Distributie vervangen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Distributie vervangen

• Maker
    Discussie
  • ben in het bezit van een 944 N/A (1982), gekocht in 2003 en sinds 11/2005 op de weg
    de waterpomp lekte (dus die was aan vervanging toe), ik heb dan maar samen met de waterpomp , beide riemen en alle rollen vervangen
    zo ben ik zeker dat dit gedaan was
    bleek geen overbodige herstelling trouwens, want 3 van de rollen maakten lawaai
    kostprijs rollen €160 en waterpomp €250 dus iets meer dan €400
    wel heb ik alle werken zelf uitgevoerd, en zat er een nieuw set riemen bij de wagen(leuk meegenomen)
    ik blijf er bij dat het beter is de rollen samen met de riemen te vervangen, zo voorkom je veel narigheid

groeten

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Het is idd wel waar dat je de riemen van een 944 en een 968 wel juist moet vervangen en dan heeft men ook de juiste meettoestellen nodig om te voorkomen dat de riemen beginnen zingen en bibberen. Dit werkje is dan ook een intense bezigheid waar je beter alles vervangt om latere problemen te voorkomen, de prijzen van de onderdelen kan ik niet zo van buiten maar laat het ons zo stellen dat je ze beter vervangt. Beter voorkomen dan te moeten genezen en daarom hebben wij hier het besluit genomen om alles op de juiste spanning te zetten met een meter van Porsche zelf en niet meer met een andere die we vroeger hadden, wij zijn dan ook goed vertrouwd met deze motors van Porsche en kunnen u dan ook verzekeren dat wij de werken correct uitvoeren. 😉

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.