Doe eens een Anciauxke

Home Forum Zeverhoekje Doe eens een Anciauxke

• Maker
    Discussie
  • Omdat ik vorige maand mijn vakantiegeld met 55% afgeroomd zag worden op mijn loonbriefje, en deze maand mijn jaarlijkse bonus zelfs met 60% en dan ook nog eens mijn kadastraal inkomen, van mijn eigen, waar ik hard voor gewerkt heb, woning diende te betalen en uiteindelijk dus niets van mijn bonus overhield, en omdat Bert “den Bleiter” Anciaux het schitterend idee lanceerde om ook ineens de erfenissen rechtstreeks naar de bodemloze staatskas te laten vloeien, dacht ik, dit kan nog altijd beter. ❗

Maar vermits onze excellenties het op deze moment zelf veel te druk hebben, om de zo begeerde postjes te bemannen, had ik zo het gedacht om hen een beetje te helpen en wat te brainstormen over ideeën om toch nog die laatste euro’s uit de werkende medemens zijn zakken te halen.

En daarom reken ik op jullie mijn beste medeforummers, laat je volledig gaan en verzin zelf hieronder bijkomende taksen, belastingen, heffingen, accijnzen of whatever om onze 6 regeringen met hun 58 ministers en staatssecretarissen, 71 senatoren, 150 volksvertegenwoordigers, 21 Europarlementairen enz. te ontlasten in hun toch al zo zware taak waarvoor ze dan nog dik onderbetaald worden ook.

Bijvoorbeeld een taks op het wassen van je auto, of een boete om het niet op tijd wassen van je auto. Bewegingsbelasting op je grasmachine, boormachine of betonmolen.
    Boterhammentaks, of bestond dat niet reeds,…… :think:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Afzetters !

Net naar de douane geweest (voor de 944 ex France)
      Moest 0.03 euro betalen voor een papier waar ze amper 15 minuten werk aan hadden !

Volgens mij staat de tijd daar wat stil :think:

PS: nu kan de miserie starten om een COC aan te vragen

[quote=”cabrio wim” post=172214]En wat hebben we het toch slecht :sarcastisch

Meestal 3 auto’s waarvan 1 minimaal Porsche, de meeste een eigen huis, verschillende verwen weekendjes weg, een of een paar keer per jaar op vakantie, meerdere malen uit gaan eten per jaar, Porsche weekendjes. :mrgreen:

Mannen en enkele vrouw, geniet ervan en meenemen kun je ze toch niet.
        Maak je er verder niet druk om, want dan krijg je het alleen maar moeilijker met jezelf.[/quote]
        Er zijn genoeg trucs om zo weinig mogelijk belastingen te moeten betalen. En om heel dat erfenisrecht te omzeilen. Belastingen betalen op een minimumloon aan minimumvoorwaarden en de rest via vennootschappen. Zelfs met onbezoldigde zaakvoerders. Ik heb enkele mensen leren kennen die mij de ogen hebben doen open gaan.

Braaf ergens in halftijds dienstverband de klojo gaan uithangen en ja knikken tegen een baas. Dan via vennootschappen handel drijven -in de grijze zone- en zelf nog eens met een bijberoep werken om zo allerlei andere taksen die vennootschappen hebben te omzeilen. Ik geloofde er geen bal van tot ik er ook mee begonnen ben. En de brief die ik van onze brave belastingambtenaar heb mogen ontvangen = kassa. Voor het eerst mogen ze een bedrag terug starten waar menig bandarbeider jaloers op is. Daarvoor was het steeds een nuloperatie of zelfs iets betalen.

Verder kan de politiek me gestolen worden. Elke mens met wat verstand weet wat Anciaux een job voor het leven heeft. Een oproerkraaier met veel lawaai maar eigenlijk gewoon een gefrustreerde zak. Volgens mij weet die zoveel van enkele andere dikke politiekers dat ze die gewoon een mooi dik betaald postje geven in ruil om te zwijgen.

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is de nieuwe regeringsvorming. Gaan ze voor een tripartite en België verder verkloten of gaan ze eindelijk hun verantwoordelijk van hun job opnemen? Als je hoort dat veel ondernemers wachten op de regeringsvorming om dan al dan niet uit te gaan breiden en personeel aan te werven/ te stoppen/inkrimpen/delokaliseren … Het gaan nog spannende tijden worden.

Om met het topic verder te gaan : een nieuwe en hoogstwaarschijnlijke ook komende pestbelasting : taksen op spaarboekjes. Ik durf er bijna voor wedden dat ze binnen korte tijd ofwel en éénmalige hoge taks (10-25%) of wel een jaarlijkse taks (1-3%) op spaargelden gaan heffen. En dan worden de taksen hoger dan de nu al belachelijke lage interesten zodat mensen ofwel hun geld terug onder hun matras gaan steken ofwel gaan op doen. En dat laatste willen ze nu net.

[quote=”Harley49″ post=172379]
          Stel je staat met je P aan de benzine pomp.
          Er staat naast je ook een man met zijn Kia.
          Jij tankt 50 liter en moet 75 euro betalen.
          De man langs jou tankt ook 50 liter en moet 50 euro betalen.
          Waar is dan die democratie?????
          [/quote]

Ik denk dat de brave man dan met een diesel rijd :happy: :happy:

Sorry off topic maar over dit onderwerp ga ik niet beginnen

manneke’s….moet ik nu ook gaan bleiten…..ik moet maar van een pensioentje leven en nog een vrouw en studerende dochter onderhouden 😥 😥 😥

Overigens is er aan die erfbelasting wel wat aan te doen.
              Je moet je dan wel op een (overigens) legale manier in vele bochten wringen.
              Zou de koning van NL zo’n groot vakantiehuis in Griekenland kunnen kopen als hij niet de hulp van mama had!!!!
              Zou hij ook graag de centjes van mama inleveren, dan waren we wel uit de crisis dus er is toch wat voor te zeggen.
              Net zoals het vermogen van de Engelse koningin dat een waarde heeft van 67 miljard!!!!! Arme Charles.
              Nee het moet komen van die arme hardwerkende burgers die niet protesteren maar gewoon betalen.

[quote=”bladerunner” post=172209]Omdat ik vorige maand mijn vakantiegeld met 55% afgeroomd zag worden op mijn loonbriefje, en deze maand mijn jaarlijkse bonus zelfs met 60% en dan ook nog eens mijn kadastraal inkomen, van mijn eigen, waar ik hard voor gewerkt heb, woning diende te betalen en uiteindelijk dus niets van mijn bonus overhield, en omdat Bert “den Bleiter” Anciaux het schitterend idee lanceerde om ook ineens de erfenissen rechtstreeks naar de bodemloze staatskas te laten vloeien, dacht ik, dit kan nog altijd beter. ❗

Maar vermits onze excellenties het op deze moment zelf veel te druk hebben, om de zo begeerde postjes te bemannen, had ik zo het gedacht om hen een beetje te helpen en wat te brainstormen over ideeën om toch nog die laatste euro’s uit de werkende medemens zijn zakken te halen.

En daarom reken ik op jullie mijn beste medeforummers, laat je volledig gaan en verzin zelf hieronder bijkomende taksen, belastingen, heffingen, accijnzen of whatever om onze 6 regeringen met hun 58 ministers en staatssecretarissen, 71 senatoren, 150 volksvertegenwoordigers, 21 Europarlementairen enz. te ontlasten in hun toch al zo zware taak waarvoor ze dan nog dik onderbetaald worden ook.

Bijvoorbeeld een taks op het wassen van je auto, of een boete om het niet op tijd wassen van je auto. Bewegingsbelasting op je grasmachine, boormachine of betonmolen.
                Boterhammentaks, of bestond dat niet reeds,…… :think:[/quote]

Goh, dat idee van Anciaux is zo extreem dat het moeilijk te overtreffen is.

Allemaal dieven zijn het.
                  Laat me voorop stellen dat mensen die hulp nodig hebben het moeten krijgen. Mensen die profiteren van de burgers die netjes hun belasting betaalt is van de zotte.
                  We leven in een democratisch land waarom wordt de een dan anders verplicht om meer belasting te betalen. Ja, omdat hij harder werkt en dat is nou juist de oneerlijkheid.
                  Stel je staat met je P aan de benzine pomp.
                  Er staat naast je ook een man met zijn Kia.
                  Jij tankt 50 liter en moet 75 euro betalen.
                  De man langs jou tankt ook 50 liter en moet 50 euro betalen.
                  Waar is dan die democratie?????
                  Ik woon al 25 jaar in Belgie en hoop binnenkort vanwege de idiote belastingdruk momenteel in Belgie weer terug te gaan naar NL.
                  Ben niet de enige overigens.

Wim

Dat zie ik graag, en geniet ervan. :up: :up:

champi.jpg

Nee Wim….die boterham kon er nimmer af :drink:

Wim

Leuk als je zo eens 2 dagen in Duitsland vertoeft en alle reactie’s hier leest. :happy: :happy:

Maar mensen in België moet er toch iook iets te regelen zijn voor de kinderen of voor jezelf om je centen veilig te stellen. 💡

Ik werk al vanaf mijn 48ste niet meer, en heb bepaalde dingen vooraf goed geregeld, dus geen probleem.
                        Begin dit jaar hebben wij inze kapsalon inclusief woning verkocht, en als ik geen goede accountant zou hebben mocht ik 50% naar de belasting brengen. :bounce:

Na bepaalde legale trucks is dat nu nog 11%, en als er met mij of Rita iets gebeurd gaat dit gewoon naar onze zoon Timo met dezelfde condities.
                        Dus laat jullie goed voorlichten en neem als je wat centen hebt een goede accountant in de hand en geen boekhouderke van op den hoek, kost wel wat meer…….maar zal jullie op lange termijn veel geld besparen. 💡

En wat eerder hier geschreven is, Belgen trekken massaal naar Nederland voor de aankoop van een woningen omdat die hier gemiddeld 25% lager liggen als in Belgie.
                        Onze zaak is ook aan een slimme Belg verkocht, en neem dit nu niet op jullie, maar hij heeft ook een zaak in België en gaat daar zijn belasting voordeel met de tijd uithalen. 😉

Ik heb dit weekend weer lekker genoten in Duitsland. :relaxman:
                        En hoop dat jullie niet op nun droge boterham hebben moeten bijten. :mrgreen: :mrgreen:

:happy:

[quote=”Igordiver” post=172299]Er wacht een nieuwe uitdaging voor Bert…Opnieuw nadenken over iets om mensen te kl.ten.[/quote]

euhmmm, daar moet ie gewoon zijne mond voor open doen :happy:

@911cabriog50

Het is niet overal beter als in Belgie hoor :popcorn: …..oh shit….Ik woon in Spanje :happy:

Ik geloof in wat ik zeg en sta voor wat ik zeg… euh toch niet, te veel protest…Perfect voorbeeld van de geloofwaardigheid van die pipo’s…Er wacht een nieuwe uitdaging voor Bert…Opnieuw nadenken over iets om mensen te kl.ten.

den bleiter is op het matje geroepen en idd trekt zijne kak in want als gecoopteerd senator is hij zeker van zijn centjes, is geen fluit waard en dat weet hij zelf ook :happydance:
                                enkele weken terug hoorde ik op het nieuws dat hij als senator mee ging denken over de toekomst, toch leuk hé dat je daar dik betaald voor bent,om niks te doen :puke:

J
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.