Doen of niet doen?

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Voila, dat is’m…

2013-03-2315.03.41.jpg

2013-03-2315.22.36.jpg

2013-03-2611.17.26a.jpg

‘t Beestje is van ’70, de motor van ’72.
      ‘t Zou gaan om een TE-motor (gele afdekplaat, 145 PK)
      Voor de rest is alles wat je fout kan doen aan een Targa er fout aan gedaan: zwarte rolbeugel, antennes, rood Carrera- en Targa-opschrift, omgebouwd naar een G-model, foute bumpers, foute spoiler (voor een Targa), etc, etc…

‘t Goede nieuws, de kas in in goede staat, rotte stukken zijn al opgelast en hij heeft zelfs nog de 2 kleine batterijbakken die meestal gesupprimeerd worden. Motor draait als je er rechtstreeks naft in kapt, voor de rest weet ik ‘t niet want ik heb ‘m nog niet al te goed bekeken daar de auto niet bij mij staat en ‘t plan om er iets mee te doen pas een paar weken geleden ontstaan is.
      Het Targa dak sluit perfect aan en de deuren ook (werd blijkbaar opgemerkt door een forumlid die ‘m “per ongeluk” zien staan heeft 8) )

Wat zou ik willen (laten) doen:
      Zorgen dat de +kabel rood is en de -zwart :sarcastisch :respekt:
      Kabelboom vernieuwen incl overal nieuwe aansluitingen (waar mogelijk), zekeringhouders etc…
      Motor en bak uitbouwen en laten reviseren
      De rest verwijderen en dingen vervangen waar nodig (ik veronderstel voornamelijk bushings, rubberen ophangpunten, etc…)
      Remmen reviseren (upgraden?)
      Interieur vernieuwen, dashboard in zwart alcantara, de stoelen deels in houndstooth (voor bij de jubi te passen)
      Antennes verwijderen en de rolbeugel terug in brushed alu zoals origineel
      Fuchs velgen erop, geanodiseerd of gepolierd
      Ducktail
      Ombouw naar pré-impact maar ik zou ‘m wel lekker breed laten
      Cibiés erop 8)
      Een donkere metaalkleur erop met gele of oranje accenten (dus zoals deze):

Vraag is of dit allemaal tot zijn recht gaat komen op een Targa 😕 Heb een beetje schrik dat ‘t in mijn hoofd wel allemaal lekker zit, maar heb geen zin om met een monster van Frankenstein te eindigen. In theorie zou hij uiteindelijk de looks van een Singer moeten hebben 😕

Budget: 20 a 25.000 👿

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 103)
      • En met deze wijze woorden, ook hier een *slotje

Wim

Ik zou er niet aan beginnen. 💡

D’as nog eens een 💡 zie.
            Zoiets als de vuilpollenclub maar dan exclusief voor onze *porsche

ma toch
              da ziet er allemaal erger uit dan het is en geloof me eens je er aan begint ben je niet meer te stoppen 😆
              ik wou dat ik dit elke dag kon doen maar we moeten nog enkele jaren doen voor we op pensioen zijn.
              we moesten eigenlijk een groepsaankoop doen van een uitgeruste garage en dan er een clublokaal van maken met de mogelijkheid om werkruimte te huren voor diverse projecten.
              zoveel € per maand tijdens project en konden elkaar helpen. 💡 :drink:

mor allee jong…t gaat veel te hard nu 😀

Volgens mij de beste beslissing 😎 😎 😎

Verder knopen doorgehakt en deze gaat er ook aan geloven en gaat (hopelijk snel) weg.
                    Als ik de foto’s van John zie k*k ik in mijn broek 😉
                    Zal er straks een *slotje opzetten.

[quote=”kleinekastenteufel” post=145963][quote=”porsche914orange” post=145356]@kleinekasten: Die foto is toch van een SWB. Die van jullie is LWB. Snap et niet zo ze :think:[/quote]

Is deze van de foto nu een SWB?

Volgens onze info is er geen enkele SWB met glazen achterruit. SWB Targa = soft window.[/quote]

Wat houd een mens tegen om een glazen ruit in een SWB te steken? 😉

[quote=”porsche914orange” post=145356]@kleinekasten: Die foto is toch van een SWB. Die van jullie is LWB. Snap et niet zo ze :think:[/quote]

Is deze van de foto nu een SWB?

Volgens onze info is er geen enkele SWB met glazen achterruit. SWB Targa = soft window.

Buiten spiegel ?
                          Koplampen zijn op de zwart/wit foto van het usa type ?
                          Bij de ene staat een dame bij de andere niet :sarcastisch

Hoezo velgen?

Antenne!

:respekt: 😈

en nog…

Maar beiden zijn toch LWB, of niet?

Uw wagen heeft de dikke S-trim rubberen strips en S-trim dorpels.
                              Velgen
                              Verlaging

[quote=”porsche914orange” post=145356]@kleinekasten: Die foto is toch van een SWB. Die van jullie is LWB. Snap et niet zo ze :think:[/quote]

Zoek de verschillen:

DSC09160.JPG

352525378813463d4bf4o.jpg

Ok, effe herzien : M437 was blijkbaar wel ooit optie soft window en de 3 cijfer codes werden ook al voor 1972 gebruikt en er zijn dus LWB targas met softwindow geweest :

1970 opties

Weer iets geleerd 😀

Ik wist niet dat op een LWB (1970 was het toch hé ?) softwindow nog een optie was ?
                                    Ik vind voor optie 437 trouwens iets heel anders : comfort seat left
                                    De optiecodes lijken ook meer op de codes gebruikt vanaf de 2.4, dus augustus 1971.
                                    Wat is het chassisnummer van de auto ?
                                    Schitterende kleur trouwens.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 103)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.