Doen of niet doen?

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Voila, dat is’m…

2013-03-2315.03.41.jpg

2013-03-2315.22.36.jpg

2013-03-2611.17.26a.jpg

‘t Beestje is van ’70, de motor van ’72.
      ‘t Zou gaan om een TE-motor (gele afdekplaat, 145 PK)
      Voor de rest is alles wat je fout kan doen aan een Targa er fout aan gedaan: zwarte rolbeugel, antennes, rood Carrera- en Targa-opschrift, omgebouwd naar een G-model, foute bumpers, foute spoiler (voor een Targa), etc, etc…

‘t Goede nieuws, de kas in in goede staat, rotte stukken zijn al opgelast en hij heeft zelfs nog de 2 kleine batterijbakken die meestal gesupprimeerd worden. Motor draait als je er rechtstreeks naft in kapt, voor de rest weet ik ‘t niet want ik heb ‘m nog niet al te goed bekeken daar de auto niet bij mij staat en ‘t plan om er iets mee te doen pas een paar weken geleden ontstaan is.
      Het Targa dak sluit perfect aan en de deuren ook (werd blijkbaar opgemerkt door een forumlid die ‘m “per ongeluk” zien staan heeft 8) )

Wat zou ik willen (laten) doen:
      Zorgen dat de +kabel rood is en de -zwart :sarcastisch :respekt:
      Kabelboom vernieuwen incl overal nieuwe aansluitingen (waar mogelijk), zekeringhouders etc…
      Motor en bak uitbouwen en laten reviseren
      De rest verwijderen en dingen vervangen waar nodig (ik veronderstel voornamelijk bushings, rubberen ophangpunten, etc…)
      Remmen reviseren (upgraden?)
      Interieur vernieuwen, dashboard in zwart alcantara, de stoelen deels in houndstooth (voor bij de jubi te passen)
      Antennes verwijderen en de rolbeugel terug in brushed alu zoals origineel
      Fuchs velgen erop, geanodiseerd of gepolierd
      Ducktail
      Ombouw naar pré-impact maar ik zou ‘m wel lekker breed laten
      Cibiés erop 8)
      Een donkere metaalkleur erop met gele of oranje accenten (dus zoals deze):

Vraag is of dit allemaal tot zijn recht gaat komen op een Targa 😕 Heb een beetje schrik dat ‘t in mijn hoofd wel allemaal lekker zit, maar heb geen zin om met een monster van Frankenstein te eindigen. In theorie zou hij uiteindelijk de looks van een Singer moeten hebben 😕

Budget: 20 a 25.000 👿

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
      • Mush, origineel zetten die handel! Softwindow plaatsen. :coolness:
        Maar verschiet dan niet als je de bocht in gaat dat ie begint te driften.
        Ik spreek uit ervaring 😈

@kleinekasten: Die foto is toch van een SWB. Die van jullie is LWB. Snap et niet zo ze :think:

dat worden 2 projecten die het waard zijn om te doen :relaxman:
          zou de lotto invullen deze week want het is uw geluksweek. :first:

+1 :first: :applaus: :applaus: :applaus:

Soft window!! :first:
              Terug in originele staat brengen die handel!!!!

Waarschijnlijk wel, vooral nadat ik dit kreeg doorgestuurd:

color 2010=pastel blue
                interior 12=leatherette black/corduroy
                dealer 113=Schultz,Ratingen
                options 400=alloy wheels 6×15
                404=stabilizer front and rear
                414=911S instruments and oiltank
                437=soft window
                439=”Porsche”-decals black on doors
                440=antenna,speaker,suppression

Blijkt een serieus vet hok geweest te zijn in Pastel Blue, zowat de kleur van de Smurf (of zo goed als), blijkbaar had hij ook de striping van de Smurf 8) Rijkelijk bedeeld (voor die tijd toch) in de opties en de allermooiste optie is wel de zéér gewilde “Soft Window” :happydance:
                Den banaan blijkt ne lucky shot te zijn :respect2:
                Dit is Pastel Blue…

Wellicht de betere oplossing … terug zetten naar origineel – en alleen iets met de techniek doen :coolness:

Vette Targa van kleinekastenteufel 😯 Heb je die nog?

Bully wou daar in een andere thread ook één en ander tonen vanop pf.nl en daar stond een vanillegele Targa bij…
                    Hoe meer ik ze zie hoe cooler en retro’er ze worden :lekker:

album_pic.php_2013-10-06.jpg

bronselectie is HIER
                      en komt van HIER enz enz ….

gebruikte DEZE om te zoeken naar historiek ( enkel adres plakken gevonden foto of drag en drop).

uw resultaat nog 72u vanaf nu beschikbaar HIER :salut:

[quote=”de_koen” post=143085]
                          aangezien het hier nu toch de “post een vette targa” threat is geworden

Dit is een foto van onze Targa T – 1969, waar heb je die gevonden?

[quote=”Mushroom” post=143079]Smurf laat zijn kopken hangen dus alle plannen worden maar even opgeborgen… :bounce:[/quote]

???

[quote=”WES-RS” post=143051]Enkel en alleen op O-plaat. Motor komt uit een 11 terwijl de kas een 12 is.
                              Is opzich geen probleem, maar je zult nooit meer een dagdagelijkse nummerplaat aan kunnen vragen.
                              En wie weet wat er in de toekomst nog ooit veranderd aan oldtimerkeuring, misschien komt er ooit een dag dat deze wagen de weg niet meer op mag. Ik bleef er af… :?[/quote]

dagelijkse keuring is geen probleem want pre 68. Oldtimer zeker niet.
                              Zelfs al veranderen de regels laat je hem bv even in Nederland goedkeuren en daarna weer invoeren…

Dusja, wat wou je nu eigenlijk toevoegen met je post ? :sleep:

aangezien het hier nu toch de “post een vette targa” threat is geworden

Ik vraag me af, hoe diep dat jullie denken, dat mijn zakken zijn :engeltje: :happy:
                                Die 912 ziet er in grote lijnen niet mis uit maar zoveel geld voor -we moeten eerlijk zijn- een bastaard? Waarschijnlijk komt er nog één en ander aan’t licht eens je eraan begint… Thanks but no thanks :up:
                                De motor van de gele in de blauwe lepelen is ook a no-go. Dan maak je van 2 treffelijke wagens één bastaard en één onverkoopbaar wrak :coolness:
                                Daarbij, Smurf laat zijn kopken hangen dus alle plannen worden maar even opgeborgen… :bounce:

porsche diagnoseost=143046]klikhierop

Voor die prijs mag het wel wat meer zijn 😐
                                  Bij Porsche gemaakt schrijft men , ja waar anders 😯
                                  912 6 Cylinder 2.2, dus waarschijnlijk speciale uitvoering want bij navraag is het misschien een 3.2 want die stijgen in waarde 😉
                                  Historiek: niet aanwezig
                                  Motor gereviseerd, facturen, foto’s enz. : niet aanwezig

Ja zo kan ik ook een Porsche verkopen en langs de kassa proberen te passeren :think:

Weet niet of jullie de foto’s kunnen zien, anders even een accountantje aanmaken. klikhierop

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.