Doe eens een Anciauxke

Home Forum Zeverhoekje Doe eens een Anciauxke

• Maker
    Discussie
  • Omdat ik vorige maand mijn vakantiegeld met 55% afgeroomd zag worden op mijn loonbriefje, en deze maand mijn jaarlijkse bonus zelfs met 60% en dan ook nog eens mijn kadastraal inkomen, van mijn eigen, waar ik hard voor gewerkt heb, woning diende te betalen en uiteindelijk dus niets van mijn bonus overhield, en omdat Bert “den Bleiter” Anciaux het schitterend idee lanceerde om ook ineens de erfenissen rechtstreeks naar de bodemloze staatskas te laten vloeien, dacht ik, dit kan nog altijd beter. ❗

Maar vermits onze excellenties het op deze moment zelf veel te druk hebben, om de zo begeerde postjes te bemannen, had ik zo het gedacht om hen een beetje te helpen en wat te brainstormen over ideeën om toch nog die laatste euro’s uit de werkende medemens zijn zakken te halen.

En daarom reken ik op jullie mijn beste medeforummers, laat je volledig gaan en verzin zelf hieronder bijkomende taksen, belastingen, heffingen, accijnzen of whatever om onze 6 regeringen met hun 58 ministers en staatssecretarissen, 71 senatoren, 150 volksvertegenwoordigers, 21 Europarlementairen enz. te ontlasten in hun toch al zo zware taak waarvoor ze dan nog dik onderbetaald worden ook.

Bijvoorbeeld een taks op het wassen van je auto, of een boete om het niet op tijd wassen van je auto. Bewegingsbelasting op je grasmachine, boormachine of betonmolen.
    Boterhammentaks, of bestond dat niet reeds,…… :think:

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • Er is toch wel iets aan te doen …
      Zijn je kinderen meerderjarig, burgerlijke maatschap oprichten !!!
      Successierechten… 0% !!!

PDS

[quote=”cabrio wim” post=172214]En wat hebben we het toch slecht :sarcastisch

Meestal 3 auto’s waarvan 1 minimaal Porsche, de meeste een eigen huis, verschillende verwen weekendjes weg, een of een paar keer per jaar op vakantie, meerdere malen uit gaan eten per jaar, Porsche weekendjes. :mrgreen:

Mannen en enkele vrouw, geniet ervan en meenemen kun je ze toch niet.
        Maak je er verder niet druk om, want dan krijg je het alleen maar moeilijker met jezelf.[/quote]

AMEN !

Gewoon betalen, niks aan te doen.
        Mensen die niks, maar dan ook niks hebben, hoor ik anders nooit klagen !

Waarom geen tax heffen op: het aantal scheten dat je per jaar laat of op hoeveel zuurstof je verbruikt door te ademen
          Dus vanaf nu: alles registreren mannen: ik heb vandaag al 3 scheten gelaten, maar hoeveel lucht ik al in mijn longen heb genomen vandaag, weet ik ni
          Ik zal het eens tellen vanaf nu

Wim je hebt daar wel een punt

maaaar als ik zo’n uitspraken hoor zoals nu van den bleiter, dan komt mijn haar recht en krijg ik een kotsmisselijk gevoel.
            :puke: :puke:

op alles wat we sparen en uitgeven moeten we al genoeg belastingen betalen vind ik. Als je dan al het geluk mag hebben om iets te erven ( na het verlies van een dierbare ) dan moeten die geldwolven nog een groot deel hebben om hun bodemloze put en hangmatten cultuur in stand te houden.

Ze zouden beter een belasting heffen op domme uitspraken en leugens van politiekers, dan zouden ze in de kortste keren het begrotingstekort in orde hebben

Wim

En wat hebben we het toch slecht :sarcastisch

Meestal 3 auto’s waarvan 1 minimaal Porsche, de meeste een eigen huis, verschillende verwen weekendjes weg, een of een paar keer per jaar op vakantie, meerdere malen uit gaan eten per jaar, Porsche weekendjes. :mrgreen:

Mannen en enkele vrouw, geniet ervan en meenemen kun je ze toch niet.
              Maak je er verder niet druk om, want dan krijg je het alleen maar moeilijker met jezelf.

er schoten me meteen twee dingen te binnen toen ik deze lumineuze natte bleiter-droom las:

1) gaat hij z’n erfdeel aan vadertje staat nalaten en al meteen het stichtend voorbeeld zijn? papa Victor Anciaux, gewezen arts en VU-politieker, heeft de gezegende leeftijd van 83, dus we gaan het zien …
                2) grote vermogens, met het koningshuis op kop, gebruiken stichtingen en patrimoniumvennootschappen om massaal successierechten te ontlopen. het is weeral de werkende middenklasse die massaal het gelach betaalt of geviseerd wordt, terwijl deze al gedurende de hele loopbaan, en erna, leeg gemolken wordt om de Brusselse geldstroom op gang te houden.

dus mijn kafkaiaanse voorstel: een LMM op je longen zodat je ook moet betalen om te ademen.

Wat had je gedacht van een decibeltaks op Oldies ?
                  Of een belasting per uur zon ? Waarom niet ? En nu we toch bezig zijn, BTW op alle aftrekposten op onze loonbrief ❗

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.