Dilemma: GT3RS of niet….

Home Forum Porsche Talk Dilemma: GT3RS of niet….

  • Maker
    Discussie
  • Mannen,

    Zit met een serieus dilemma… Heb verleden jaar in april een GT3RS besteld bij een Porsche garage in Duitsland.
    Heb nadien de garage talloze malen geherlanceerd om te vragen wat de status was.
    Altijd was het antwoord “We hebben nog geen antwoord, niet positief en niet negatief”… Dacht echt wel dat ze met mijn voeten aan het spelen waren….

    Vandaag uiteindelijk uitsluitsel gekregen: ik kan een GT3RS hebben; enige voorwaarde is dat ik de wagen minstens 12 maand in mijn bezit hou.
    Nu is het wel zo dat, doordat ik nooit echt uitsluitsel kreeg, ik ondertussen andere projecten (lees vastgoed) heb opgestart…

    En nu dus mijn dilemma: uiteindelijk de GT3RS nog laten komen of niet …. Zelfs hem 3 maanden houden en er op die tijdsspanne van genieten zit blijkbaar niet tussen de opties …. 🙁 🙁

    Iemand interesse in een bestelbon voor een GT3RS? :engeltje: :engeltje: :engeltje:

    Greetz,

    Plumber

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • [quote=”plumber” post=230626]Mij hebben ze nooit van het kastje naar het muurtje gestuurd moet ik eerlijk zijn.

      Het enige wat mij wel verbaasd heeft is de onverschilligheid.
      Je bestelt een wagen van meer dan 200.000€. Ze doen zelfs niet de moeite om je één keer per maand of om de 2 maand een tussenstatus te geven (zelfs niet via mail).
      Ik ben het telkens geweest die een tussenstatus moest vragen en doordat het nooit een “OK, je kan er één hebben” was, was het voor mij duidelijk dat het een “neen” ging worden. Zeker na bijna een jaar…. Tot het verassende nieuws verleden week dus….

      Het is wel zo dat ze de “gewone” Porsche liefhebber aan het nekken zijn. Neem nu de 911 R. Pracht machine maar wie kan dat in godsnaam nog betalen (als je er al één kan vastkrijgen van de 991 gemaakte…) :engeltje:

      Bij mij is het Porsche virus zeker nog aanwezig, k’zal JV wel de één of andere dag voorbijsteken met mijne middenklasser :driver:

      Greetz,

      Plumber[/quote]Zo voelde ik het ook aan. En pas op de 991R vind ik dan wel subliem. Maar die prijs en dan hun exclusiviteit doen veel mensen walgen. Mensen die jaren Porsche liefhebber zijn geweest en er meerdere gehad hebben of nog hebben. Plus dat je in garages aanzien wordt als nummer zoveel die ze graag zouden pluimen.En sorry plumber maar ik zeg gewoon hoe ik het denk. In het verleden dacht ik niet twee maar honderd maal na en hield dan mijn mond. En als ik je zie voorbijsteken dan zal ik wel de kwijl van mijn mond vegen. Maar ik vind het gewoon te veel geld om er in te steken (en ja als het is om met een mooi extra bedrag te verkopen dan zou ik direct JA zeggen. Maar kopen om te houden en mee te rijden, neen niet meer aan mij besteed.

      in ieder geval als je hem zou kopen dan wens ik je zeker veel rijplezier 😉

        +1

          +1

            zalig :happydance: en vergeet je duim dan niet op te steken :up:

            als het Porschevirus (passie) er enkel is wanneer er grof geld mee te verdienen is, dan stel ik mij daar toch vragen bij :think: heeft dan niks met liefde voor het merk te maken, just my 2 cent

              Mij hebben ze nooit van het kastje naar het muurtje gestuurd moet ik eerlijk zijn.

              Het enige wat mij wel verbaasd heeft is de onverschilligheid.
              Je bestelt een wagen van meer dan 200.000€. Ze doen zelfs niet de moeite om je één keer per maand of om de 2 maand een tussenstatus te geven (zelfs niet via mail).
              Ik ben het telkens geweest die een tussenstatus moest vragen en doordat het nooit een “OK, je kan er één hebben” was, was het voor mij duidelijk dat het een “neen” ging worden. Zeker na bijna een jaar…. Tot het verassende nieuws verleden week dus….

              Het is wel zo dat ze de “gewone” Porsche liefhebber aan het nekken zijn. Neem nu de 911 R. Pracht machine maar wie kan dat in godsnaam nog betalen (als je er al één kan vastkrijgen van de 991 gemaakte…) :engeltje:

              Bij mij is het Porsche virus zeker nog aanwezig, k’zal JV wel de één of andere dag voorbijsteken met mijne middenklasser :driver:

              Greetz,

              Plumber

                Toch wel gek dat je dan hier op het forum blijft JV als je virus volledig verdwenen is … (dit is geen verwijt, gewoon een opmerking)

                  [quote=”plumber” post=230514]Heb inderdaad al veel aanvragen gekregen… ben echter midden van de week door griep geveld en het is mijn eerste dag dat ik mij terug wat beter voel… Ik hou alles nog wat in beraad.
                  Mijn wens is uiteraard om de GT3RS te behouden. Het is voor mij nooit uit speculatie geweest dat ik de wagen besteld heb…
                  Alleen had ik niet gedacht dat dit alles zo lang ging duren. Wat mij betrof was de productie van de GT3RS al lang gestopt maar dat is dus blijkbaar niet zo….

                  To be continued dus….[/quote]Ook weken tot maandenlang mee bezig geweest en van het kastje naar de muur gestuurd. Zelfs op een moment veel mondelinge beloftes gehad. Anderen die ik ken hadden gelijkaardig voor. Op het einde was het een groot circus geworden en sommigen hebben zelfs zwaar gedegouteerd hun huidige Porsche weg gedaan. Het Porsche virus was verdwenen.

                  En als ik het nu bekijk : sorry plumber maar de GT3RS zegt mij niet meer dan een gewone middenklasser (maar zeg het, Porsche virus is volledig maar dan ook volledig verdwenen)

                  ken

                    moest ik het kunnen, zou ik de GT3 RS houden

                    bij de voorstelling van de 991 MK2 in Brussel, stond er eentje in de garage, in het lava oranje, beestige wagen!!!

                      Heb inderdaad al veel aanvragen gekregen… ben echter midden van de week door griep geveld en het is mijn eerste dag dat ik mij terug wat beter voel… Ik hou alles nog wat in beraad.
                      Mijn wens is uiteraard om de GT3RS te behouden. Het is voor mij nooit uit speculatie geweest dat ik de wagen besteld heb…
                      Alleen had ik niet gedacht dat dit alles zo lang ging duren. Wat mij betrof was de productie van de GT3RS al lang gestopt maar dat is dus blijkbaar niet zo….

                      To be continued dus….

                        ik (helaas mijne bruine kan het niet trekken) nog niet :mrgreen:

                          Ik ben nu wel benieuwd hoeveel mensen Plumber al gecontacteerd hebben om de RS over te nemen :mrgreen:

                            Plumber, je hebt pm

                              [quote=”Sensa911″ post=230285]Ik sprak enoge tijd geleden met een directeur van Porsche Italia. Ze waren toen bezig met de laatste leveringen van de 918. Ook ik stelde de vraag aangaande de speculatie en het doorverkopen van de auto’s vlak na de aankoop. Hij vertelde mij dat ze het wel vragen, maar het niet controleren en er ook niet van wakker liggen.

                              Waarom een klant die gelukkig is met zijn aankoop en verkoop het leven gaan moeilijk maken?? Die kopen de volgende keer niet meer![/quote]

                              Voila, ik zou er ook niet van wakker liggen, tenslotte staan er al zoveel te koop, nieuw en met weinig kms, die zijn ook initieel door iemand gekocht hé, en in dat geval zouden ze er verkoop aan niet off dealers moeten vantussen gegooid hebben ook…

                              Bij Ferrari blazen ze graag hoog van de toren dat je al bepaalde types Ferrari moet gehad hebben eer je een specialleke mag kopen maar bij Porsche zijn ze gelukkig zo ver nog niet.

                              Ik zou hem laten afkomen, maar anderzijds begrijp ik uw situatie want ik ga misschien in hetzelfde schuitje zitten maar dat weet ik nu nog niet. Maar ik heb het indertijd bekeken als een sowieso ‘win’ geval, enerzijds ga ik hem hebben en houden, kan ik hem op die moment moeilijk betalen omdat ik in een grotere dan voorzien investering zit dan laat ik hem afkomen en verkoop ik hem direct door met een pak winst (maar als liefhebber wringt dit wel, I know). Da’s mijn gedacht…

                                de dealer die de RS verkoopt onder voorwaarden kan zonder probleem kijken waar de auto op onderhoud gaat in hun dealernet en waarvoor. meestal wordt niet alleen een verbod op doorverkoop bedongen, maar ook een verplichte inschrijving.

                                dus periodiek een paar chassisnummers intikken kost 5 min tijd. dan FF aan je collega vragen aan wie er gefactureerd is dat kost evenveel moeite en overtreders op een zwarte lijst zetten bij dwieteren is zo gebeurd.

                                maar er zijn hier al verschillende forummers beter af geweest voor hun aankoop bij een garage in het buitenland en het lijkt meer op een trend dan een éénmalig geval.
                                volgens mij kunnen ze dus beter wakker liggen van een vlucht van kapitaalkrachtige kopers naar het buitenland dan bannen van één klant die contractbreuk pleegt.

                                  Ik sprak enoge tijd geleden met een directeur van Porsche Italia. Ze waren toen bezig met de laatste leveringen van de 918. Ook ik stelde de vraag aangaande de speculatie en het doorverkopen van de auto’s vlak na de aankoop. Hij vertelde mij dat ze het wel vragen, maar het niet controleren en er ook niet van wakker liggen.

                                  Waarom een klant die gelukkig is met zijn aankoop en verkoop het leven gaan moeilijk maken?? Die kopen de volgende keer niet meer!

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.