Dilemma

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Dilemma

• Maker
    Discussie
  • Een kennis van mij doet zijn 964 C4 weg met nog geen 90.000 KM op.
    De wagen is zeer goed in orde en ik ken de geschiedenis ervan.

Aangezien ik van plan ben om binnen een klein jaar de P als dagelijks vervoermiddel te gebruiken lijkt me dit een geschikte wagen.

Nu komt het eigenlijk een beetje te vroeg en zou ik mijn huidige 911S moeten verkopen 😥 Tja, kwestie van financies hé
    Ik had deze eigenlijk graag bijgehouden gezien de uitzonderlijke staat van de wagen. Zo ga ik echt niet snel terug één vinden…
    Wie hem al gezien heeft, op een rit of zo, zal dit zeker kunnen beamen.

Als ik nog een jaartje wacht kan ik waarschijnlijk gewoon een andere 911 (3.2 of 964) bijkopen als daily driver en de huidige gewoon bijhouden. Gezien deze jaarlijks bijna niets kost aan taks & verzekering een leuke “spare” 911 😉

Binnen één week ga ik de 964 eens goed keuren en testrijden… dus heb nog effe tijd om er eens goed over na te denken

Dus moest er iemand interesse hebben in de mijne mag hij steeds eens komen kijken maar ik kan wel nog niet beloven of ik hem echt ga wegdoen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
    • Met het nieuwer systeem was het niet mogelijk de ABS uit te lezen. Motor was geen probleem.
      Na wat opzoekwerk moet je dus blijkbaar de Hammer gebruiken om de ABS uit te lezen…

Dus ben ik op zoek naar iemand met een hammer… die werkt 😉

Dan zal je toch eens moeten kijken naar de pompjes, normaal gezien is die echt heel soepel hoor maar ik zal je hier nog wel eens zien en dan zal ik ook eens een kijkje nemen. En nee wij hebben een Piwi deze is iets recenter, die Hammer hebben wij ook maar ik denk gehoort te hebben dat hij niet goed meer werkt dus ik moet hem eens binnen sturen

[quote=”RSR”:3hm40ono]Alle gefeliciteerd met je aankoop, en wat de stroefheid van je koppeling betreft denk ik dat koppeling ver op zijn laatste zou kunnen zijn.

Luc[/quote]

Dank U Luc, ben er wel heel blij mee…

Er zit net een nieuwe koppeling in, zelfs het vliegwiel is vervangen. Nu zo erg is het ook niet hoor, viel me gewoon op dat het harder duwen is dan bij mijn “S” terwijl ik net het omgekeerde verwachtte…

Zeg Luc, heb jij een misschien een “BOSCH HAMMER” tester ?

Alle gefeliciteerd met je aankoop, en wat de stroefheid van je koppeling betreft denk ik dat koppeling ver op zijn laatste zou kunnen zijn.

Luc

[quote=”Luke”:1r3eiveh][quote=”stefx911″:1r3eiveh]Eén van de dagen is de 964 er… dus DRINGEND mijn garage opruimen…[/quote]

wil dat zeggen…………….
              dat je er nu TWEE hebt?????? 😀 D [/quote]

Het ziet ernaar uit ja…
              Gisteren heeft mijn garagist de aankoopkeuring gedaan en vandaag gaat hij normaal gezien naar de keuring.
              Dus deze avond zou hij al wel eens in mijn garage kunnen staan 😀 D D

Het is een 964 Carrera 4 met slechts 86.000 km
              Gisteren nog een toerke mee gedaan, man dat rijdt echt wel lekker !

Vind het wel vreemd dat de koppeling zwaarder is dan die van mijn “S”
              Ik dacht dat die hydraulische koppelingen soepeler waren dan die van een 915 bak. In de 964 zit nochtans net een nieuwe koppeling + vliegwiel.
              Kan ook zijn dat mijn “S” gewoon een uitzonderlijk goede koppeling/boite heeft natuurlijk…

Anoniem

een dikke profi. Met dat dilemma zat ik in september ook (zoals velen hier wel zullen weten). Uiteindelijk toch bijgehouden en binnenkort zal ie volledig opgemaakt en vernieuwd zijn 2e thuis verlaten (lees bij de luc) om terug naar haar baasje te komen 🙂 )

[quote=”924″:fyz8rg3m]Goeie beslissing Johan, maar tegen volgend jaar krijg ik het geld niet bijeen, ga je niet nog enkele jaartjes wachten? :mrgreen: [/quote]

Johan?? 😀

Bon, serieus nu, Stef, zeeer goede beslissing en je zal er echt geen spijt van hebben! Fantastisch ook dat je de 964 gaat hebben! Nu moest ik van u zijn zou ik die 911 S ook binnen een jaar niet weg doen hoor, zelfs al rij je er niet veel mee… Je gaat er altijd spijt van hebben nadien want een dergelijk exemplaar vind je niet meer! Aan taks enzo kost hij toch niet veel meer, dus waarom ook niet hè 😉

Groetjes,

SidewindR.

Some guys have all the luck 😆

[quote=”stefx911″:2xwnb4hx]Eén van de dagen is de 964 er… dus DRINGEND mijn garage opruimen…[/quote]

wil dat zeggen…………….
                      dat je er nu TWEE hebt?????? 😀 D

Goeie beslissing Johan, maar tegen volgend jaar krijg ik het geld niet bijeen, ga je niet nog enkele jaartjes wachten? :mrgreen:

[quote=”Guy”:2hhidsuo]Een juiste beslissing Stefan !

BTW, kan ik dan nu al een afspraak maken voor volgend jaar … om te komen kijken … als je hem dan wegdoet … 😉 😉 😉 [/quote]

Voor binnen een jaar heb ik nog wel enkele kandidaten…

Zal er van afhangen hoeveel ik er nog mee rij. Je kan maar met één elver tegelijk rijden hé 😉

Eén van de dagen is de 964 er… dus DRINGEND mijn garage opruimen…

Blij dit te horen, Stefan! 😀 D D wink:

Guy

Een juiste beslissing Stefan !

BTW, kan ik dan nu al een afspraak maken voor volgend jaar … om te komen kijken … als je hem dan wegdoet … 😉 😉 😉

OK, de kogel is door de kerk…

De 911S blijft !

Sorry voor diegenen die komen kijken zijn en echt geinteresseerd waren maar ik krijg het niet over mijn hart.

Het ziet er naar uit dat ik dringend mijn garage moet opruimen 😀 D D

Stef, als ik als debutantje ook iets mag zeggen; NIET VERKOPEN! Ik had je dit destijds al eens via mail laten weten en heb nog steeds dezelfde mening. Zeker niet als je binnen een jaar sowieso de financiële mogelijkheden hebt om een 964 aan te schaffen én je 911S te houden! Zoals hier reeds geschreven werd, zal je nog genoeg 964-ers tgenkomen in mooie staat, wat van een 911S niet kan gezegd worden. Je gaat hier spijt van krijgen, man, en naar mijn idee meer spijt dan wanneer je deze 964 moet laten gaan…
                                  Tussen haakjes, Stef, ik ga je snel mailen, heb niet meer kunnen antwoorden op je laatste bericht aangezien ik wat in de problemen zat met de PC hier. Vandaar dat ik ook niet meer op het forum heb gepost.

Groetjes,
                                  Walter

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.