Doen of niet doen?

  • Maker
    Discussie
  • Voila, dat is’m…

    2013-03-2315.03.41.jpg

    2013-03-2315.22.36.jpg

    2013-03-2611.17.26a.jpg

    ‘t Beestje is van ’70, de motor van ’72.
    ‘t Zou gaan om een TE-motor (gele afdekplaat, 145 PK)
    Voor de rest is alles wat je fout kan doen aan een Targa er fout aan gedaan: zwarte rolbeugel, antennes, rood Carrera- en Targa-opschrift, omgebouwd naar een G-model, foute bumpers, foute spoiler (voor een Targa), etc, etc…

    ‘t Goede nieuws, de kas in in goede staat, rotte stukken zijn al opgelast en hij heeft zelfs nog de 2 kleine batterijbakken die meestal gesupprimeerd worden. Motor draait als je er rechtstreeks naft in kapt, voor de rest weet ik ‘t niet want ik heb ‘m nog niet al te goed bekeken daar de auto niet bij mij staat en ‘t plan om er iets mee te doen pas een paar weken geleden ontstaan is.
    Het Targa dak sluit perfect aan en de deuren ook (werd blijkbaar opgemerkt door een forumlid die ‘m “per ongeluk” zien staan heeft 8) )

    Wat zou ik willen (laten) doen:
    Zorgen dat de +kabel rood is en de -zwart :sarcastisch :respekt:
    Kabelboom vernieuwen incl overal nieuwe aansluitingen (waar mogelijk), zekeringhouders etc…
    Motor en bak uitbouwen en laten reviseren
    De rest verwijderen en dingen vervangen waar nodig (ik veronderstel voornamelijk bushings, rubberen ophangpunten, etc…)
    Remmen reviseren (upgraden?)
    Interieur vernieuwen, dashboard in zwart alcantara, de stoelen deels in houndstooth (voor bij de jubi te passen)
    Antennes verwijderen en de rolbeugel terug in brushed alu zoals origineel
    Fuchs velgen erop, geanodiseerd of gepolierd
    Ducktail
    Ombouw naar pré-impact maar ik zou ‘m wel lekker breed laten
    Cibiés erop 8)
    Een donkere metaalkleur erop met gele of oranje accenten (dus zoals deze):

    Vraag is of dit allemaal tot zijn recht gaat komen op een Targa 😕 Heb een beetje schrik dat ‘t in mijn hoofd wel allemaal lekker zit, maar heb geen zin om met een monster van Frankenstein te eindigen. In theorie zou hij uiteindelijk de looks van een Singer moeten hebben 😕

    Budget: 20 a 25.000 👿

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 103)
    • Als je daar ooit iets serieus mee voorhebt en je verzekering komt erachter… kan je wel eens heel zuur opbreken…

      Langs de andere kant is het een ’66, dus nog geen gelijkvormigheidsattest toen… dus kan het weer wel, ook voor dagelijkse keuring
      Maar dan wel je verzekering inlichten dat het om een 2.2 gaat met x aantal pk’s. Niet verzekeren voor als een 1.6!

        Dan bleef ik er ook bij weg. Dacht dat ie al gekeurd en gekentekend was. Wel een leuke basis-auto om er wat moois van te maken.

          Enkel en alleen op O-plaat. Motor komt uit een 11 terwijl de kas een 12 is.
          Is opzich geen probleem, maar je zult nooit meer een dagdagelijkse nummerplaat aan kunnen vragen.
          En wie weet wat er in de toekomst nog ooit veranderd aan oldtimerkeuring, misschien komt er ooit een dag dat deze wagen de weg niet meer op mag. Ik bleef er af… 😕

            Die rode heeft toch al een belgies kenteken? Kan je wel wat leuks van maken toch?

              En daarmee wil je eigenlijk zeggen:

              [list][*]De motor uit de gele …[/list]

              [list][*] …. in de licht-blauwe hangen[/list]

              :happydance:

                Wim

                  Zoveel mensen, zoveel meningen. 😉

                    hetzal wel aan mij liggen, maar ik vind de Singers echts niks qua look. Een goed gemaakte ST of RS replica, met de wielkasten en bumpers zoals Porsche ze destijds zelf maakte, blijft toch veel puurder en mooier.

                    meer mooi spul : rennsportclassics

                      Vraag aan Cabrio Wim en Timo.
                      Die kunnen bijna alles uit een metalen plaat kloppen en rollen :respekt:

                        [quote=”Mushroom” post=142890]Jommeja…
                        Er *staan* al verbredingen op :first:
                        Vraag me af of die kunnen aangepast worden zodat die rand minder hoog is en meer afgevlakt :think:[/quote]
                        eruit slijpen en vervangen kan altijd :mrgreen:

                          [quote=”Rsporsche13″ post=142778]Af en toe is marginaal doen moet kunnen.
                          En de nieuwe wagen is toch braaf genoeg dus dat wordt een mooi evenwicht.[/quote]
                          Eigenlijk wel :drink:
                          En betreffende het brave uiterlijk van de Jubi moet ik je ook gelijk geven. Ik las vandaag deze op het www: “If Porsche was a clothes designer, this would be their tuxedo”, en ik vind dat mooi gezegd :applaus:

                            Jommeja…
                            Er *staan* al verbredingen op :first:
                            Vraag me af of die kunnen aangepast worden zodat die rand minder hoog is en meer afgevlakt :think:

                              daarom dat ik er zelf ga maken met schuim en klei en er mallen van ga trekken.
                              als ze goed meevallen kan ik je er wel maken voor een vriendenprijsje :popcorn:

                                [quote=”Ghost” post=142789]
                                Zeker de achterste wielranden zijn dan heel anders gebogen.[/quote]
                                Idd, was me ook al opgevallen en het verschil is dag met nacht! Het verschil tussen subtiel en lomp :think:

                                  Hier nog de link naar alle veranderingen voor singer look.
                                  http://www.unp.me/f142/singer-porsche-911-2011-a-144255/

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.