Dit leek me een mooi projectje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Dit leek me een mooi projectje

• Maker
    Discussie
  • Dit leek me een mooi projectje aan de startprijs van 4000€, jammer dat ik hem niet eerder zag staan… wel een gigantische eindprijs als je de staat waarin de wagen is bekijkt 🙄 28500€ ??? en daar komen de veilingskosten nog eens bij…

http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p=2008:76:270172679786628::::P76_ITEM_ID,P11_AUCTION_ID,P75_PS_CATEG_ID:260088,3769,12510

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • In dat geval zal ik de vraagprijs van mijn T’tje serieus moeten opschroeven! 😀
      Nee serieus, tussen vragen & krijgen is een groot verschil! Ik weet wel dat de restauratiekosten hoog kunnen oplopen, maar het is niet omdat je voor 60.000euro kosten hebt gemaakt aan een wagen, deze ook 60.000euro waard is… Realistische verkoopprijzen lijken mij die persoonlijk niet.

Het is wel zo dat een gezonde wagen van deze jaartallen behoorlijk moeilijk te vinden is. Of ze zijn rot, zijn omgebouwd,… Originele exemplaren worden nu eenmaal schaars!
      Kom je dan net dat ene mooie exemplaar tegen, dan kan de vraagprijs wel eens omhoog gaan.
      Desondanks rijden de eerste 911’je eigenlijk niet zo bijster goed! Het gevoel dat ze je geven daarin tegen… 😀

[quote=”Funny” post=106679]Ruben tegen of rond de 25000 euro voor tamelijke staat daar ben ik mee akkoord .[/quote]
        Kijk bv. eens op de verkoopsite van de Europese Autoscout EU. (http://www.autoscout24.eu)
        Type Porsche in tussen 1965 en 1975.

Je zal zien dat er onder de 30.000 euro niets deftig te vinden is (alleen maar restauratie objecten) en het dan alleen maar oploopt tot boven de 100.000 euro.

Ruben tegen of rond de 25000 euro voor tamelijke staat daar ben ik mee akkoord .

25.000 in tamelijke staat lijkt me OK.
            Die 28.000 + extra’s hier daarin tegen is véél te veel! Nu komen de kosten pas!
            Reken op nogmaals 40 a 50.000euro om de wagen perfect te hebben…

[quote=”Wimtarga” post=106651]Wat is de prijs voor een redelijk goed in orde targa in dit model?[/quote]Reken tss. 25000 euro en 30000 euro. Dan heb je geen perfecte maar wel een mooie zuivere wagen.

Onlangs stond hier op het forum een link van een rode 2.2 T Targa uit 1969 met volledige historiek.
              2 eigenaars gehad met een vraagprijs van 34.500 euro. (Onderhandelbaar)
              Ik ben naar de wagen gaan kijken en was aangenaam verrast van de staat van deze wagen.

Hetgeen men vraagt is een zeer correcte prijs.

Kom je natuurlijk een S tegen die zijn wel duurder.
              De duurste en zeldzaamste zijn de 911T’s uit 1972 met olieklepje, zuiver kosten deze rond de 40.000 euro en meer. In perfecte staat 70.000 euro en meer.

De modellen E T S zitten enorm in de lift qua investeringswaarde en brengen meer op dan een spaarboekje 😀

De verkochte van de veilig was te duur omdat eens deze wagen gerestaureerd is je al minstens aan 60.000 euro of meer zal zitten. Die zal je wel effe moeten bijhouden alvorens aan te kunnen verdienen.

Wat is de prijs voor een redelijk goed in orde targa in dit model?

28.500 euro + de 17% veilingskosten + 21% BTW 😕

Ik ben naar de wagen gaan kijken en heb ermee gereden.

De motor was droog en draaide vlot.
                  De auto was volledig origineel, wel ooit gespoten maar slecht.
                  Voor de rest heel veel roest op de bekende plaatsen, ik heb ook even de aluminium voetplaat aan de deurdorpel verwijderd en je wil niet weten wat daaronder zat.

Hij was ook afgekeurd in Juli op de keuring wegens rotte draagchassis. Als dat vermeld wordt weet je al dat er hoge kosten zijn.

Als ik een ruwe schatting maak wat dergelijke restauratie kost is de wagen boven prijs verkocht.

Op hetzelfde moment werd ook een Maserati Quatroporte verkocht, mooi met weinig km’s voor de zelfde prijs. Ja het zijn dan natuurlijk ook 2 verschillende auto’s.

Een goede 30000 euro is te veel ,en nu komen de kosten nog maar . 😥

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.