DIY dichting kleppendeksel vervangen.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 DIY dichting kleppendeksel vervangen.

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Er is een een olielek aan de motor van mijn 993 c4. :bounce:
    Aan de rechterkant lekt de onderste dichting van het kleppendeksel.
    Hierdoor vormt er zich een plasje olie bovenop de verwarmingskachel en vormt er zich rook
    ontwikkeling na een tijdje rijden.
    Ik ga zelf de dichting vervangen en zou graag wat info via het Forum verkrijgen. 💡
    Zoals of de 8 inbusbouten die het kleppendeksel op zijn plaats houden,of deze op de juiste NM moeten
    gemonteerd worden en zoja welke is dan de juiste NM waarde?

Alvast Bedankt :drink:
    Costa

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Heeft er iemand goede ervaring met de kleppendeksels die rosé passion verkoopt , deze zijn veel goedkoper dan deze die Porsche zelf levert . Heeft er hier iemand deze al geplaatst op zijn 993 en wat zijn de bevindingen ? Kwa lekken en pasvorm of zou ik beter oem plaatsen ? Alvast bedankt

Tja een euveltje, de kleppen hoeven niet meer gesteld te worden en de pakkingen verdrogen ❗
        8 Jaar geleden gedaan en vorig jaar de deksel vernieuwd (kunststof).
        Gelijk met de kleppen, geleiders, zuigerveren en lagerschalen, geen druppel lekkage of verbruik :up:

hallo,

olielek aan de motor is geschiedenis :relaxman:

Thx aan alle voor de technische info.

Costa

Hallo Costa,

Is het nu opgelost bij u?
            Bij mij zijn de kleppendeksels ook vervangen, vooral de onderste waren vervormd en poreus door de warmte van de uitlaat en heb ze toen alle vier laten veranderen. Sindsdien is er geen lek meer

Hallo Costa

Is het lek nu dicht, ook bij mij waren het de kleppendeksels zelf en sinds ik ze laten vervangen heb ik geen lek meer.
              Ik heb de deksels achteraf gezien en zeker de onderste waren vervormd door de warmte van de uitlaten.

heb ik ook tegen gekomen. Het beste raadden ze bij RS MOTORS te Ingelmunster aan om de kleppendeksels te vernieuwen

heb ik gedaan en geen druppel olie verlies meer

En is het gelukt met enkel de dichtingen?

Ik had ook dit probleem en toen men de kleppendeksels gedemonteerd had waren voornamelijk de onderste licht vervormd en toonden kleine barstjes. Ik heb ze toen maar laten veranderen voor de zekerheid.

Hallo,

Onderdelen vandaag afgehaald, straks momentsleutel meebrengen van het werk
                      en morgen alles monteren.
                      Hopelijk is het olielek dan verleden tijd 😀
                      iphone007.JPG

Costa

Hallo,

Vandaag mijn dichtingen gaan bestellen bij Carrera Motors, onderdelen komen morgen binnen
                        en dan gaan we de dichtingen plaatsen.
                        We zullen dan wel rap zien of het aan de dichting zelf lag of dat het kleppendeksel enkele scheurtjes
                        heeft.

@deepee
                        : Thx voor de extra info ivm het olielek aan de motor.
                        :respekt:

Costa

[quote=”deepee” post=148297]…ik las onlangs ook nog ergens een artikel over de (on)zin van het vernieuwen van de kleppendeksels door OEM of verbeterde aftermarket. ik zoek het nog even terug op en post het hier als ik het vind.[/quote]

gevonden: @costa lees dit artikel eens. je lek kan ook veroorzaakt zijn door haarscheurtjes in het plastic deksel en niet door de dichting.

Distributie deksel is met M6 moertjes bevestigd 😛 😆

Hallo,

Het kleppendeksel word door iNbusbouten wel degelijk vast gehouden op zijn plaats en niet door
                              iNbusmoer.

Dit voor de forumgebruikers die de (Ï) puntjes op de i willen.

Costa

Herkenbaar Costa … imbus, moeren … ‘t blijft lastig … :mrgreen:

Succes any what!

[quote=”Mushroom” post=148305][quote=”Costa” post=148299]
                                  Toch tof hé hoe goed het forum werkt.
                                  [/quote]
                                  Zotjes hé? :first:
                                  Btw… om eventuele toekomstige zoektochten op Google of hier makkelijker te maken: ‘t zijn iNbusbouten, geen iMbus 😉 :up:[/quote]

… volgens mij zijn het ook geen bouten, maar moeren :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.