dit wordt de porsche MACAN… ongeveer

Home Forum Porsche Talk dit wordt de porsche MACAN… ongeveer

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • geen Macan viercylinders voor de Amerikaanse markt. als je leest wat de vermoedelijke reden hier achter is? blijkbaar liggen ze daarvan niet zo wakker op de ROW markt.

Porsche told Car and Driver that the 258-hp Macan S diesel will be imported to the US sometime after the Macan S and Macan Turbo go on sale in early 2014. They also confirmed that neither the gas nor diesel turbocharged four-cylinders being built for other markets will be offered in U.S. Macans.

We suspect Porsche is wary of stepping on the toes of corporate-cousin Audi, which earns the bulk of its Q5 sales with a 2.0-liter turbo four-cylinder.

Op eerste zicht ziet da er niet slecht uit. 🙂

Lelijker dan de Q5 of Cayenne kan volgens mij niet; mij niet aanvallen aub, is puur persoonlijke smaak.

de macan, zou meer bedoeld zijn voor de chinees en Aziaten, in china heb je nog veel hobbelige wegen, en soms geen .. 😉

In November is hij er: de Macan, Porsches 2de tereinwagen. De kleine broer van de Cayenne met de techniek van de Audi Q5. Bij de lancering is deze beschikbaar in 3 versies:

Met een 245 PK sterke dieselmotor kost ie minstens 47 500 Euro. Ietsje (!) duurder wordt de Macan S (340 Pk) en de 400 Pk sterke Turbo. Beide zijn 3L zescylinders maar hun prijs ligt nog niet vast.

Voor het echte veldwerk is 4wielaandrijving beschikbaar en op de optielijst staat onder andere luchtvering, de 7traps PDK, aktief adaptief onderstel, …

Vanaf 2015 komen nog twee extra motorisaties beschikbaar: een 233 Pk sterke 2L viercylinder en een 2L basisdiesel met 204 Pk.

Benieuwd welk effect de Macan zal hebben op de positie van de Cayenne als best verkopende model van P?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gCrZfR2aaRk[/video]

ken

is zeker geen added value voor Porsche…

ach ja, staat toch op het onderstel van de Q5, en laten we eerlijk zijn, als we dan toch moeten kiezen… Had de Cayenne een 7-zitter gehad, het was ook geen Q7 geworden hoor… :engeltje:

Voor mij hoeft dit ook niet.
                      Maar zal wellicht goed gaan verkopen; zeker in US.

Lijkt een beetje op de Infinti Suv .

3 zou dan ook wat veel zijn he Alain :engeltje:

(Alhoewel, teveel Porsches hebben, kan dat? 😉 )

Ik zit er ook niet op te wachten.

2014 Porsche Macan spied testing again (7/11/12)

[video width=425 height=344 type=youtube]QCSr4jlu38k[/video]

Ziet er niet mis uit maar zal hem toch niet in huis halen .
                                Persoonlijk zie ik geen meerwaarde dat kan bijdragen tot het versterken van het imago en van de naam Porsche door het uitbrengen van de Macan .
                                Buiten het feit dat het heel winstgevend kan zijn voor het merk . 😉
                                Wat zeggen ze schoenmaker blijf bij je leest .
                                Porsche heeft al zijn Suv ,zijn reis limousine Panamera en de sportwagens boxster ,cayman en 911 waarom nog een afgeleide die weinig te maken heeft met de 911 ?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.