.0 frustratie gehad hebben…. 😐

:up: ik koop ne Porsche om mee te rijden en/of er aan te prutsen.
                Voor de rest ben ik blij dat er kapitaalkrachtige mensen zijn die een specialleke kunnen kopen en er mee rondrijden zodat ik hem kan bewonderen zonder dat mijn bankrekening kreunt. (En die kreunt snel hoor :mrgreen: )
                Ieder zijn ding maar mij zal het worst wezen of iets gelimmiteerd is of niet. :first:

Ha bon :sleep:
                  Dan vraag ik me af wat ze met die laatste 73 stuks gaan doen :mrgreen:

Anyway, als je dan toch al weet dat P de ene speciale serie na de andere gelimiteerde versie uitbrengt, wat is dan ‘t probleem? De 997 Speedsters stonden jaren erna nog nieuw te koop, de 997 Sport Classics idem, de 50 jahre Jubi 991 kon je een jaar na datum ook nog steeds nieuw hebben. Etc…
                  X hier op ‘t forum schrijft zich zotweg in voor een GT3RS en hij heeft er eentje…
                  Allezja, ik zie het probleem niet.
                  We weten ondertussen toch dat ze bij Porsche altijd allemaal al “uitverkocht” zijn, zelfs alvorens ze het nieuws bekendmaken over hun zoveelste nieuwe speciale gelimiteerde niet te missen versie?
                  Zoals ik hier jaren geleden al zei: wil je een gelimiteerde versie: bestel dan eender welke nieuwe Porsche in PTS kleur. Dan heb je een gelimiteerde oplage van 1 exemplaar, je bent er dan ook nog eens met 5k extra ofzo vanaf :up:
                  Oja, en handbak natuurlijk, er moet iets te rijden blijven ook hé? Instant klassieker! :salut:

:think: je kon idd op een 991R intekenen op voorwaarde dat die naast een 918 spyder in je garage kon staan.

porsche zit in een pijnlijke spagaat en blijft zich met zo’n akties als luxemerk profileren in het hogere segment, maar kan financieel niet zonder de massaverkoop van z’n basismodellen. .

kijk eens waar MB stond in de jaren 90 en waar ze nu bengelen; Yotota heeft het anders aangepakt met Lexkus, gevolgd door zowat alle andere Aziatische automerken.

En daarom maakt Porsche de markt net NIET kapot.
                      Liefhebbers en insiders weten wanneer zo’n model uitkomt, iedereen kan er op intekenen en als je wil kan je er iets op verdienen eens hij geleverd is. Die met de dikke portefeuilles die hun buur gezien hebben met een “gewone” Porsche en persé ietsje meer willen dokken dan wel af :up:

Prijs op de site van Porsche zelf voor ne 991R 193.900€, diene gast heeft ne behoorlijke marge genomen :wtf: :wtf: :wtf:

Euh, arme zotten al zeker niet :think:

Rijke zotten ook niet; die steken ze weg in de hoop er binnen de kortste keren 1 Mio € van te maken :what:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/porsche-911r-991r-weiss-rot-2016/434226277-216-4304

F@ckers :bounce: :what: :what:

Van dees krijgt ik het vliegend

Het is waar Porsche zelf maakt de markt kapot
                            Bouwen ze de ultieme rijders auto
                            Maar ja, welke zot gaat er nog mee rijden
                            :puke:

Voor diegene die er nog ééntje willen kopen, er staan er nog 43 te koop op Mobile.de alleen al en er komen er wekelijks wel enkele bij :salut: :salut: :salut:
                              @ Plumber :up: :up: :up: als je hem koopt!!!

Pol

Ik geef JV gelijk, als je als klant niet meer als klant bekeken wordt zou het voor mij ook niet meer moeten. Hoe graag ik ook iets zou hebben het zou een neen worden.

[quote=”911cabriog50″ post=230628]zalig :happydance: en vergeet je duim dan niet op te steken :up:

als het Porschevirus (passie) er enkel is wanneer er grof geld mee te verdienen is, dan stel ik mij daar toch vragen bij :think: heeft dan niks met liefde voor het merk te maken, just my 2 cent[/quote]Ik geeft dat gerust toe. Ik heb al een fortuin aan wagens uitgeven (944 cabrio – 928S4 – 964 carrera 4 – 930 turbo – 964 carrera 2 – 968 – 996 4S – panamera en nog een veelvoud van andere merken) maar dit is nu voorbij. Als ik nu een Porsche koop dan is het om er centen aan te verdienen. Maar het moet geen Porsche zijn. En zoals het nu er aan toe gaat is bijna elke aankoop een garantie op winst. Maak ik mij daar populair mee? Waarschijnlijk niet. Maar dan is het maar zoals elke autohandelaar en hobbyist in oudere wagens doet 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.