Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › DIV INSCHRIJVING GEIMPORTEERDE WAGEN
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
30 mei 2012 om 09:02
Hello !
Heb een Porsche 911 uit 1986 aangekocht.
De auto wordt ingevoerd uit Nederland naar Belgie.
Kan iemand mij even uitleg verschaffen over de te volgen weg voor de inschrijving in het DIV tot bekomen nummerplaat ?Thx !
Vroemmm
-
MakerDiscussie
-
je vindt veel info op volgende link www zelf een auto importeren punt be
op die webstek staat (voor alle merken) info mbt transporteren, douane, keuring en inschrijven.
specifiek voor porsche betekent voor de keuring dat je een gelijkvormigheidsattest nodig hebt dat enkel door dwieteren in bwussel afgeleverd kan worden. hiervoor moet de auto in originele staat zijn.
alternatief is keuring als ‘alleenstaand geval’ en hierover vindt je op dit forum via de zoekfunctie ook heel wat info zoals in deze topic bijv. of deze.
Johan Dekens van Autosdekens Hasselt heeft hierover al veel bruikbare info verstrekt en heeft hiermee in zijn bizniz veel ervaring.Iemand ervaring met een wagen uit de USA die via nl is gekomen maar nooit ingeschreven is geweest?
Heb 705 papier van duane en certificate of titel maar daar stopt het..
Wagen is niet meer origi heb bumpers vangen naar 964.. En 17 inch velgen.
Iemand raad?Sinds donderdag 13 sept staat mijn 911 op nrplaat.
@Cab hoe is het bij jullie?
[quote=”cab 88″ post=106453]@ Mikey; de targa die ik onlangs uit NL gehaald heb voor een kennis volgt de procedure via de keuring en is ongeveer dezelfde periode opgestart. We kunnen eens kijken en vergelijken wie er eerst prijs heeft..
Hij heeft zijn gelijkvormigheidskeuring reeds gehad en wacht nu op het opstarten van het dossier bij de div.[/quote]@cab 88 wat is de situatie hier?
Mijne is vandaag goedgekeurd het keuringsstation buiten gereden, morgen naar verzekering en platen aanvragen…
Voila vandaag bij D’ieteren geweest en na +/- 1u en 30min gelijkvormigheidsattest opzak :relaxman:
Marc, succes morgen :relaxman:
Hopelijk treffen we elkaar snel op een bijeenkomst. :driver:[quote=”ducuzzi” post=106563]Bij aankoop in Nederland krijg je ook een uitvoerdocument hetwelk door de verschillende instanties gevraagd wordt. Voor de rest had ik de documenten die Mikey vermeldt.
Ps. Ik zag ook reeds diverse bedragen mbt de kostprijs bij d’ieteren voor het gva. Bij mij was dit 100 euro. Niet overdreven dus…[/quote]
Klopt dit belangrijk uitvoerdocument was ik nog vergeten
En die 100 euro heb ik ook doorgekregen van D’ieterenBij aankoop in Nederland krijg je ook een uitvoerdocument hetwelk door de verschillende instanties gevraagd wordt. Voor de rest had ik de documenten die Mikey vermeldt.
Ondanks de verschillende negatieve verhalen moet ik zeggen dat het bij mij, ook import uit Nederland, heel vlot verlopen is. Als je de zaken een beetje kunt plannen kan je dezelfde dag naar d’ieteren, de keuring en de verzekering… Wagen moet origineel staan en voorzien zijn van de juiste documenten.
Voor mijn wagen had ik de dagelijkse nummerplaten op +/- 2 weken… (wel geen us import – ik denk dat daar het grootste probleem zit)
@ nicky, er is een verschil tussen recente wagens die een europees COC (certificate of conformity) hebben en de niet zo recente wagens. Tot enkele jaren terug bestond geen COC en dan hadden/hebben we in België het gelijkvormigheidsattest. Iets wat ze in de andere landen niet onder deze vorm kenden.
Succes
Ps. Ik zag ook reeds diverse bedragen mbt de kostprijs bij d’ieteren voor het gva. Bij mij was dit 100 euro. Niet overdreven dus…
Ahzo, sorry voor het misverstand.
Heb ook van horen zeggen, dat in duitsland geen gelijkvormigheidsattest verplicht is,
als wij de wagen importeren, dan hebben we dat wel nodig, normaal zou de aanvraag bij een lokale dealer in duitsland voldoende zijn.Nicky ,dit is het geval met recente wagens waar een gelijkvormigheidsattest bij is .
Ik zelf heb een wagen (geen porsche) uit duitsland gehaald.
Was één dag werk aan.
* Factuur van aankoop + gelijkvormigheisattest van de wagen
* Transit platen uit duitsland aangekocht voor 2 weken.
* Naar de douane gereden, papieren afgegeven, ingeschreven in belgie, kost 2 euro dacht ik.
* Naar de keuring met de wagen.
* Roze formulier aangevraagd.
Dat was het denk ik.2. als er matching numbers zijn : no problem bij D’Ieteren. Als er echter geen matching numbers zijn, en de wagen komt uit USA : dan loopt het helemaal niet meer vlot.
Maar keep on smiling…lukt wel ..@Geert : mss total lost en hopeloos verliefd op de wagen bij het zien van de wagen en pas tot rede gekomen bij de administratieve rompslomp …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.