Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › DIV INSCHRIJVING GEIMPORTEERDE WAGEN
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
30 mei 2012 om 09:02
Hello !
Heb een Porsche 911 uit 1986 aangekocht.
De auto wordt ingevoerd uit Nederland naar Belgie.
Kan iemand mij even uitleg verschaffen over de te volgen weg voor de inschrijving in het DIV tot bekomen nummerplaat ?Thx !
Vroemmm
-
MakerDiscussie
-
Anoniem4 september 2012 om 08:23
@ Mikey; de targa die ik onlangs uit NL gehaald heb voor een kennis volgt de procedure via de keuring en is ongeveer dezelfde periode opgestart. We kunnen eens kijken en vergelijken wie er eerst prijs heeft..
Hij heeft zijn gelijkvormigheidskeuring reeds gehad en wacht nu op het opstarten van het dossier bij de div.
@ Vroem; ik zou direct de zure appel doorbijten en voor dagelijkse inschrijving gaan daar ik meer en meer hoor, dat eens je een plaat hebt het moeilijker en moeilijker word om nadien nog dagelijks gekeurd te geraken…[quote=”Mikey” post=106442]
Word vervolgd….[/quote]aanstaande donderdag middag of tegen de avond. 😉
Ik hoor en lees hier ook vanalles wat mij afschrikt.
IK hebzelf telefonisch contact opgenomen met D’ieteren voor aankoop, en zei zeggen het volgende:
NL inschrijvingspapieren DEEL 1 en 2
Aanvraag tot inschrijving “roos formulier”
Vignet 705 “Douane”
Wagen moet origineel zijn.(Matching numbers …)Afspraak maken, 1 uur wachten en bij goedkeuring betalen en direct papieren meekrijgen.
Ikzelf heb contact opgenomen op dinsdag 21/08 en mocht reeds donderdag 30/08 komen, maar vanwege vakantie zal het dus nu gebeuren op donderdag 6 september.
Ben eens benieuwd hoe vlot of niet het nu gaat gaan donderdag.
Heb wel zo het idee dat het via een keuringstation trager gaat dan rechtstreeks via D’ieteren.
Word vervolgd….
Wat ik niet begrijp is dat je eerst de wagen koopt en dan pas komt informeren over de te volgen procedure tot invoering 😕
Er zijn reeds verschillende topics te volgen op de fora waar ze de “lijdensweg” gevolgt hebben, en niet alleen voor Porsches !
Succes er mee.
Geert.
Eindelijk een keuringsbewijs bekomen en aanvraag tot inschrijving binnengestuurd bij DIV om een “oldtimer” nummerplaat te bekomen.
Nu nog wachten op de nummerplaat… het is idd een lijdensweg…
De zomer is ondertussen al weer voorbij zonder cabrio.Pfff
Deze zomer rijden ❓ Dan zal je veel gelijk moeten hebben.
Snelste manier van inschrijven zal snel 4 maanden duren.
Eerst met documenten naar douane.
Dan met auto en alle documenten naar keuring voor homologatiekeuring, afspraak maken + kan niet in elk keuring station.
Dan enkele maanden geduld voor goedkeuring homologatie dossier.
Dan keuring 2de hands.
Dan :relaxman: :driver: 😀De keuring moet wel gebeuren met een handelaarsplaat of transitplaat 💡
Nog een extra tip, stel U even netjes voor op dit gezellige forum en je zal veel meer antwoorden op uw vragen krijgen. Is net hetzelfde als in Real Life :engeltje:
amerikaanse porsche gekocht in mei laatstleden in Nederland : blijkbaar alle elementen samen om van een cabrio 911 uit 1986 pas te kunnen genieten in putje winter ??? Nederlandse verkoper zorgt thans voor alle formaliteiten : duitsland – gelijkvormigheidsattest – voorlopige nummerplaat – nederland – definitieve nummerplaat – voor mij is het niet meer te volgen. Keuring bij TUV ? 👿
als dit verhaal achter de rug is, en hij eindelijk bij mij op de parking staat , en ik toch nog even heen en terug naar Toscane geweest ben deze zomer, dan zet ik de via dolorosa eens hier te lezen.
:driver:
€ 200 voor een gelijkvormigheidsattest bij D’Ieteren, in your wildest dreams… € 500 vragen die kl…zakken daarvoor. En gelijk meekrijgen, forget it. Als je geluk hebt na enkele weken in de bus. Zoals ik al zie. Als je een P wil importeren in België bestaat er maar 1 weg, de via dolorosa…
Als hij nog niet ingeschreven is, contacteer dan even Porsche Dieteren in BXL om te vragen of zij een gelijkvormigheidskeuring willen uitvoeren. Kost geloof iok om en bij de 200,-€ en je hebt een gelijkvormigheidsattest terwijl je er op wacht. :relaxman:
Enkel voor een ‘matching number. :geek:
Als hij bv. al op oldtimerplaten staat dan weigeren ze te keuren, stom hé 👿Heb jij al een douane vignet gaan halen, dat is de eerste procedure ?
Daarna keuring en pas daarna inschrijving.Ondertussen aantal weken verder … auto nog steeds niet in Belgie. Geen belgische nummerplaat… ik word er helemaal kirrewiet van. En maar wachten, en telefoneren, en hopen , en weer wachten, en weer…
na wat heen en weer telefoneren, begint het er inderdaad op te lijken.. Wie sprak ook weer van administratieve VEREEENVOUDIGING ??
Maar .. de beauty loont al deze inspanningen..Voor elke te importeren auto in België is de enige weg de lijdensweg, de via dolorosa. Je hebt geen gelijkvormigheidsattest, en om daar aan te geraken kan je geluk hebben, of ook heel veel vloeken….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.