DME relais

  • Maker
    Discussie
  • Waar zit dit befaamde stukje techniek eigenlijk?

    KGrHqJjIFBe7bNnkWBQqzJVYv8Q60_3.jpg

    Attachments:
    • full24487632.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Pin 85 – Ground to the DME/injector relay coil
      Pin 30 – +12V directly from the battery
      Pin 86 – Switched +12V from ignition switch (bus 15)
      Pin 87b – +12V to the fuel pump, switched by the fuel pump relay
      Pin 87 – +12V to the DME and fuel injectors, switched by the DME/injector relay
      Pin 85b – 0V switched to the coil of the fuel pump relay from the DME, pin 20

      ik weet niet wat je plannen zijn maar ik zou daar geen draden gaan onderbreken. je zal merken dat het draad is met een dikke koperader voor voeding met hoge amperage. deze komt rechtstreeks van de batterij, na het contact, zonder zekering . da’s ook de reden waarom zo’n DME al eens doorbrandt/wegsmelt. als je een onderbreking wil op de benzinepomp kan je dat ook doen achter de fusebox vooraan in de koffer. ik dacht zekering nr 6 maar dat staat zeker op de binnenkant van je zekering-doos-deksel.

        Gevonden! 😆

        Als dit dient om o.a. de benzinepomp aan te sturen, weet iemand dan ook welk draadje naar de benzinepomp gaat?

          [quote=”luc993cabrio” post=132635]Bij ne 964 zit dit toch vooraan bij de zekeringen,of ben ik zo mis???[/quote]

          Klopt, bij de 964 hebben ze de DME relais een iets beter bereikbaar plekje gegeven ❗ En heeft ie ook rechte platte pinnetjes gekregen ipv rond 💡

            de relais zorgt enkel dat er elektriciteit naar de benzinepomp en de onstekings computer gaat.

            Tuning van de motor is dus electronisch enkel mogelijk door de chip te vervangen, en alle info daarover is te vinden op de site van Steve (en die heb je zo te zien al :))

              [quote=”porsche 1988″ post=132656]Anders eens kijken bij steve wong op zijn site is redelijk goed gekend.
              :salut: [/quote]

              http://www.911chips.com dus, bedankt voor de tip!
              Ik ga me er in verdiepen eens ik effectief een P voor mijn deur heb staan. Prioriteiten hé 😉

                [quote=”Mushroom” post=132629]Instant startonderbreker en een fraaie sleutelhanger tegelijkertijd :first:[/quote]

                Great idea!!!

                  Anders eens kijken bij steve wong op zijn site is redelijk goed gekend.
                  :salut:

                  [quote=”C4Steven” post=132645]Aangezien dit relais de ontsteking en benzinepomp aanastuurt, kan er dan ook ‘tuning’ gebeuren hierop?
                  Ik denk aan het realis aanpassen of alternatief relais steken met andere programmatie (of hoe je zoiets ook noemt bij een relais)?

                  Of is tuning hierop nutteloos?

                  Grtz
                  Steven[/quote]

                    Aangezien dit relais de ontsteking en benzinepomp aanastuurt, kan er dan ook ‘tuning’ gebeuren hierop?
                    Ik denk aan het realis aanpassen of alternatief relais steken met andere programmatie (of hoe je zoiets ook noemt bij een relais)?

                    Of is tuning hierop nutteloos?

                    Grtz
                    Steven

                      [quote=”cabrio wim” post=132625]Luc, dat is een relais wat onder de bestuurder stoel zit bij bepaalde Porsche modellen.
                      Dit relais heeft een dubbele functie en werking, dus als een van de 2 in dat relais kapot is, start de motor niet.
                      Dubbele werking in relais is aansturing benzinepomp en ontsteking.[/quote]

                      Aha voila ze. Weeral wat bijgeleerd. :respekt:
                      Ciao,
                      Luc

                        Bij ne 964 zit dit toch vooraan bij de zekeringen,of ben ik zo mis???

                          Een beetje hobbyist monteert die houder toch ietsje meer naar voor zodat je die DME relais er vanop je zetel makkelijk kan insteken en uittrekken?
                          En voila…
                          Instant startonderbreker en een fraaie sleutelhanger tegelijkertijd :first:

                          Wim

                            Luc, dat is een relais wat onder de bestuurder stoel zit bij bepaalde Porsche modellen.
                            Dit relais heeft een dubbele functie en werking, dus als een van de 2 in dat relais kapot is, start de motor niet.
                            Dubbele werking in relais is aansturing benzinepomp en ontsteking.

                              Misschien leuk voor de leken : iets om bij te leren ?????

                              WADESDADDE ???? 😳 😳 😳 😳

                              ciao,
                              Luc

                              jan

                                je hoeft de stoel niet te verwijderen.
                                Met een beetje handigheid kan je hem langs voor verwijderen.

                                  hey
                                  ik heb er voor de zekerheid eentje besteld en voor reserve
                                  in mijn auto liggen
                                  je weet maar nooit
                                  vr gr harry :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.